Quote: Origineel geplaatst door max8450 op 05 April 2007
@Daniel1975
Ga je nu zo'n Canyon kopen?
IS al besteld. Gaat dienen als 'pekel en mag kapot vallen fiets' tijdens criteriums en koersen. De Pina blijft de 'mooie' fiets.
Opbouw Canyon Ultimate CF
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40196
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
@Daniel: daar kan ik inkomen.
Wat zijn jullie toch allemaal bezig met die stijve frames zeg. Alsof dat nu het belangrijkste is aan een fiets.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen Canyon of eender welk ander merk, maar die cijfertjes zijn toch niet zoooo zaligmakend.
Ik heb de indruk dat sommigen meer belang hechten aan cijfertjes allerhande dan vele profs. Alsof je een iets minder stijve fiets helemaal uit het center trapt??
Nu, elk kiest maar wat ie belangrijk vind. Zolang het geen slappe vod is, is er niets aan de hand, en zullen de meesten zelfs voordeel halen uit een iets minder stijve fiets (comfort).
Freire vond z'n nieuwe Colnago C50 zelfs te stijf (voor de Belgische klassiekers, geen weet voor de buitenlandse), en opteert voor het model 2006.
Gezien het veelal slechte Belgische wegdek kan ik hem geeneens ongelijk geven. We hebben hier nogal veel betonbanen met bitumen naden en ongelijke hoogtes. Een beetje comfort is dan een welkome zaak. Ook veel betonklinkers op de fietspaden.
Wat zijn jullie toch allemaal bezig met die stijve frames zeg. Alsof dat nu het belangrijkste is aan een fiets.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen Canyon of eender welk ander merk, maar die cijfertjes zijn toch niet zoooo zaligmakend.
Ik heb de indruk dat sommigen meer belang hechten aan cijfertjes allerhande dan vele profs. Alsof je een iets minder stijve fiets helemaal uit het center trapt??
Nu, elk kiest maar wat ie belangrijk vind. Zolang het geen slappe vod is, is er niets aan de hand, en zullen de meesten zelfs voordeel halen uit een iets minder stijve fiets (comfort).
Freire vond z'n nieuwe Colnago C50 zelfs te stijf (voor de Belgische klassiekers, geen weet voor de buitenlandse), en opteert voor het model 2006.
Gezien het veelal slechte Belgische wegdek kan ik hem geeneens ongelijk geven. We hebben hier nogal veel betonbanen met bitumen naden en ongelijke hoogtes. Een beetje comfort is dan een welkome zaak. Ook veel betonklinkers op de fietspaden.
Voor mij gaat stijfheid boven alles, weeg 88 kilo, ben actief als baansprinter en heb een behoorlijk hoger piekvermogen dan de meeste profs... Heb de afgelopen 2 jaar 7 frames gescheurd en wilde nu gewoon iets degelijks onder mn kont hebben.
Voor de meeste profs is de stijfheid minder van belang aangezien dit voornamelijk verdergewichtjes zijn (enkele uitgezondert), die heel lang op submaximaal vermogen rijden. Profs rijden ook voornamelijk klassiekers waarbij je om de 10 km een bocht tegenkomt, ik voornamelijk criteriums waarin je om de 200m een bocht tegenkomt (en om de 5km een premiesprint ).
Voor de meeste profs is de stijfheid minder van belang aangezien dit voornamelijk verdergewichtjes zijn (enkele uitgezondert), die heel lang op submaximaal vermogen rijden. Profs rijden ook voornamelijk klassiekers waarbij je om de 10 km een bocht tegenkomt, ik voornamelijk criteriums waarin je om de 200m een bocht tegenkomt (en om de 5km een premiesprint ).
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
Voor de geinteresseerden:
Spec List: Frame: Canyon Ultimate CF White (56cm) Vork: Smolik smart flex csl Stuurpen: Syntace F99 (120mm) Stuur: Easton EC90 equipe (42cm) Stuurlint: Fizik (zilver)Zadelpen: Thomson Elite (31.6 x 287mm) Zadel: Selle San Marco Aspide Zadelpen klem: Smolik 06 Remmen: Campa Record 06 (black) Shifters: Campa chorus 06 Voor Der: Campa chorus 06 Achter Der: Campa chorus 06 Bottom Bracket: Campa Record Cups 07 Crankset: Campa chorus ultra-torque 07 Ketting: Campa chorus 06 Cassette: Campa chorus 06 Pedalen: Shimano ultegra Wielen: Campa Eurus 06 Bidonhouders: Tune Wassertrager
Spec List: Frame: Canyon Ultimate CF White (56cm) Vork: Smolik smart flex csl Stuurpen: Syntace F99 (120mm) Stuur: Easton EC90 equipe (42cm) Stuurlint: Fizik (zilver)Zadelpen: Thomson Elite (31.6 x 287mm) Zadel: Selle San Marco Aspide Zadelpen klem: Smolik 06 Remmen: Campa Record 06 (black) Shifters: Campa chorus 06 Voor Der: Campa chorus 06 Achter Der: Campa chorus 06 Bottom Bracket: Campa Record Cups 07 Crankset: Campa chorus ultra-torque 07 Ketting: Campa chorus 06 Cassette: Campa chorus 06 Pedalen: Shimano ultegra Wielen: Campa Eurus 06 Bidonhouders: Tune Wassertrager
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
Quote: Origineel geplaatst door j o r r i t op 05 April 2007
Voor mij gaat stijfheid boven alles, weeg 88 kilo, ben actief als baansprinter en heb een behoorlijk hoger piekvermogen dan de meeste profs... Heb de afgelopen 2 jaar 7 frames gescheurd en wilde nu gewoon iets degelijks onder mn kont hebben.Voor de meeste profs is de stijfheid minder van belang aangezien dit voornamelijk verdergewichtjes zijn (enkele uitgezondert), die heel lang op submaximaal vermogen rijden. Profs rijden ook voornamelijk klassiekers waarbij je om de 10 km een bocht tegenkomt, ik voornamelijk criteriums waarin je om de 200m een bocht tegenkomt (en om de 5km een premiesprint ).
Mooi zo, dan hoop ik dat je met deze Canyon goed zit.
Mijn fiets moet aan andere voorwaarden voldoen.
Veel plezier ermee.
Voor mij gaat stijfheid boven alles, weeg 88 kilo, ben actief als baansprinter en heb een behoorlijk hoger piekvermogen dan de meeste profs... Heb de afgelopen 2 jaar 7 frames gescheurd en wilde nu gewoon iets degelijks onder mn kont hebben.Voor de meeste profs is de stijfheid minder van belang aangezien dit voornamelijk verdergewichtjes zijn (enkele uitgezondert), die heel lang op submaximaal vermogen rijden. Profs rijden ook voornamelijk klassiekers waarbij je om de 10 km een bocht tegenkomt, ik voornamelijk criteriums waarin je om de 200m een bocht tegenkomt (en om de 5km een premiesprint ).
Mooi zo, dan hoop ik dat je met deze Canyon goed zit.
Mijn fiets moet aan andere voorwaarden voldoen.
Veel plezier ermee.