Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gazelle V8 Schiet er eens op...

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 10 okt 2008 19:44

litespeed schreef:Fraai Zorro!!! Vooral de vork vind ik erg mooi passen. Wieltjes staan goed!

Volg wel je gevoel qua crankstel. Als je liever een dubbel hebt, moet je die monteren. Simpel IMO. Aan 1 bidonhouder heb je voldoende?

Veel mooie km's gewenst!


@Litespeed.

Dank.
Ja natuurlijk kan ik een dubbel monteren maar die triple zat erop (geen kans dat mijn FM een frame alleen wilde leveren). Geen zin om op dit moment de zaak om te gooien.

1 bidon is niet genoeg inderdaad :D maar die tweede moet er nog op. Komt wel. Met het huidige weer is 1 bidon geen probleem.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 10 okt 2008 21:43

Zorro, jij hebt ook de standaard voorvork toch? Krijg je daar die stickers vanaf? Ik niet. :S

Ook ik heb de velgen gededecald, staat idd een stuk beter. Zelf heb ik (een, ook een te weinig) rvs bidonhouder, moet nog steeds eens op zoek naar een tweede.Ik m'n FM gevraagd of ie er een dubbel op wilde zetten ipv de tripple. Nu heb ik een Ultegra ipv een Ultegra SL, of wat is die minder zwaar extentie aanduiding van onze Japanse vrienden, een daar zit geen zwart in, vind ik een klein plusje. Standaard komt ie op 8,4 kg volgens de folders, je kan zelf wel inschatten of je nu iets lichter of iets zwaarder bent dan de standaard uitrusting gok ik.

Maar welkom in de groep tevreden V8 bezitters.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 11 okt 2008 20:37

Corniel schreef:Zorro, jij hebt ook de standaard voorvork toch? Krijg je daar die stickers vanaf? Ik niet. :S


Hoi, nou om eerlijk te zijn. Er zaten nooit decals op die voorvork. Voor zover ik weet is dit de standaard voorvork. Merk niet bekend :(
Is matzwart met een grove (8mm banen ongeveer) Carbon structuur.
Hoe ziet jouw vork er dan uit? Foto?
Corniel schreef: Ik m'n FM gevraagd of ie er een dubbel op wilde zetten ipv de tripple. Nu heb ik een Ultegra ipv een Ultegra SL, of wat is die minder zwaar extentie aanduiding van onze Japanse vrienden, een daar zit geen zwart in, vind ik een klein plusje.


Waarom geen Ultegra SL Crank Dual erop laten zetten dan?

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 11 okt 2008 20:43

Mijn voorvork ziet er 'het zelfde' uit, met die kanttekening dat er twee kleine stickers met de tekst Velo City op staan. Niet heel opvallend, maar ik zo ze er graag afkrijgen.

Het stuur, stuur- en zadelpen zijn ITM. Dacht dat dat standaard was, dus gok dat dat voor jou ook geldt. En geen SL omdat mijn FM die dubbel had liggen, en voor een SL Crank niet kostenloos wilde ruilen. Moet binnenkort - heb de fiets nu een jaar bijna - idd maar eens foto's maken.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 11 okt 2008 21:08

Ah, Velo City. Heb je de V8 daar gekocht? Die stickers zaten er bij mij dus niet op. Kan ik je dus verder niet mee helpen ben ik bang. Maar met een zachte plastic spatel eraf krassen gaat niet. Er zit geen glanzende lak op die vork dus dat Velo City zit er toch bovenop?

Mijn FM knalde ook nog even hun logo op het frame. Verspilde moeite want die gooi ik er meteen vanaf zei ik nog.
Ten eerste moet ik het niet vanwege cosmetische overwegingen en ten tweede ga ik niet gratis reclame rijden.

Stuur, zadelpen en stuurpen zijn idd van ITM.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 29 okt 2008 15:48

Hoi,

Weet iemand welke voorvork er precies in de Gazelle V8 zit? Ik kom niet verder dan 20k woven Carbon. Niet dat hij niet bevalt of zo en dat ik er een andere in wil hebben maar ik weet graag waar ik op rijdt.

Als iemand de fabrikant en type weet dan hoor ik het graag.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 29 okt 2008 17:21

He Zorro, ben er ook nooit achtergekomen. Zoals gezegd zaten er stickers op met de tekst "Velo City", en dat is niet waar ik hem gekocht heb. Andromedea heeft me tijdens de forumrit wel verteld welke vork hij dacht dat het was, maar dat is me eerlijk gezegd ontschoten.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 29 okt 2008 17:37

Bedankt Coriel. Ik zie dat Andromeda online is dus wellicht dat hij nog reageert.
Mochten we er niet 100% uitkomen dan contracteer ik Gazelle wel. Nogmaals, niet echt belangrijk maar ik wil het weten :D

Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 09 aug 2010 13:48

Afbeelding

Kader Gazelle Sport V.8 (Titanium), 61 cm, 2008
Vork Velocity (Carbon)
Balhoofd Onbekend
Groep Shimano Ultegra Compact, 50/38(34) x 25/11
Pedalen Speedplay Zero Stainless
Wielen Kuiper FCC50, 50mm Full Carbon
Stuur ITM Wing Shape Lite Luxe
Stuurpen ITM
Zadelpen ITM
Zadel Selle Italia SLR XP
Bidonhouder King Cage RVS
Computer Polar 200CAD

Niet helemaal standaard meer, maar wel zo mooi imho.

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 09 aug 2010 14:17

Wow Corniel, prachtige fiets! Die Kuipers staan er erg mooi onder, geeft meteen een veel stoerdere look aan de fiets. En dat dubbele zilveren Ultegra voorblad kleurt ook erg mooi.

Mooie foto ook trouwens!

Ik ben nu in het bezit van Zorro's "oude" V8 en ik hoef dus "alleen"maar een set Kuipers te kopen om ook zo'n mooie bike te creeëren! En die Kuipers staan toch al op mijn verlanglijstje (wel voor volgend jaar overigens) want die gaan ook erg mooi staan onder mijn Addict. Nu zitten er trouwens mijn oude Ksyriums SL onder, de WH 6600 wielen heb ik verkocht.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 09 aug 2010 14:30

@magoo: die WH6600 zijn prima wielen, niet overwogen ze te houden als slecht-weer-setje? Zelf heb ik ze in m'n alu-gooi-en-smijt-racer gestoken. Anyway, met klassieke wielen is ie ook mooi. En we zien je foto's wel verschijnen. :)

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 09 aug 2010 23:51

Ha!
Weer eens een teken van leven van een V.8.
Ben er na 20.000 km nog steeds geen tegengekomen in het echt
Zo onverwacht ergens ver van huis.
Lijkt me mooi.
Zij is ook tegen

Plaats reactie