Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Museeuw racefiets

casran
Forum-lid HC

casran 01 jun 2007 01:44

Quoten: Origineel geplaatst door jeef op 31 Mei 2007

nja je zal waarschijnlijk gewoon veel te sterk zijn voor je crank als hij breekt . Ik bedoel maar, als je iets of wat ervaring hebt met wielrennen voel je toch direct of een fiets goed is of niet.

En toch zijn er bepaalde mankementjes die je pas op termijn leert: sommige frames worden op termijn slap, of beginnen na gebruik lakproblemen te vertonen, of alu bussen in carbon frames die loskomen, of wat nog allemaal.
Wellicht heb JIJ die ervaring nog niet om te weten dat dat mogelijk is.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

20veetee
Forum-lid

20veetee 01 jun 2007 02:25

Waarbij je ook nog moet opmerken dat het los beoordelen van alleen het frame bijna onmogelijk is mits je alle randvoorwaarden gelijk houdt.

spekkie
Forum-lid

spekkie 29 jun 2007 23:30

C a s r a n schreef:Quoten: Origineel geplaatst door jeef op 31 Mei 2007

nja je zal waarschijnlijk gewoon veel te sterk zijn voor je crank als hij breekt . Ik bedoel maar, als je iets of wat ervaring hebt met wielrennen voel je toch direct of een fiets goed is of niet.

En toch zijn er bepaalde mankementjes die je pas op termijn leert: sommige frames worden op termijn slap, of beginnen na gebruik lakproblemen te vertonen, of alu bussen in carbon frames die loskomen, of wat nog allemaal.
Wellicht heb JIJ die ervaring nog niet om te weten dat dat mogelijk is.

ik durf te wedden voor een Ridley Excalibur (inderdaad, juist geschreven), dat Jeefke een pak meer ervaring heeft dan u, mijnheer Casran

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 jun 2007 23:37

Misschien had je het bericht van Casran goed moeten lezen voordat je reageert. Jeefke kan zoveel ervaring hebben als de kanibaal, maar nog kan hij dan ook niet na 1,5 maand zien of er nog wat kapot gaat aan het frame over een jaar of nog langer. Dat is precies wat Casran (en ik) hem probeerde duidelijk te maken en dat hij dus niet te vroeg moest juigen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

spekkie
Forum-lid

spekkie 29 jun 2007 23:46

Amclassic-fan schreef:Misschien had je het bericht van Casran goed moeten lezen voordat je reageert. Jeefke kan zoveel ervaring hebben als de kanibaal, maar nog kan hij dan ook niet na 1,5 maand zien of er nog wat kapot gaat aan het frame over een jaar of nog langer. Dat is precies wat Casran (en ik) hem probeerde duidelijk te maken en dat hij dus niet te vroeg moest juigen.

bij mij komt het toch zo over dat er bedoelt wordt dat hij geen ervaring heeft met koers in het algemeen..

Jeefke rijdt al met de fiets zo lang ik hem ken, anders had ik hem naderhand waarschijnlijk nooit gekend ook niet. En ja, hij heeft ooit al wel kermiskoersen gewonnen, en cyclocrossen ook (die veel eisen van materiaal)

casran
Forum-lid HC

casran 30 jun 2007 00:28

spekkie schreef:ik durf te wedden voor een Ridley Excalibur (inderdaad, juist geschreven), dat Jeefke een pak meer ervaring heeft dan u, mijnheer Casran

Ik had het over de specifieke ervaring/notie die tegenspreekt dat je direct aan een frame kan voelen dat alles goed zit. De nogal scheve redenering van Jeefke die ik tegensprak zette ik zelfs nog in vet, om het zo nodig nóg leesbaarder te maken (blijkbaar tevergeefs voor jou). Wat voor andere ervaringen Jeefke heeft, kan ik me moeilijk over uitspreken... en wens ik ook niet.

Ikzelf heb dit jaar (2007) al 7 frames aangekocht (en bereden en getest) in een prijsklasse boven de 2099 euro/frameset, en ik vermeld hier niet de frames die ik testte maar niet mijn persoonlijke eigendom zijn/waren, dus ik meen ook wel iets van ervaring te kunnen voorleggen en ben benieuwd of Jeefke daaraan kan tippen. Btw: ik ben me heel bewust dat dit argument nergens op slaat, maar als je toch zelf met onzinnige argumenten aankomt, dan kan ik daar ook een eindje in meegaan.

Btw: ik bedank liever voor een Ridley Excalibur. Laten we even serieus blijven hé! Lol. :D
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

jowris
Forum-lid

jowris 30 jun 2007 14:49

Modbreak:
//Amclassic-fan:
Nederlands is hier de voertaal voor als je het nog niet door had. Dit bericht sloeg wel werkelijk waar alles. Om in je 1e berichten alleen maar mensen te beledigen lijkt me ook een goed begin, ik vraag me dan toch ernstig af wat je hier komt doen. Je 1e waarschuwing heb je met je 1e bericht meteen al te pakken.

Edit: Als je denkt dat je dit bericht na mij weer moet gaan editen is het nu meteen mooi geweest, ga maar lekker fietsen ofzo, maar hier ben je niet meer welkom.
if you wanne be second! follow ME!

proraceviper
Forum-lid

proraceviper 02 jul 2007 02:55

hallo
laat ons bij de discussie ivm de kwaliteit van die frames blijven aub .
naar het schijnt zijn er nog nooit problemen met de fietsen van de avia ploeg geweest . Ik vraag me dan wel af hoe het komt dat er geen enkele renner meer is in de ploeg van "nonkel rik" die nog met zijn fiets rijdt waarmee ze reden begin maart . toen hadden alle frames een witte kopbuis . Nu rijden ze met zwarte frames met gele letters . Moeten die renners misschien zwijgen ivm hun gebroken frames of worden ze anders uit de ploeg gezet misschien .
naar het schijn worden ze onder druk gezet om geen negatieve kritiek te geven of die frames . Of is dit allemaal bullshit ??

spekkie
Forum-lid

spekkie 02 jul 2007 20:19

PRORACEVIPER, ik ken genoeg leden van het Avia-team om u mede te delen dat dit bullshit is. Als ge het forum doorleest zulde wel merken dat de aviarenners toegeven dat er in het begin (ja begin maart dus) fouten waren in de kaders.

kristofw
Forum-lid

kristofw 02 jul 2007 20:30

Er rijden inderdaad sommige avia-reners op een ander frame dan in het begin van het jaar, vb: Carolus. Hij heeft nu een zwarte Museeuw met gele belettering. Maar er zijn er nog genoeg anderen die met de 'witte Museeuws' rijden. Er waren in het begin van het jaar idd problemen met de kaders en dat is hier op het forum ook toegegeven en geven de renners zelf ook toe. Nu zouden ze naar het schijnt beter zijn!

proraceviper
Forum-lid

proraceviper 04 jul 2007 16:11

naar het schijnt zijn er ook vaak problemen met de achtervorken die niet recht zijn waardoor de cranks aan 1 kant soms tot tegen het frame komen . hoelang duurde het voor die renners van avia of " nonkel rik " een ander frame hadden ?

ik weet dat er zijn die al 2 maanden wachten achter een ander frame omdat de achtervork niet recht was ( en hoe is dat mogelijk voor dergelijke prijs )
ik veronderstel dat een frame van deze prijsklasse toch mogen gecontrolleerd worden voor hij uit de fabriek komt . zelfs bij de goedkope chinese zit er een kaart bij die door de controlleurs worden ingevuld .

a ja ik heb zelf persoonlijk een renner van avia horen vertellen dat IEDERENN BIJ AVIA al een ander frame heeft doordat er met alle frames een probleem was . Ik heb ook al iemand uit de ploegomkadering horen zeggen dat er met de kaders zelf geen probleem was maar enkel dat de lak brak vandaar dat ze nu met een ander kleur rijden . Maar wie gelooft dat nog ??
inderdaad een junior of een nieuweling kan je dat wijsmaken . En waarom werden ze dan vervangen als het enkel de lak was ??

spekkie
Forum-lid

spekkie 07 jul 2007 23:14

PRORACEVIPER schreef:naar het schijnt zijn er ook vaak problemen met de achtervorken die niet recht zijn waardoor de cranks aan 1 kant soms tot tegen het frame komen . hoelang duurde het voor die renners van avia of " nonkel rik " een ander frame hadden ?

ik weet dat er zijn die al 2 maanden wachten achter een ander frame omdat de achtervork niet recht was ( en hoe is dat mogelijk voor dergelijke prijs )
ik veronderstel dat een frame van deze prijsklasse toch mogen gecontrolleerd worden voor hij uit de fabriek komt . zelfs bij de goedkope chinese zit er een kaart bij die door de controlleurs worden ingevuld .

a ja ik heb zelf persoonlijk een renner van avia horen vertellen dat IEDERENN BIJ AVIA al een ander frame heeft doordat er met alle frames een probleem was . Ik heb ook al iemand uit de ploegomkadering horen zeggen dat er met de kaders zelf geen probleem was maar enkel dat de lak brak vandaar dat ze nu met een ander kleur rijden . Maar wie gelooft dat nog ??
inderdaad een junior of een nieuweling kan je dat wijsmaken . En waarom werden ze dan vervangen als het enkel de lak was ??

waarom vervangen? omdat de renners niet konnen wachten tot hun frame opnieuw gelakt was natuurlijk, domme vraag. die foute kaders waren maar bij sommigen, bij de rest was het de lak inderdaad. dit heb ik zelf persoonlijk kunnen vaststellen. wat de controle van de productie betreft geef ik u wel volkomen gelijk...

Plaats reactie