Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

sjoerdvm
Forum-lid

sjoerdvm 23 mar 2007 17:27

Quoten: Origineel geplaatst door thunderboy op 23 Maart 2007

Dat mailtje was het wel even waard. Ik krijg het verschil gecompenseerd gekregen in een tegoedbon....
Ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben over de service , dit voorbeeld geeft dat maar weer eens aan....

Het verschil? De prijs is toch hetzelfde gebleven? Dat moet je even uitleggen... Ik ga morgen naar Duitsland om hem om m'n fiets op te halen dus wie weet:P

rezne
Forum-lid

rezne 24 mar 2007 09:22

Oeh  gister werd ik aangenaam verrast door een dikke catalogus op de deurmat!
Ik vind dit een erg mooie fiets:

Leuke Chorus groep en Eurus wielen erop! Ik zie t helemaal zitten :D
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

rezne
Forum-lid

rezne 24 mar 2007 09:25

Hoe bevalt het overigens om een fiets van over de grens te hebben? VOor de meesten zal Bocholt toch niet om de hoek liggen. Is 't het waard, of is het gewoon handiger of een fiets te kopen bij de lokale fietsenboer?
CR1 Update
Update 2

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 24 mar 2007 11:02

Voor mij zou het geen probleem zijn. Mijn ouders wonen 55 minuten rijden van Bocholt. Ik heb mijn fiets gekocht in Lemelerveld, ook drie kwartier rijden. En voor ik mijn fiets een eerste beurt kon geven, was de winkel al failliet. Nou ja, gewoon bij een andere fietsenzaak een beurt laten doen. Gratis is het toch nergens. Mocht je wedstrijden rijden en zo nu en dan iets breken, dan is het misschien handig voor de garantieafwikkeling.

thunderboy
Forum-lid

thunderboy 24 mar 2007 11:51

Quoten: Origineel geplaatst door Sjoerdvm op 23 Maart 2007

Quoten: Origineel geplaatst door thunderboy op 23 Maart 2007

Dat mailtje was het wel even waard. Ik krijg het verschil gecompenseerd gekregen in een tegoedbon....
Ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben over de service , dit voorbeeld geeft dat maar weer eens aan....

Het verschil? De prijs is toch hetzelfde gebleven? Dat moet je even uitleggen... Ik ga morgen naar Duitsland om hem om m'n fiets op te halen dus wie weet:P

De fiets was toch echt duurder in de catalogus van 2006. Het is ook net weer een ander frame. Weer net iets stijver en rondere vormen.  De SL-3000 heb ik dan. Waarschijnlijk ben je al onderweg dus heb je niks maar aan deze info :)
Wat betreft het kopen in het buitenland: Als je zelf een beetje handig bent dan kan het de moeite waard zijn. Garantie op het frame is 10 jaar en op de wielen 5 jaar. Voor mij is het 2 uur rijden dus ik zal er niet iedere zaterdag op de stoep staan maar als er echt is dan is het geen onoverbrugbare afstand....

rezne
Forum-lid

rezne 24 mar 2007 21:00

hmm ik woon in zutphen, niet zo gek ver van Arnhem en dus ook niet gek ver van Bocholt. Het is voor mij dus ook geen probleem, maar misschien zijn er mensen die er anders over denken.

Ik ben op jacht naar een nieuw racemonster. O.a. gekeken naar Scott CR1, Cube Litening, Bianchi. Met een Red Bull X-Light of SL-..... doe ik ook geen miskoop volgens mij.
Een beetje aanpassen naar mijn smaak.....
CR1 Update
Update 2

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 mar 2007 21:17

Zag dat de instapmodellen nu met Shimano WH-500 wielen worden uitgerust; een duidelijk minder wiel van de XTREME wielen die er eerst onder zaten.

colnagog
Forum-lid

colnagog 25 mar 2007 13:14

Quoten: Origineel geplaatst door Rezne op 24 Maart 2007

Oeh  gister werd ik aangenaam verrast door een dikke catalogus op de deurmat!
Ik vind dit een erg mooie fiets:

Leuke Chorus groep en Eurus wielen erop! Ik zie t helemaal zitten :D

Is idd een erg mooie fiets zeker voor het geld! Frame lijkt op heel veel andere frames............. maar wel mooi!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

rezne
Forum-lid

rezne 26 mar 2007 10:21

Quote: Is idd een erg mooie fiets zeker voor het geld! Frame lijkt op heel veel andere frames............. maar wel mooi!

'T is idd niet echt een exclusief frame, maar ik koop liever iets dat ik mooi vind dan dat ik iets exclusiefs aanschaf. Een combinatie kan natuurlijk ook, maar dan loopt over t algemeen de prijs nogal op of 't is een bar slechte fiets waar geen hond op wil rijden
CR1 Update
Update 2

driebiebu
Forum-lid

driebiebu 26 mar 2007 17:18

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 22 Maart 2007

Trouwens, ze hebben daar ook de X-treme Lightwheels getest... Wat iedereen al een beetje had verwacht: Ze zijn flink aan de slappe kant (zijdelingse stijfheid). Ze raden aan ze in het Custom programma in te wisselen voor iets anders.

Daar sta ik toch van te kijken. Ik kan me herinneren dat er in de "Fiets" meerdere keren werd bericht dat de Xtreme Lightwheels zeer stevig waren.
Ik wilde binnenkort een Sl-3000 met Lightwheels gaan kopen (aangezien ik maar 70 kg weeg). Dan toch maar andere wielen kiezen ?
Ja, da weet ik toch nie !!

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 26 mar 2007 17:27

Quoten: Origineel geplaatst door driebiebu op 26 Maart 2007

Daar sta ik toch van te kijken. Ik kan me herinneren dat er in de "Fiets" meerdere keren werd bericht dat de Xtreme Lightwheels zeer stevig waren.

Tja. In de zelfde test bleek echter dat de testwaarden voor wielsets, gemonteerd v.a. de fabriek op verschillende merken fietsen, nogal verschilt van elkaar. Het kan dus zijn dat het meevalt. Bovendien bleef de fiets (SL3300) een absolute aanrader). Blijft een feit dat ze als minst stijve uit de test kwamen. De aero uitvoering is net effe ietsjes zwaarder, en daardoor misschien ietsjes stijver? En anders Zonda's, Circuits, DuraAce voor minimale bijtelling.

martje
Forum-lid

martje 26 mar 2007 20:11

he beste forumleden
vandaag weer even op mij Red bull x-lite 8800 gereden met de xtreme wielen en moet zeggen ze bevallen mij erg goed vandaag wat intervallen gedaan en gaven geen krimp en voelde strak aan net als de rest van de fiets.
zal af en toe mijn bevindingen van mij fiets/wielen/service van rose vermelden voor degene die geintresseerd is.
tot nu toe TOPPIE!!

Plaats reactie