Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Klimmen rond Berg en Dal

cor01
Forum-lid

cor01 03 sep 2006 23:33

Quote: Origineel geplaatst door Rolandt op 03 September 2006
We waren er om 10.00 uur. Toen plensde het inderdaad, maar vanaf half elf ofzo heeft het nog wel de hele ochtend zachtjes geregend, maar niet meer zo hard. Fietsen van het dak gehaald en even omgekleed in de auto en 10.15 reden we langs de A325 warm richting de duitse grens en weer terug voor de eerste beklimming van de dag, de Van Randwijckweg. Toen Zevenheuvelenweg naar Groesbeek, Wylerbaan en daar was ie dan weer, de Oude Kleefse. Ik wist overigens voordat ik daar aankwam niet wat een blikvanger was, maar dat werd snel duidelijk, een metalen korf langs de weg waar je blikjes in kan gooien. Hoe kan het ook anders... Bij het bord met de S-bocht/blikvanger even snelheid naar stapvoets, teller op 0 en weer verder naar Tivoli. Nog niet volle bak want er komt nog meer aan vandaag. Bij het bord Berg en Dal stond er 5:17 op m'n teller. Vervolgens nog wat leuke klimmetjes gedaan waaronder Oude Holleweg, Stollenberg, Vogelsang, Van Randwijck en nog maar weer eens een rondje Zevenheuvelenweg, Wylerbaan naar de Oude Kleefsebaan voor poging 2. Helaas, 200 meter voor het eind, met het bord Berg en Dal in zicht reed ik lek. Pech gehad dus, geen betere tijd gereden. Maar wel lekker gefietst vandaag!

Jammer Rolandt...weet zeker dat het anders een supertijd was geworden...

Enkele weken geleden knalde ik daar ook vol naar boven en toen kwam ik erachter dat mijn fietscomp. op hol was geslagen.....
"Afstappen is geen optie"

sjarlie
Forum-lid

sjarlie 06 sep 2006 19:40

je ging zeker te snel cor ;)

sjarlie
Forum-lid

sjarlie 06 sep 2006 19:43

had nog even een vraagje zitten er nog seriuuse klimetjes over de duitste grens ?
ongeveer binnen straal  van de voet van de duivels berg zeg ma
anders word de afstand iets te ver want moet ook nog terug naar deest ;)
ik weet dat er wat voor kleve zit alleen nog niet geweest zitten er nog meer daar van rond de 100 meter zeg ma ?? of meer

neos
Forum-lid

neos 06 sep 2006 22:25

Hallo sjarlie Je kan in Kleve via de tiergarten (dierentuin) vanaf Nijmegen een eindje verder rechtsaf naar boven richting centrum, boven op de klim de weg volgen en dan bij het 2 de stoplicht rechts richting Gennep.
Volg deze weg en je komt op de weg door het Reichswald alwaar je voor het Engels oorlogskerkhof rechts af draaid de Geldenberg op  dit is een klim van op het eind 12 op het einde van de afdaling ga je links af.Deze volg je  ongeveer 3km en neem de 1ste verharde weg rechts dit is de kartenspielerweg deze heeft vele korte klimmetjes met aan het einde een klim van 1,5 km .Op het einde ga je links  en dan meteen weer rechts  dan kom je weer in Groesbeek uit,,,,,,, je kan aan het einde ook rechts dan kom je na ongeveer 2,5km aan de rechtse kant een rode poort tegen hier kun je door hij is wel niet zo goed maar wel verhard en draai daar op het einde linksaf dan ga je de Branderberg op dit is ook een behoorlijke pittige klim. Na de afdaling kom je dan in Kranenburg uit en je gaat links dan kom je op de klim naar Tivoli.. al met al heb je daar net over de grens vele leuke klimmetjes  ook het ortsteil Materborn vind ik leuk ivm de vele korte klimmetjes.   
cornelli racing cycles Uden

sjarlie
Forum-lid

sjarlie 07 sep 2006 22:05

ik heb vandaag geen tijd gehad om voor deze dingen te kijken neos kon niet ver genoeg anders was ik in het donker aan het fietsen :P dus beetje rond berg en dal gebleven
vant weekend zal ik cekr wat van dit moois gaan proberen:) teminste als ik me pa over al die heuvels gespeelpt krijg :P

arnoh.
Forum-lid

arnoh. 13 sep 2006 00:02

Hoi,
Vandaag geprobeerd mijn tijd van 4:40 te verbeteren.
Nu wel uit stilstaande start (blikvanger vasthouden).
Het eerste stuk wat harder gereden, maar koste teveel op de laatste km, ik heb er 5 sec langer overgedaan 4:45 dus (er stond niet tot nauwelijks wind)
Groetjes,
Arno
Berg en Dal klimmertje!

gulquak
Forum-lid

gulquak 15 sep 2006 23:11

Hallo
Ik heb geprobeerd de hellingen in kaart te brengen.
Zie hier het resultaat :
Oude Holleweghttp://www.hardfietsen.nl/smallcms/index.php?i ... llingid=44
Nieuwe Holleweghttp://www.hardfietsen.nl/smallcms/index.php?i ... llingid=45
Groesbeeksweg vanuit Mookhttp://www.hardfietsen.nl/smallcms/index.php?i ... llingid=46
Oude Kleefsebaanhttp://www.hardfietsen.nl/smallcms/index.php?i ... llingid=47
Succes ermee.
--
Mijn profiel op hardfietsen.nl : http://www.hardfietsen.nl/tableaux/inde ... ebruiker=3" onclick="window.open(this.href);return false;

arnoh.
Forum-lid

arnoh. 16 sep 2006 23:50

Hoi Gulquak,
Mooi gedaan, deze site kende ik nog niet.
Iets terug had ik de gegevens van de oude kleefse baan vanaf de blikvanger vermeld, deze waarden zijn nagenoeg gelijk.
Hartelijk dank hiervoor.
Groetjes,
Arno
Berg en Dal klimmertje!

gulquak
Forum-lid

gulquak 19 sep 2006 22:44

Graag gedaan. Ik probeer er wat van te maken. Indien jullie tips hebben hoor ik deze graag.
Al groeiende moet het een redelijk complete site worden. Niet te technisch maar wel waar je allerhande informatie kunt vinden.
Groeten Xavier
--
Mijn profiel op hardfietsen.nl : http://www.hardfietsen.nl/tableaux/inde ... ebruiker=3" onclick="window.open(this.href);return false;

rene1
Forum-lid

rene1 21 sep 2006 00:38

Quoten: Origineel geplaatst door Arno H. op 24 Augustus 2006

Cascarsi           : 4 min 19 sec (uit stilstand)
Swind               : 4 min 31 sec (uit stilstand)
Cor                   : 4 min 34 sec (uit stilstand)
Rene                : 4 min 34 sec (vanuit stapvoets)
Sjarlie               : 4 min 37 sec
Who Cares       : 4 min 38 sec
Arno H              : 4 min 40 sec
Ottie                 : 5 min 16 sec

Ik heb afgelopen weken goed geoefend, daarnaast ben ik maar eens met deze klim begonnen en hem niet aan het eind gedaan. Er was behoorlijk wat (auto) verkeer die enigzins een meezuigende werking had. Het  eerste deel met een maximum van 41 km/u wat later inzakte naar 20,7km/u op z'n laagst. (340 Watt gem. voor de liefhebbers) Een tijdsverbetetering met 38 seconden. Boven heb ik wel even moeten rusten en ik was een beetje misselijk, verder had ik geen puf meer voor de Holleweg en heb het gelaten bij wat 7 heuvelenweg en wat kleine heuveltjes in Duitsland.  Aan de andere kant misschien was ik nog niet helemaal hersteld van een 40 km rondje gisteren waarin ik ook een persoonlijk tijd recordje heb gehaald. Hoe het ook gekomen is; ben tevreden met het resultaat en twijfel ernstig of ik dit nog wel een keer ga doen.

arnoh.
Forum-lid

arnoh. 28 sep 2006 22:18

Hoi Rene,
Ik herken het gevoel, als ik boven kom dan val ik zowat van de fiets.
Je tijd is zeer scherp, knappe prestatie.

Groetjes,
Arno
Berg en Dal klimmertje!

whocares
Forum-lid

whocares 29 sep 2006 10:09

Als ik kapot boven kom , rij ik op een klein verzet wat uit.

Cascarsi           : 4 min 19 sec (uit stilstand)
Swind               : 4 min 31 sec (uit stilstand)
Cor                   : 4 min 34 sec (uit stilstand)
Rene                 : 4 min 34 sec (vanuit stapvoets)
Sjarlie               : 4 min 37 sec
Arno H              : 4 min 40 sec                                                            
who cares        : 5 min 11 sec (vanuit stapvoets)
Ottie                 : 5 min 16 sec

Mijn andere tijd was vanaf de Garmin en dan is het moeilijk om de precieze tijd te klokken.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Plaats reactie