Hm.... het heeft ff geduurd maar zo op deze foto's vind ik de Ventoux' er toch wel redelijk mooi uitzien...
Het aerodynamische nadeel van de combi Ventoux voor / Standard achter tegenover een setje 20/20 Obermayers valt mee trouwens:
Uit de Tour testen van 2005 en 2006:
Type Weerstand (W) @ 50km/h
Ventoux F / Standard R 27,3
Obermayer 20/20 24,8
Stijheid van t Ventoux voorwiel is wel flink minder (Ventoux is vergeleken met de concurrentie gewoon goed, de Obermayer steekt er ver bovenuit)
Maar weer eens het sheetje met de meetdata: Link rapidshare
Ik denk trouwens dat de Ventoux er een stuk mooier uit zou zien als de 'naafflens' ietsjes lager zou worden gemaakt (dat buitenste plaatje gewoon een iets kleinere diameter)
Kijk maar, er is ruimte voor.
Lightweights
Er is trouwens een pakket van CarbonSports naar mij onderweg: daarin een nieuw Lightweight produkt dat -voorlopig althans- niet op de markt is!!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 02 November 2006
Er is trouwens een pakket van CarbonSports naar mij onderweg: daarin een nieuw Lightweight produkt dat -voorlopig althans- niet op de markt is!!
Derailleur?
Er is trouwens een pakket van CarbonSports naar mij onderweg: daarin een nieuw Lightweight produkt dat -voorlopig althans- niet op de markt is!!
Derailleur?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 02 November 2006
Dus als er toch eens iets fout zou gaan is er geen ene mogelijkheid om die spaak van mijn part opnieuw te laten lamineren of zo iets ,
Nee want de spaak zit echt in de velg.
Bovendien loopt een spaak van 1 punt op de velg, om de naaf heen, naar een ander punt op de velg, dus je kan ook niet zomaar een losse spaak aan de naaf bevestigen.
Maar zoals AMCF al zei: juist de wijze van construeren maakt ze zo stijf en duurzaam.
Bovendien: als er bij 'normale' carbon wielen iemand in je spaken rijdt scheurt de nippel toch ook uit de velg en kan je je wiel ook weggooien.
En wat de schade bij een crash betreft: 'nly race what you can replace'
Dus als er toch eens iets fout zou gaan is er geen ene mogelijkheid om die spaak van mijn part opnieuw te laten lamineren of zo iets ,
Nee want de spaak zit echt in de velg.
Bovendien loopt een spaak van 1 punt op de velg, om de naaf heen, naar een ander punt op de velg, dus je kan ook niet zomaar een losse spaak aan de naaf bevestigen.
Maar zoals AMCF al zei: juist de wijze van construeren maakt ze zo stijf en duurzaam.
Bovendien: als er bij 'normale' carbon wielen iemand in je spaken rijdt scheurt de nippel toch ook uit de velg en kan je je wiel ook weggooien.
En wat de schade bij een crash betreft: 'nly race what you can replace'
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"