Pagina 10 van 106

Lightweights

Geplaatst: 31 okt 2006 00:53
door scepticus
Hm.... het heeft ff geduurd maar zo op deze foto's vind ik de Ventoux' er toch wel redelijk mooi uitzien...

Het aerodynamische nadeel van de combi Ventoux voor / Standard achter tegenover een setje 20/20 Obermayers valt mee trouwens:

Uit de Tour testen van 2005 en 2006:

Type                                    Weerstand (W) @ 50km/h
Ventoux F / Standard R        27,3
Obermayer 20/20                  24,8


Stijheid van t Ventoux voorwiel is wel flink minder (Ventoux is vergeleken met de concurrentie gewoon goed, de Obermayer steekt er ver bovenuit)


Maar weer eens het sheetje met de meetdata: Link rapidshare


Ik denk trouwens dat de Ventoux er een stuk mooier uit zou zien als de 'naafflens' ietsjes lager zou worden gemaakt (dat buitenste plaatje gewoon een iets kleinere diameter)
Kijk maar, er is ruimte voor.

Lightweights

Geplaatst: 31 okt 2006 22:09
door scepticus
Bij Lightweights breken spaken nooit uit zichzelf, maar áls je er eentje breekt bij een ongelukje ofzo kan je wiel inderdaad niet meer gerepareerd worden.

Lightweights

Geplaatst: 31 okt 2006 22:21
door chaingang
Dan zit je wel met een (heel duur) probleem

Lightweights

Geplaatst: 31 okt 2006 22:48
door scepticus
Je krijgt wel 30 korting op een nieuw wiel.

Lightweights

Geplaatst: 02 nov 2006 09:08
door casran
Er is trouwens een pakket van CarbonSports naar mij onderweg: daarin een nieuw Lightweight produkt dat -voorlopig althans- niet op de markt is!!  

Lightweights

Geplaatst: 02 nov 2006 10:59
door amclassic-fan
Zo is het ontwerp nu eenmaal, daardoor zijn ze zo sterk, licht en stijf. De spaken zitten in de velg ingelamineerd. Zolang je niet onderuit gaan blijven ze gewoon heel, dat is met sommige andere carbon wielen wel anders.

Lightweights

Geplaatst: 02 nov 2006 11:16
door scepticus
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 02 November 2006

Er is trouwens een pakket van CarbonSports naar mij onderweg: daarin een nieuw Lightweight produkt dat -voorlopig althans- niet op de markt is!!  

Derailleur?

Lightweights

Geplaatst: 02 nov 2006 11:27
door scepticus
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 02 November 2006

Dus als er toch eens iets fout zou gaan is er geen ene mogelijkheid om die spaak van mijn part opnieuw te laten lamineren of zo iets ,


Nee want de spaak zit echt in de velg.
Bovendien loopt een spaak van 1 punt op de velg, om de naaf heen, naar een ander punt op de velg, dus je kan ook niet zomaar een losse spaak aan de naaf bevestigen.
Maar zoals AMCF al zei: juist de wijze van construeren maakt ze zo stijf en duurzaam.
Bovendien: als er bij 'normale' carbon wielen iemand in je spaken rijdt scheurt de nippel toch ook uit de velg en kan je je wiel ook weggooien.
En wat de schade bij een crash betreft: 'nly race what you can replace'