Fietsnieuws 2007
Als gezegd op de cervelo site
Voor de liefhebbers en rijke stinkerds en mensen die het allerbetse willen.
De SLC-SL komt op ongever 4299 frame+vork+balhoofd+ zadelpen. Mooi prijsje
De vraag is dus wil je het beste frame (SLC) of het allerbeste frame (SLC-SL)?
Het gewicht is ongeveer 200 gram minder en komt dus iets boven de 925 uit.
Aiai een echte dreambike
Voor de liefhebbers en rijke stinkerds en mensen die het allerbetse willen.
De SLC-SL komt op ongever 4299 frame+vork+balhoofd+ zadelpen. Mooi prijsje
De vraag is dus wil je het beste frame (SLC) of het allerbeste frame (SLC-SL)?
Het gewicht is ongeveer 200 gram minder en komt dus iets boven de 925 uit.
Aiai een echte dreambike
pas op! paaltje!
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 16 Juli 2006
zie ik bij die de rosa avant toevallig een nieuwe chorus alu cranck? (of ander campa. type cranck)
Zoals XLR8R zegt zit daar de 2007 Centaur groep op. De Centaur zal immers beschikken over een alu crankstel (geen Centaur carbon crank meer); Chorus is er enkel in carbon crankstel.
zie ik bij die de rosa avant toevallig een nieuwe chorus alu cranck? (of ander campa. type cranck)
Zoals XLR8R zegt zit daar de 2007 Centaur groep op. De Centaur zal immers beschikken over een alu crankstel (geen Centaur carbon crank meer); Chorus is er enkel in carbon crankstel.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Had de vorige centaur groep geen carbon crank?
greets
greets
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Als het goed is komt de SLC Sl op de markt maar zal een collecters item worden. Het zou mij niet verbazen als we de bayonnen nog in actie zien dit jaar.
Overigens komt de bayonnen gewoon op de markt maar ze willen gewoon een frame maken wat 2 jaar lang qua STW niet geevenaard kan worden.
Overigens komt de bayonnen gewoon op de markt maar ze willen gewoon een frame maken wat 2 jaar lang qua STW niet geevenaard kan worden.
pas op! paaltje!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door rombaft op 17 Juli 2006
in die pdf die hier eens gepost is, stonden praktisch alle groepen van campa voor 2007 , echter de groepen hadden geen triples meer, en de triples waren precies direct andere groepen (andere benamingen).
Wel, ik heb dat op Wielertoerist.be toch al 'ns uitgelegd, niet?
Het is zo dat alle groepen in principe enkel nog een "double" en een "compact" crankstel zullen aanbieden. Campagnolo wenst volop de idee van een compact trapstel te ondersteunen, omdat dit het systeem van de toekomst is. De compact trapstellen maken gebruik van het nieuwe Campa Ultra Torque systeem (de halve spindle aan de crank, de buitenliggende lagers), waarbij een verbeterde technologie wordt toegepast en toch de Q-Factor van de crank niet vergroot. Campa blijft dus een kleine Q-Factor dan Shimano behouden. Naar gewicht toe is compact beter, naar Q-Factor is compact beter, naar kettinglijn toe is het een beter systeem, qua mogelijkheden is het gelijk aan die van een triple, etc. Het is mijn (persoonlijke!) overtuiging dat triples op wegfietsen op termijn verdwijnen, bij alle merken.
Gaat de triple er bij Campa uit? Welnee, niet helemaal, maar hij wordt niet meer gepromoot. Wie toch een triple wil, kan een beroep doen op Campa's "triple kits".Triple kits zullen als opties bij Campagnolo drivetrains zitten. Ze zullen er zijn op 3 niveaus en worden niet gerelateerd aan een groep (beetje zoals Shimano z'n compact ook niet relateert aan een groep: die is gemaakt op Ultegra niveau). Belangrijk om weten is dat de triple kits geen gebruik maken van het Ultra Torque systeem (niet haalbaar om nog een acceptabele Q-Factor aan te bieden), maar met een ISO type crank komen (huidig Campa 2006 systeem). Zo'n kit omvat: crankstel, bracketas, voorderailleur, achterderailleur.Er bestaan 3 triple kits: de Comp Triple (niveau Centaur, zilver), Race Triple (niveau Mirage, zwart) en de Camp triple (niveau Mirage, zilver, 9sp).Het gaat dus niet volledig weg, maar het is duidelijk dat de Compact absoluut een hoogwaardiger en moderner systeem is dan triple.
in die pdf die hier eens gepost is, stonden praktisch alle groepen van campa voor 2007 , echter de groepen hadden geen triples meer, en de triples waren precies direct andere groepen (andere benamingen).
Wel, ik heb dat op Wielertoerist.be toch al 'ns uitgelegd, niet?
Het is zo dat alle groepen in principe enkel nog een "double" en een "compact" crankstel zullen aanbieden. Campagnolo wenst volop de idee van een compact trapstel te ondersteunen, omdat dit het systeem van de toekomst is. De compact trapstellen maken gebruik van het nieuwe Campa Ultra Torque systeem (de halve spindle aan de crank, de buitenliggende lagers), waarbij een verbeterde technologie wordt toegepast en toch de Q-Factor van de crank niet vergroot. Campa blijft dus een kleine Q-Factor dan Shimano behouden. Naar gewicht toe is compact beter, naar Q-Factor is compact beter, naar kettinglijn toe is het een beter systeem, qua mogelijkheden is het gelijk aan die van een triple, etc. Het is mijn (persoonlijke!) overtuiging dat triples op wegfietsen op termijn verdwijnen, bij alle merken.
Gaat de triple er bij Campa uit? Welnee, niet helemaal, maar hij wordt niet meer gepromoot. Wie toch een triple wil, kan een beroep doen op Campa's "triple kits".Triple kits zullen als opties bij Campagnolo drivetrains zitten. Ze zullen er zijn op 3 niveaus en worden niet gerelateerd aan een groep (beetje zoals Shimano z'n compact ook niet relateert aan een groep: die is gemaakt op Ultegra niveau). Belangrijk om weten is dat de triple kits geen gebruik maken van het Ultra Torque systeem (niet haalbaar om nog een acceptabele Q-Factor aan te bieden), maar met een ISO type crank komen (huidig Campa 2006 systeem). Zo'n kit omvat: crankstel, bracketas, voorderailleur, achterderailleur.Er bestaan 3 triple kits: de Comp Triple (niveau Centaur, zilver), Race Triple (niveau Mirage, zwart) en de Camp triple (niveau Mirage, zilver, 9sp).Het gaat dus niet volledig weg, maar het is duidelijk dat de Compact absoluut een hoogwaardiger en moderner systeem is dan triple.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4732
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Wat een discussie kan dat weer opleveren zeg als campa zig al gaat bemoeien met het tripple of compact verhaal. feit blijft dat een tripple ten allen tijden een betere kettinglijn kan aanhouden en bovendien meer verhoudingen herbergt. Maarja ook ik rijd met een compact, vanwege het uiterlijk.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Je hebt wel een 180 graden draai gemaakt als het gaat om je mening over compact crankstellen in de afgelopen 2 maanden. Probleem blijft nog steeds met compact dat je al je duurtrainingen op de groten plaat moet afwerken omdat een 36 gewoon te klein is, laat staan een 34. Bij andere merken kan je dan nog gewoon een 39 of 42 monteren, maar dat staat campa niet toe omdat ze zonodig dat ene boutje net iets anders moesten plaatsen waardoor de boel niet compatible is met andere merken. En dit jaar vond Campa het nog niet nodig om voor hun compact crankstellen groter dan 36 te leveren. Of gaat dat laatste veranderen in 2007? Voor mij zou dat een reden zijn om niet een Campa crankstel te kopen, er zijn immers goede alternatieven genoeg.