Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Niet te geloven, me LW’s zijn binnen

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 22 apr 2006 21:58

 Deze domme reactie heb ik nu ook al een paar keer gehad, sinds ik op mijn C50 rij. Een soort vorm van "het niet kunnen hebben"of zoiets ???
Als je op zo'n fiets rijd schijn je ook superbenen te moeten hebben
Al 2 keer gehad, tijdens een toertocht dat ik ingehaald werd door een groepje met de reactie" He, met zo'n fiets moet je natuurlijk wel aanpikken"
Nou, dat maak ik zelf wel uit !!!! Ik geniet elke rit weer van mijn fietsje en met 10.000 km per jaar heb ik er wel recht op.
O,ja de Reichswaldtoer vandaag gereden 165 km met diverse klimmen en 30,9 gemiddeld, hard genoeg heren???
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 22 apr 2006 22:13

Zo grappig is dat altijd, toerders die je met 29 km/uur voorbij rijden terwijl jij een hersteltraining doet en dan denken zij dat ze gewonnen hebben
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 22 apr 2006 23:38

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 22 April 2006

Zo grappig is dat altijd, toerders die je met 29 km/uur voorbij rijden terwijl jij een hersteltraining doet en dan denken zij dat ze gewonnen hebben

Dat zij dat denken vul je zelf in, misschien denken ze wel gewoon:"Hoi, prettige dag"

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 23 apr 2006 02:44

Tsja, ik ben gewoon een liefhebber van mooie fietsen en ik fiets om gewicht te verliezen. Ik fiets puur op de hartslagmeter dus gemiddelden van 25 voor een lange tocht is alles wat er inzit. Als ik de neiging heb harder te gaan fietsen dan trap ik zelfs bewust op de rem als mijn hartslag boven de 150 komt. Toch heb ik Lightweights in mijn fiets. En waarom niet. Ik heb het budget en ik vind ze prachtig. Mogen enkel coureurs in een Ferrari rijden, mogen alleen athleten op dure sportschoenen lopen?

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 23 apr 2006 03:00

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 22 April 2006

Waarom zou iemand met dure spullen de indruk willen geven aan de buitenwereld dat ie een topper is? De kans is groot dat die persoon dat helemaal niet pretendeert, dus waarom hem dat soort zaken aanmeten en in de mond leggen? Ik vind het steeds eigenaardig als mensen in de plaats van anderen kunnne denken en op basis van heel oppervlakkige dingen snel een conclusie trekken.
De zakenman die een Armani-pak draagt denkt toch ook niet steeds dat ie een mannequin is?

Hoho mannen van goud, jullie vergeten hier dat ik het heb over mannen (of vrouwen uiteraard) in een koers, ook wel wedstrijd genoemd. Over recreanten zeg ik niets. Vrijheid is alles wat ik een ieder gun. Hoe mooier de fiets, hoe bewonderenswaardiger mijn blik. Maar race je daarentegen met dure spullen en je rijdt als een kruk, tsja, dan vind ik dat wel een beetje zielig.

leroy
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2006 13:11

leroy 23 apr 2006 10:23

allemaal gelijkik geeef mijn geld ook alleen aan mijn fiets uit ben nieuweling 2de jaar en enige wat je dan wilt is een zalige fiets waar je ook meestal je dag op door brengt maaar aan lightweights zou ik het toch ook niet uitgeven  te duur voor een paar wielen en geloof me als je die ooit kapot rijd ben je er zelf  ook zeker kapot van ik zou een mooi pinnarello f4 kopen voor dat geld ik rijd zelf met cosmics en mavic sl maar met cosmics durf ik ook niet vaak te rijde

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 apr 2006 12:12

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 23 April 2006

Hoho mannen van goud, jullie vergeten hier dat ik het heb over mannen (of vrouwen uiteraard) in een koers, ook wel wedstrijd genoemd. Over recreanten zeg ik niets. Vrijheid is alles wat ik een ieder gun. Hoe mooier de fiets, hoe bewonderenswaardiger mijn blik. Maar race je daarentegen met dure spullen en je rijdt als een kruk, tsja, dan vind ik dat wel een beetje zielig.


Ik zie de relevantie van het onderscheid koers-recreant niet.
Je schreef immers dat renners met dure spullen "aan de buitenwereld de indruk gegeven hebben een topper te zijn": waar haal je dat? Die redenering vind ik absurd... alsof enkel de toppers in koers met top materiaal zouden mogen rijden?Houdt dat ook in dat ik mijn LWs enkel zou mogen in m'n fiets steken op een dag dat ik me super voel in koers, en er niet mee mag koersen in periodes dat ik minder ben? Pfff... als ik gevangen word in dergelijke gevoeligheden van anderen krijg ik alvast claustrofobie.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 apr 2006 12:15

Quoten: Origineel geplaatst door leroy op 23 April 2006

maaar aan lightweights zou ik het toch ook niet uitgeven  te duur voor een paar wielen en geloof me als je die ooit kapot rijd ben je er zelf  ook zeker kapot van


Degene die er kapot van is dat ie op z'n dag zijn Lightweights kapot rijdt, zeker in koers, had helemaal de maturiteit niet om zich zoiets aan te schaffen. Als jij een Pinarello F4:13 zou kopen om mee te koersen, kan die ook stukgaan in koers... en als je daar "kapot" van zou zijn... hmmm. Zoek je dan een ploeg waar je met ploegmateriaal kan koersen en keer binnen een paar jaar eens terug.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 23 apr 2006 14:02

Iedereen moet gewoon lekker zelf weten waar die zijn geld uitgeeft. Als iemand een plasma-tv aan de muur heeft hangen van 6000 euro. Dan zeggen de meeste zo dat is een mooie tv, geweldig zo'n ding.
Als iemand 6000 euro voor een fiets uitgeeft wordt dit vaak niet begrepen, dan wordt er gezegd 6000 euro voor een fiets die is gek.
Hetzelfde geldt voor lightweight wielen, de reactie is dan vaak daar heb je een complete fiets voor. Ja, nou en, dat is iemands keuze !!!!
Als iemand nou geniet van zijn hobby of fiets, ook al rijdt hij nog geen deuk in een pakje boter, moet ook diegene zelf weten als hij op zo'n fiets van 6000 euro wil rijden.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 apr 2006 14:25

Ik deel volledig je mening, colnagofreak. Ik heb wel eens bij vrienden een designkeuken van zowat 100.000 euro gezien; ik heb de vrouw des huizes er ook niet op gewezen dat ze nu verondersteld wordt te koken alsof ze een paar Michelin-sterren had.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 23 apr 2006 14:47

Dat is een sterke vergelijking Pieter!
Overigens, een collega van mij zag mijn fiets en vroeg naar de prijzen. De verbazing over LW's: "dat is net zoveel als een scooter". Inderdaad, maar ik wil geen scooter!!

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 24 apr 2006 00:23

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 23 April 2006

Ik deel volledig je mening, colnagofreak. Ik heb wel eens bij vrienden een designkeuken van zowat 100.000 euro gezien; ik heb de vrouw des huizes er ook niet op gewezen dat ze nu verondersteld wordt te koken alsof ze een paar Michelin-sterren had.

Haha, inderdaad een leuke vergelijking, maar bij mij zou in dat geval wel de verwachting zijn gewekt dat de eigenaar een behoorlijk stukje kan koken. Iemand die slechts een ei kan bakken zal zich waarschijnlijk niet zo'n luxe keuken aanschaffen.

Plaats reactie