Op welke banden rijden onze forum leden
Adviesprijs van de Conti GP4000 Tubular is 79,95 maar je komt ze vaak al gauw tegen in Nederland voor 59,95 Euro.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
-Divo- schreef: Er zijn erg veel mensen die direct in het begin al problemen hebben met deze banden. Nieuw snel lek, scheurtjes van 1 cm en stukken spontaan uit de band.
Het lijkt erop dat de rubbersamenstelling bijzonder ernstig gevoelig is voor een oneffen wegoppervlak. Voorts is de slijtage van deze band is ook hoog te noemen waar het aantal km betreft.
Ik denk dat de Ultremo uitermate geschikt is voor asfalt en minder voor kinderkopjes/kasseien/straatstenen/ea grove wegstructuur.
Het profiel van de band lijkt erg op die van een slick bij de autosport. De band is voor een x aantal kilometers top, maar voor duurzaamheid (weet niet vanaf welk aantal kilometers dit is) zijn er betere bandjes.
Dit staat overigens op een online webshop:
"Schwalbe verwacht in geheel 2007 een leveringsprobleem van de Ultremo banden. De Ultremo banden komen mondjesmaat binnen, maar de fabrikant van het antilek materiaal in de band kan de vraag niet aan waardoor Schwalbe niet voldoende banden kan produceren."
Misschien al één oorzaak gevonden van snel lek rijden buitenom de rijder skills
Voorheen 2 jaar op Pro 2 Race gereden, bevielen goed en weinig lek gereden.
Dit jaar op Pro 3 Race, waar ik duidelijk slechtere ervaringen mee heb. Veel vaker lek gereden en ze scheuren eerder in omdat het loopvlak dunner is, ook slijten ze sneller. Nu ga ik de GP4000 eens testen.
Dit jaar op Pro 3 Race, waar ik duidelijk slechtere ervaringen mee heb. Veel vaker lek gereden en ze scheuren eerder in omdat het loopvlak dunner is, ook slijten ze sneller. Nu ga ik de GP4000 eens testen.
Hele seizoen al op PRO 2 gereden en weinig lek gereden, al met al zeer tevreden over de band van Michelin. Zal waarschijnlijk ook next seizoen op PRO 2 rijden, omdat er met PRo 3 nogal slechte ervaringen zijn gelezen door mij.
Always do right. This will gratify some people and astonish the rest.
W0uter schreef:Deda Tre open corsa, fijne bandjes. Maar wat opvalt is dat zacht asfalt er opvallend snel op blijft plakken. En daar blijven dan weer steentjes op plakken, wat in een afdalign niet heel relaxed is. Maar ze kunnen zich wat mij betreft meten met de eerder gereden prorace2, prorace service course, prorace light en conti gp3000. En na 2000 km nog geen lek en niet heel veel slijtage.
Even mezelf verbeteren: de dag nadat ik postte bleek de achterband tot ver over de draad versleten. Nu heb ik er wel duizend kilometer in de alpen en 250 kilometer in de ardennen mee gereden, maar dit ging me echt te snel.
Voor mij dus even geen dure (ultremo, pr, gp4000) bandjes meer, nu over op een vittoria rubino pro vouwband voor achter. Rijdt wel een tikje minder, maar ik heb geen zin eens in de twee maanden 50 euro neer te moeten leggen voor een stel bandjes.
Alweer een tijdje met GP4000s (wie niet). Misschien 1000 km mee gereden (?), een keer lek tijdens de afdaling van le Môle, een steile afdaling over oud verweerd asfalt. Er zitten op het loopvlak hele grappige ronde putjes, kleine kratertjes. De slijtage valt hartstikke mee. Het duurde ongelooflijk lang voordat de "fabricage-draadjes" weggesleten waren. De grip voelde in de vakantie buitengewoon goed aan (met 8 a 8.5 bar bij 81kg). De Ultremo's van mijn broer zijn nog niet lek gelopen met een zelfde afstand, maar vertonen duidelijk meer sneetjes. Dat zegt niet veel, maar het is wel vervelend (het geeft het gevoel dat je kunt lekrijden...).
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
ponsteen schreef:Er zitten op het loopvlak hele grappige ronde putjes, kleine kratertjes.
Heb eens zitten kijken en inderdaad. Waarvoor zouden deze zijn of waardoor veroorzaakt? Levert dit geen gevaar op?
What makes the boat go faster?