Pagina 10 van 34
Geplaatst: 14 aug 2008 01:30
door kuiper
Adviesprijs van de Conti GP4000 Tubular is 79,95 maar je komt ze vaak al gauw tegen in Nederland voor 59,95 Euro.
Geplaatst: 14 aug 2008 16:48
door joe2007
-Divo- schreef:
Er zijn erg veel mensen die direct in het begin al problemen hebben met deze banden. Nieuw snel lek, scheurtjes van 1 cm en stukken spontaan uit de band.
Het lijkt erop dat de rubbersamenstelling bijzonder ernstig gevoelig is voor een oneffen wegoppervlak. Voorts is de slijtage van deze band is ook hoog te noemen waar het aantal km betreft.
Ik denk dat de Ultremo uitermate geschikt is voor asfalt en minder voor kinderkopjes/kasseien/straatstenen/ea grove wegstructuur.
Het profiel van de band lijkt erg op die van een slick bij de autosport. De band is voor een x aantal kilometers top, maar voor duurzaamheid (weet niet vanaf welk aantal kilometers dit is) zijn er betere bandjes.
Dit staat overigens op een online webshop:
"Schwalbe verwacht in geheel 2007 een leveringsprobleem van de Ultremo banden. De Ultremo banden komen mondjesmaat binnen, maar
de fabrikant van het antilek materiaal in de band kan de vraag niet aan waardoor Schwalbe niet voldoende banden kan produceren."
Misschien al één oorzaak gevonden van snel lek rijden buitenom de rijder skills
Geplaatst: 09 sep 2008 13:15
door hond
Voorheen 2 jaar op Pro 2 Race gereden, bevielen goed en weinig lek gereden.
Dit jaar op Pro 3 Race, waar ik duidelijk slechtere ervaringen mee heb. Veel vaker lek gereden en ze scheuren eerder in omdat het loopvlak dunner is, ook slijten ze sneller. Nu ga ik de GP4000 eens testen.
Geplaatst: 09 sep 2008 22:53
door pinaf4:13
Hele seizoen al op PRO 2 gereden en weinig lek gereden, al met al zeer tevreden over de band van Michelin. Zal waarschijnlijk ook next seizoen op PRO 2 rijden, omdat er met PRo 3 nogal slechte ervaringen zijn gelezen door mij.
Geplaatst: 10 sep 2008 00:07
door w0uter
W0uter schreef:Deda Tre open corsa, fijne bandjes. Maar wat opvalt is dat zacht asfalt er opvallend snel op blijft plakken. En daar blijven dan weer steentjes op plakken, wat in een afdalign niet heel relaxed is. Maar ze kunnen zich wat mij betreft meten met de eerder gereden prorace2, prorace service course, prorace light en conti gp3000. En na 2000 km nog geen lek en niet heel veel slijtage.
Even mezelf verbeteren: de dag nadat ik postte bleek de achterband tot ver over de draad versleten. Nu heb ik er wel duizend kilometer in de alpen en 250 kilometer in de ardennen mee gereden, maar dit ging me echt te snel.
Voor mij dus even geen dure (ultremo, pr, gp4000) bandjes meer, nu over op een vittoria rubino pro vouwband voor achter. Rijdt wel een tikje minder, maar ik heb geen zin eens in de twee maanden 50 euro neer te moeten leggen voor een stel bandjes.
Geplaatst: 10 sep 2008 00:12
door edwinfe
Michelin PRo 3. Kwam ik tegen bij van Eyck sport in Aalst voor een mooie prijs. Ik moet zeggen dat ze goed rijden, vooral de grip is super. Daarvoor reed ik de pro 2
Geplaatst: 10 sep 2008 00:17
door lancev7
Schwalbe ultremo welke super bevallen en op m'n winterfiets net wat ik tegenkom, momenteels specialized.
banden
Geplaatst: 10 sep 2008 10:07
door hansdevos
net 500 km achter de rug op conti 4000 s
lopen licht en goede wegligging op nat wegdek
Geplaatst: 10 sep 2008 11:34
door ponsteen
Alweer een tijdje met GP4000s (wie niet). Misschien 1000 km mee gereden (?), een keer lek tijdens de afdaling van le Môle, een steile afdaling over oud verweerd asfalt. Er zitten op het loopvlak hele grappige ronde putjes, kleine kratertjes. De slijtage valt hartstikke mee. Het duurde ongelooflijk lang voordat de "fabricage-draadjes" weggesleten waren. De grip voelde in de vakantie buitengewoon goed aan (met 8 a 8.5 bar bij 81kg). De Ultremo's van mijn broer zijn nog niet lek gelopen met een zelfde afstand, maar vertonen duidelijk meer sneetjes. Dat zegt niet veel, maar het is wel vervelend (het geeft het gevoel dat je kunt lekrijden...).
Geplaatst: 10 sep 2008 11:40
door Livio Livius
ponsteen schreef:Er zitten op het loopvlak hele grappige ronde putjes, kleine kratertjes.
Heb eens zitten kijken en inderdaad. Waarvoor zouden deze zijn of waardoor veroorzaakt? Levert dit geen gevaar op?
Geplaatst: 10 sep 2008 11:46
door perik
Dit zijn slijtageindicatoren. Pas als je ze niet meer ziet levert het gevaar op!