Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ridley

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 27 feb 2006 16:24

heren, als ik het dan goed bezie, en verbeter me maar als het niet klopt, dan rijdt leon van bon op de triton s ?
RIDLEY the speed weapon

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 27 feb 2006 16:27

en, ik blijf erbij,

als men bij colnago, voor andere fietsen kiest als voorzien dan beschouwt men dat als de normaalste zaak van de wereld, maar als men dat bij ridley fietsen doet, dan zijn er gigantische problemen!!!!!!
RIDLEY the speed weapon

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 27 feb 2006 16:29

Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 27 Februari 2006

en, ik blijf erbij,als men bij colnago, voor andere fietsen kiest als voorzien dan beschouwt men dat als de normaalste zaak van de wereld, maar als men dat bij ridley fietsen doet, dan zijn er gigantische problemen!!!!!!

Het is standaard dat erbij bij Rabo. dat erop C50's gereden wordt dus dat ze C50 ipv Cristallo kiezen vindt ik niet zo gek, ook als je naar de geometrie kijkt

compdiver
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 aug 2005 13:02

compdiver 27 feb 2006 17:29

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 26 Februari 2006

Wat ik vandaag hoorde op de Belgische Radio toen ik naar Opwijk ging, was dat een groot deel van de Nieuwelingen/Junioren ploegen die Ridley sponserde (in 2005), dit jaar Ridley als sponser kwijt zijn, zoude ze Lotto meer moeten betallen, om de Lotto rijders  te blijven laten rijden op Ridley's?

Ik ging normaal ook in opwijk starten, maar door omstandigheden heb ik 2 stevige duurtrainingen in de vlaamse ardennen afgewerkt.Ik rijdt komend weekend ook koers in opwijk, komende zondag...Miss tot dan...(tot zover off-topic)Dat dura-ace cranckstel bij Wim de Vocht viel me ook op... Ik vind het raar dat daardoor het probleem verholpen is, het klinkt allessinds niet echt logisch...
Mijn Canyon Ultimate CF

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 feb 2006 17:34

Quoten: Origineel geplaatst door guidoke op 27 Februari 2006

@ Carsran
Inderdaad, uit de eerste hand: zowel mondeling als schriftelijk (mail) vernomen van de Wim himself ! Maar NERGENS heb ik, noch Wim De Vocht gezegd, geschreven dat hij "zo te spreken is over de Damocles" zoals jij schrijft ! Hieronder lees je nog eens wat ik schreef en misschien moet je eens goed die laatste zin lezen ...
...


Guidoke, klopt... enkele pagina's later in de topic wist ik niet al te goed mee je woorden te herinneren. Daarom ook bijgesteld. Thx.
Je zegt dat hij een Dura-Ace 10 trapas gebruikt (zijn buitenliggende lagers, cups)... dat is enkel compatibel met een Dura-Ace 10sp crankstel hoor. Kan het niet dat hij een Dura-Ace 9sp trapas gebruikt?
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 feb 2006 17:36

Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 27 Februari 2006

heren, als ik het dan goed bezie, en verbeter me maar als het niet klopt, dan rijdt leon van bon op de triton s ?

Zou heel goed kunnen ja!
Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 27 Februari 2006

en, ik blijf erbij,als men bij colnago, voor andere fietsen kiest als voorzien dan beschouwt men dat als de normaalste zaak van de wereld, maar als men dat bij ridley fietsen doet, dan zijn er gigantische problemen!!!!!!


Ik denk dat dat toch een indruk is die enkel jij hebt. Waar staat dat iedereen het gedoe rond de Cristallo "normaal" vindt? JIJ linkt steeds maar die zaken aan elkaar... met welke bedoeling weet ik ook niet hoor.
Verschil is wel dat het bij Colnago niet is omdat de carbon framepjes de een na de andere breken.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 27 feb 2006 17:45

Komende zondag rijdt ik in Den haag, I.v.m. Haagskampioenschappen
Quoten: Origineel geplaatst door compdiver op 27 Februari 2006



Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 26 Februari 2006

Wat ik vandaag hoorde op de Belgische Radio toen ik naar Opwijk ging, was dat een groot deel van de Nieuwelingen/Junioren ploegen die Ridley sponserde (in 2005), dit jaar Ridley als sponser kwijt zijn, zoude ze Lotto meer moeten betallen, om de Lotto rijders  te blijven laten rijden op Ridley's?

Ik ging normaal ook in opwijk starten, maar door omstandigheden heb ik 2 stevige duurtrainingen in de vlaamse ardennen afgewerkt.Ik rijdt komend weekend ook koers in opwijk, komende zondag...Miss tot dan...(tot zover off-topic)Dat dura-ace cranckstel bij Wim de Vocht viel me ook op... Ik vind het raar dat daardoor het probleem verholpen is, het klinkt allessinds niet echt logisch...

guidoke
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 jan 2006 22:11

guidoke 27 feb 2006 18:30

Zoals beloofd, het antwoord op de vraag waarom een aantal Davitamon-Lotto renners op een scandiumframe te zien waren zaterdag, ipv carbon (Damocles/noah):
"Om praktische kassei-overwegingen, om naar parijs roubaix toe niet meer te moeten overschakelen op een ander model. Heeft andere rij-eigenschappen. De slooping heeft zijn voordelen tov de scandium en andersom. Je kan ook geen appelen met peren vergelijken. Verder zijn er geen problemen meer met de huidige carbon modellen van ridley. We zitten nu onderussen al enkele jaren verder na de lancering van de damocles en de kinderziektes zijn er al even uit." aldus Wim DV.
En om terug te komen op het trapas-gedoe ! Het is Zombie die opmerkte dat Wim met een Shimano DA10 Hollowtech trapas. Of het nu om een Ultegra 9-speedas gaat, daar kan ik nu geen uitsluitsel over geven. Vaststaat is dat de problemen nu opgelost zijn, dankzij enkele Shimano-onderdelen !
Ride on baby !

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 feb 2006 18:37

Bedankt Guidoke!! 
Ik vraag me anderzijds wel af wat er aan die Damocles dan gewijzigd is. Ik heb vrienden die vorig jaar, na breuk, ook tot 2 maal toe een zogezegd "vernieuwde" Damocles kregen en exact hetzelfde probleem voorhadden daarmee.
Wat opvalt is dat Ridley (of de ploeg) dit jaar resoluut voor de Scandium in bepaalde koersen en voor bepaalde renners opteert. Vorig jaar moest het een beetje verdoken steeds een sloping alu Ridley zijn, met de bedoeling dat het grote publiek nauwelijks een verschil met de Damocles zag. Misschien best zo nu.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 27 feb 2006 18:40

dus scandium is beter op kasseien?daar mee dat ik in ronse zo tekeer ging!(krijg het al over van boonen)ik reed donderdag met bjorn leukemans en er zijn inderdaad veel problemen,maar weet wel niet op welke fiets van ridley hij reed!weet wel dat hij klein is!maar nu even terug serieus:in welke opzichten is scandium beter als carbon en omgekeerd?bedankt.
il magnifico

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 feb 2006 18:51

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 27 Februari 2006

dus scandium is beter op kasseien?daar mee dat ik in ronse zo tekeer ging!(krijg het al over van boonen)ik reed donderdag met bjorn leukemans en er zijn inderdaad veel problemen,maar weet wel niet op welke fiets van ridley hij reed!weet wel dat hij klein is!maar nu even terug serieus:in welke opzichten is scandium beter als carbon en omgekeerd?bedankt.


Leukemans was een van de weinige die op Damocles reed, zondag dan wel (Leuki reed Het Volk niet). Ik denk niet dat hij Parijs-Roubaix rijdt trouwens.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 27 feb 2006 19:00

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 27 Februari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 27 Februari 2006heren, als ik het dan goed bezie, en verbeter me maar als het niet klopt, dan rijdt leon van bon op de triton s ?Zou heel goed kunnen ja!


awel, als dat geen reclame is, dat profs zelfs op de goedkoopste framesets, betaalbaar voor iedereen, willen fietsen. tja daar kunnen zelfs de "grote merken" niet aan tippen.
RIDLEY the speed weapon

Plaats reactie