Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Merckx

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 30 dec 2005 20:20

Zadel ziet er goed uit Casran, bandjes vind ik persoonlijk minder geslaagd. Beetje net-niet rood.

En nog steeds vind ik het frame behoorlijk groot ogen, maar je zadel staat wel ver naar achter en je stuurpen is ook niet de kortste dus het kan zijn dat je gewoon deze lengte nodig hebt. En als d'n Eddy het zegt...

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 jan 2006 18:57

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 30 December 2005

Zadel ziet er goed uit Casran, bandjes vind ik persoonlijk minder geslaagd. Beetje net-niet rood.


De foto geeft een beetje een vertekend beeld... en dan wijzigt de kleur nog naargelang de dag: op een nat wegdek kleuren ze helemaal rood, bij droger weer idd iets zachter. Je kent dat wel, kleurverschillen bij bandjes.
Goed, nieuwe wijzigingen aan de fiets nu. Ten eerste gaf SRM me een nieuw kleurtje voor op mijn cranks, past beter :
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 jan 2006 19:01

Wijziging 2 is leuker... eindelijk tubes op mijn set Lightweights: Continental Competition 22 Rain tubes. Heel moeilijk op de velg te monteren, maar eenmaal erop bijzonder stevige, lekbestendige en gripvolle tubes. Vlug even Corima remblokken gestoken (ZG-remblokhoudertjes) en een Record 11-21 cassette erop.
Fiets weegt zo 7,68kg: mét zware SRM crank, Campa snelspanners (worden lichtere Tunes; moet die nog ophalen bij TS-Biker), SRM kabelset (26gr), Powercontrol (78gr) en overbodige Polar speed sensor.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 06 jan 2006 19:12

Prachtig Casran!


(leuk om alles steeds 2x te lezen/zien trouwens )

ketchuppie
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 dec 2005 13:22

ketchuppie 06 jan 2006 20:48

@ casran:
 
ideaal fietsje om kopwerk te doen voor deze merckx ;)

tot morgen op de ploegtraining hé amigo
er is niets geestiger dan trage rijden

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 jan 2006 20:51

Schitterend ketchuppie... Morgen eerste wegploegtraining en dan zie ik je nieuwe fiets voor 't eerst in het echt. Ben benieuwd, maar 't ziet er in ieder geval een stuk beter uit dan die ploegfiets van dat merk uit Limbabwe.
Ronduit schitterende fiets, leuk kleur, mooie materiaalkeuze met die Chorusgroep en Neutronwielen. Ze/we zullen het morgen voelen...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 07 jan 2006 11:43

Quote: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 06 Januari 2006
Prachtig Casran!
Idd! Ik vind wel dat je zadelpen er iets verder uit zou moeten, zodat je het logo net helemaal ziet.
Het is wel jammer dat je ketting een beetje begint te verkleuren (op de foto lijkt het goude kleurtje er een beetje af te gaan, zal wel komen door het smeermiddel).
Er zouden toch ook nog Time pedalen opkomen?
Gewicht is netjes, gezien het SRM apparaat. Ik denk dat als je die voor de carbon Record-cranks zou veranderen je wel richting de 7 kilo zal gaan. Niet verkeerd voor een aluminium frame!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 07 jan 2006 17:01

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 07 Januari 2006

Idd! Ik vind wel dat je zadelpen er iets verder uit zou moeten, zodat je het logo net helemaal ziet.Het is wel jammer dat je ketting een beetje begint te verkleuren (op de foto lijkt het goude kleurtje er een beetje af te gaan, zal wel komen door het smeermiddel).Er zouden toch ook nog Time pedalen opkomen?Gewicht is netjes, gezien het SRM apparaat. Ik denk dat als je die voor de carbon Record-cranks zou veranderen je wel richting de 7 kilo zal gaan. Niet verkeerd voor een aluminium frame!


Ketting stond gewoon niet proper toen ik deze foto nam; kleur gaat er niet af hoor. Over m'n pedaalkeuze twijfel ik nog (probleem is dat ik dan op een hele boel fietsen en 3 paar schoenen nieuwe pedalen/plaatjes moet steken).Deze fiets naar de 7kg brengen is idd haalbaar. Reken ook dat de zadelpen en het zadel behoorlijk zwaar zijn.
@ Ketchuppie: prachtige fiets vanmorgen op training!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 07 jan 2006 17:44

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 06 Januari 2006





Ik had nooit gedacht dat dit uit míjn mond zou komen (Lightweights zijn óók voor mij gewoon DE wielen op alle vlakken en ze staan op alle fietsen super), maar ik vind de Bora's is dit geval een stuk mooier op je fiets staan. Die passen simpelweg perfect bij je frame!
Verder geen commentaar, prachtig!

dries
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 28 nov 2005 14:03

dries 26 jan 2006 21:37

hallo, rijdt er hier toevallig al iemand met de nieuwe 1xm rond??

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 29 jan 2006 01:46

Zoals sommigen al gezien hebben ben ik wakker geschoten... eind februari moet ik een fiets hebben om m'n koersen mee te rijden. Mijn Merckx is dus in opbouw:

   


Opbouw te volgen op Weight Weenies forum in de topic  my Merckx MXM - building advices? 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

billygoats
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 nov 2004 12:32

billygoats 29 jan 2006 11:42

Ja ik heb de nieuwe 1XM ,vandaag Neutron wielen halen ,zet ik hem van de week erop ,maar hoe kan je foto's hier op krijgen?

Plaats reactie