Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2006

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 07 aug 2006 15:24

Iemand al een digitale foto besteld bij fotobreton? Vriendin van mij heeft een week geleden eentje besteld en betaald. Op een orderbevestiging na nog geen enkele foto ontvangen!  Weet iemand hoelang dit duurt en waar en hoe ik hierover kan reclameren??
Bvd.

"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

reinvandewou
Forum-lid

reinvandewou 15 aug 2006 21:14

hoe kun je eigenlijk in het eerste startvak terecht komen??
alvast bedankt

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 15 aug 2006 21:31

Het jaar ervoor top-100 ofzo rijden, of een goede prestatie neerzetten in een andere cyclo.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 21 aug 2006 17:29

Quoten: Origineel geplaatst door rein van de wou op 15 Augustus 2006

alvast bedankt

Gewoon je vroeg genoeg aanmelden!! Wij hadden nog nooit eerder dergelijke cyclo tourtochten verreden en kregen toch 10 startnummers tussen de 500 en 550 toegewezen. Overigens het eerste startvak liep dit jaar van 1 t/m 1500.

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 21 aug 2006 17:50

Quoten: Origineel geplaatst door Herera op 21 Augustus 2006

alvast bedankt

Gewoon je vroeg genoeg aanmelden!! Wij hadden nog nooit eerder dergelijke cyclo tourtochten verreden en kregen toch 10 startnummers tussen de 500 en 550 toegewezen. Overigens het eerste startvak liep dit jaar van 1 t/m 1500.

De eerste 400 starten toch nog daarvoor? Dus vak 1-400, 400-1500 etc.
Een nummer boven de 400 is inderdaad gewoon vroeg inschrijven.

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 21 aug 2006 18:42

Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 21 Augustus 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Herera op 21 Augustus 2006

alvast bedankt

De eerste 400 starten toch nog daarvoor? Dus vak 1-400, 400-1500 etc.
Een nummer boven de 400 is inderdaad gewoon vroeg inschrijven.

Klopt!! Was dit vergeten aan te geven.

kowalsky
Forum-lid

kowalsky 20 okt 2006 19:48

Ik ga me voorbereiden op de Marmotte 2007. Ik heb hier alvast een vraag over het dalen. Heb deze zomer in de Drôme gefietst en dus ook veel gedaald, maar nooit in groepen. Ben een voorzichtige daler, brengt dat nog speciale zaken met zich mee?
Een tweede vraag: ik lees her en der dat het in het begin in een grote groep flink doortrappen is. Ideaal om jezelf dus op te blazen. Is dat zo of zijn er dan ook al groepen die een wat rustiger tempo aanhouden. Tutten las ik ergens in dit draadje.
Ik word volgend jaar 50 en ga voor goed uitrijden en niet voor een kleur.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 20 okt 2006 21:17

Quoten: Origineel geplaatst door Kowalsky op 20 Oktober 2006

Ik ga me voorbereiden op de Marmotte 2007. Ik heb hier alvast een vraag over het dalen. Heb deze zomer in de Drôme gefietst en dus ook veel gedaald, maar nooit in groepen. Ben een voorzichtige daler, brengt dat nog speciale zaken met zich mee?
Een tweede vraag: ik lees her en der dat het in het begin in een grote groep flink doortrappen is. Ideaal om jezelf dus op te blazen. Is dat zo of zijn er dan ook al groepen die een wat rustiger tempo aanhouden. Tutten las ik ergens in dit draadje.
Ik word volgend jaar 50 en ga voor goed uitrijden en niet voor een kleur.

Voorin de koers wordt er scherp gedaald, maar daarachter gaat het redelijk rustig aan hoor.

Wat die groepen betreft: je start met 6000 man dus de Glandon gaat het gewoon 4 rijen dik omhoog, en afhankelijk of je meer links or rechts rijdt gaat het harder, maar je hoeft niet bang te zijn dat je een groepje kwijtraakt. Later selecteert het zich vanzelf uit en in het dal tussen de Glandon en de Telegraphe kun je altijd wel ergens aanpikken. Bergop moet je gewoon je eigen tempo rijden, je hartslagmeter geeft snel genoeg aan als je ongemerkt te hard gaat.

"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

kowalsky
Forum-lid

kowalsky 20 okt 2006 23:27

Je kunt dus ook op de Glandon goed je eigen tempo fietsen?
Heeft iemand ervaring met het trainingsschema uit Fiets? Als je dat schema volgt, kun je de Marmotte dan goed aan?

cimecaron
Forum-lid

cimecaron 21 okt 2006 00:52

Quoten: Origineel geplaatst door Kowalsky op 20 Oktober 2006

Je kunt dus ook op de Glandon goed je eigen tempo fietsen?
Heeft iemand ervaring met het trainingsschema uit Fiets? Als je dat schema volgt, kun je de Marmotte dan goed aan?

Ondanks de drukte kun je goed je eigen tempo fietsen.  De langzamere klimmers zitten aan de binnenkant en als je sneller bent rij je wat meer naar het midden van de weg.   Hoe verder je de Glandon\Croix de Fer opkomt hoe rustiger het wordt.
Trainingschema van Fiets is wel een goede voorbereiding.   Probeer minimaal 2500 km te fietsen om uit te rijden, maar meer is beter.  Vorig jaar heb ik ter voorbereiding 5000 km gefietst, maar het blijft een zware tocht.

kowalsky
Forum-lid

kowalsky 21 okt 2006 13:53

Trainingschema van Fiets is wel een goede voorbereiding.   Probeer minimaal 2500 km te fietsen om uit te rijden, maar meer is beter.  Vorig jaar heb ik ter voorbereiding 5000 km gefietst, maar het blijft een zware tocht.
Ik ben van plan een combinatie te maken van het trainingsschema in Fiets en het schema op de site van Zitvlees.nl. Daarbij wil ik het schema zo aanpassen dat ik er een klimrondje in Nijmegen in verwerk. Verder maakt de AGR (150 km) en een paar trainingsdagen in de Vogezen onderdeel uit van de voorbereiding. Ik probeer de winter zoveel mogelijk door te fietsen en spin nu 1 x in de week, vooral om sterker te worden.
Iemand nog meer tips?

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 25 okt 2006 12:40

Quoten: Origineel geplaatst door Kowalsky op 21 Oktober 2006

Ik ben van plan een combinatie te maken van het trainingsschema in Fiets en het schema op de site van Zitvlees.nl. Daarbij wil ik het schema zo aanpassen dat ik er een klimrondje in Nijmegen in verwerk. Verder maakt de AGR (150 km) en een paar trainingsdagen in de Vogezen onderdeel uit van de voorbereiding. Ik probeer de winter zoveel mogelijk door te fietsen en spin nu 1 x in de week, vooral om sterker te worden.
Iemand nog meer tips?

Tips genoeg... Veel hiervan heb je in deze topic al kunnen lezen.  Om niet beslagen ten ijs te komen zijn de vele kilometers vooraf natuurlijk erg belangrijk. Ik weet niet welk weertype rijder je bent, maar reken daar maar op temperaturen van rond de 35 graden. Bij deze temperatuur word het voor mij al gauw zwaar, daar ik rond de 20 graden optimaal presteer.. maar dat zal voor de meeste hier wel gelden. Water, water, water, en eten een gegeven wat natuurlijk erg belangrijk is bij een dergelijke zware tocht..  Ook voor ons was het de eerste keer, met 10 man in leeftijd varierend van 31 tot 56 waren we aan de tocht begonnen, en hadden ook een mooi schema vooraf gehad zoals 3 lange toertochten in  Belgie en 3 in Nederland, allen 150 km lang om maar genoeg zitvlees te creeren. Maar ja, als zoals enkele van ons al 1,5 uur moet wachten op de eerste col vanwege een zwaar ongeval, dan word het al moeilijk om daar op te trainen. We hebben de week voorafgaande van de  'Marmotte'op video vastgelegd, deze geeft een beeld weer van onze eerste ervaringen in de alpen en de colletjes die we hebben beklommen, mocht je interesse hebben?  

Plaats reactie