Valpartijen
Ja, vannacht/vanochtend met de stadsfiets. Ik fietste knetterlam naar huis, maar daar lag het niet aan.Voorspatbord ging los en schoot met het wiel mee waardoor deze blokkeerde en ik over de kop ging.Stalen voorvork in twee stukken en kompleet verbogen.........'k snap niet helemaal hoe dat is gebeurd, zo hard reed ik niet (denk ik).Zelf pijnlijke heup en grote plak op de elleboog. Kon nog wel bij de knieen die het niet (goed) doen........
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox
-
- Forum-lid
Quote: Origineel geplaatst door Cas* op 04 April 2006
Ja, vannacht/vanochtend met de stadsfiets. Ik fietste knetterlam naar huis, maar daar lag het niet aan.
Voorspatbord ging los en schoot met het wiel mee waardoor deze blokkeerde en ik over de kop ging.
Stalen voorvork in twee stukken en kompleet verbogen.........'k snap niet helemaal hoe dat is gebeurd, zo hard reed ik niet (denk ik).
Zelf pijnlijke heup en grote plak op de elleboog. Kon nog wel bij de knieen die het niet (goed) doen........
hopen dat de knieen weer goed zijn voor de AGR!
Ja, vannacht/vanochtend met de stadsfiets. Ik fietste knetterlam naar huis, maar daar lag het niet aan.
Voorspatbord ging los en schoot met het wiel mee waardoor deze blokkeerde en ik over de kop ging.
Stalen voorvork in twee stukken en kompleet verbogen.........'k snap niet helemaal hoe dat is gebeurd, zo hard reed ik niet (denk ik).
Zelf pijnlijke heup en grote plak op de elleboog. Kon nog wel bij de knieen die het niet (goed) doen........
hopen dat de knieen weer goed zijn voor de AGR!
Mijn fiets is bezeten!
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 01 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door zaffeltje op 01 April 2006
Heb ook een keer zo hard moeten remmen dat mijn achterkant van de racer omhoog kwam. Die vent wilde er niet uit komen en deed alles op de deurvergrendeling. Toen ben ik maar verder gereden, als ik niet had geremd zo hard, had ik mooi in zijn auto geboord. Verder was er niet aan de hand.
Voorrang moet je krijgen en niet nemen. Als ik alle keren tijdens training gewoon door was gereden waar ik voorrang had gehad was ik nu allang morsdood of een kamerplantje geweest.
Een waarheid als een koe....
Quoten: Origineel geplaatst door zaffeltje op 01 April 2006
Heb ook een keer zo hard moeten remmen dat mijn achterkant van de racer omhoog kwam. Die vent wilde er niet uit komen en deed alles op de deurvergrendeling. Toen ben ik maar verder gereden, als ik niet had geremd zo hard, had ik mooi in zijn auto geboord. Verder was er niet aan de hand.
Voorrang moet je krijgen en niet nemen. Als ik alle keren tijdens training gewoon door was gereden waar ik voorrang had gehad was ik nu allang morsdood of een kamerplantje geweest.
Een waarheid als een koe....
Pain is temporary, Pride is forever; en die schaafwonde denk ik ook...
Vanmorgen gevallen met de racefiets ##%^%@, het was mijn eigen schuld. Volgens mij heb ik wel een halve minuut hardop staan te schelden op mijzelf.
Ben maar meteen naar de dokter gefiets, omdat me linkerhand behoorlijk veel pijn deed. Schade aan mezelf, linkerkant van mij gezicht open, linkerbeen vol schaafwonden en mijn linkerhand zwaar gekneust. Gelukkig had ik wel mijn valhelm op anders was de schade aan mijn hoofd veel groter geweest, ik viel als eerste met mijn hoofd op de grond. Bij de dokter meteen een tetanusprik gekregen en toen maar weer naar huis gegaan.
Schade aan mijn racefiets, grote zijdelingse slag in mijn voorwiel, display fietscomputer gebroken en mijn rechterstuurhelft is krom.
Het valt niet mee om alles met een hand te moeten doen ik ben blij dat ik er normaal twee heb!
Ben maar meteen naar de dokter gefiets, omdat me linkerhand behoorlijk veel pijn deed. Schade aan mezelf, linkerkant van mij gezicht open, linkerbeen vol schaafwonden en mijn linkerhand zwaar gekneust. Gelukkig had ik wel mijn valhelm op anders was de schade aan mijn hoofd veel groter geweest, ik viel als eerste met mijn hoofd op de grond. Bij de dokter meteen een tetanusprik gekregen en toen maar weer naar huis gegaan.
Schade aan mijn racefiets, grote zijdelingse slag in mijn voorwiel, display fietscomputer gebroken en mijn rechterstuurhelft is krom.
Het valt niet mee om alles met een hand te moeten doen ik ben blij dat ik er normaal twee heb!
Als ie gaar is kom ik terug
Bedankt Jimbo.
In de buurt van de waalkade in Nijmegen heb je een kleine kasseien strook, daar had ik net overheen gefiets. Ik wou even controleren of ik mijn bidon nog had. Ik lette even niet op en toen zag ik dat ik bijna tegen een paaltje reed midden op het fietspad, ik miste net het paaltje met mijn voorwiel maar tikte met mijn stuur net het paaltje aan. Kets daar lag ik.
Het was mijn schuld, omdat ik even afgeleid was, ik wist dat dat paaltje daar midden op het fietspad stond. Ik fiets daar wel vaker, maar dat paaltje zal ik niet meer snel vergeten!
Mijn eerste valpartij met de racer, met de mountaibike doet het toch minder pijn. Even in het zand happen en dan weer verder fietsen.
In de buurt van de waalkade in Nijmegen heb je een kleine kasseien strook, daar had ik net overheen gefiets. Ik wou even controleren of ik mijn bidon nog had. Ik lette even niet op en toen zag ik dat ik bijna tegen een paaltje reed midden op het fietspad, ik miste net het paaltje met mijn voorwiel maar tikte met mijn stuur net het paaltje aan. Kets daar lag ik.
Het was mijn schuld, omdat ik even afgeleid was, ik wist dat dat paaltje daar midden op het fietspad stond. Ik fiets daar wel vaker, maar dat paaltje zal ik niet meer snel vergeten!
Mijn eerste valpartij met de racer, met de mountaibike doet het toch minder pijn. Even in het zand happen en dan weer verder fietsen.
Gister voor de eerste keer gevallen dit seizoenIk kwam terug van een koers (Schagen) en had een stuk lekker voor de wind. Toen een auto me inhaalde ging ik er even achter zitten. Na ongeveer een kilometer had hij/zij door dat ik achter de auto zat en dat vond ie kennelijk niet leuk. Hij remde eerst rustig af tot ca. 35km/h. Toen ging hij in één keer vol op de remmen staan. Ik probeerde de auto nog te ontwijken maar het was nat (en ik reed op rood asfalt) en mijn voorwiel gleed weg. Gelukkig brak de auto mijn val maar ik kwam nog met een redelijke smak op het asfalt terecht.Ik sta weer op en check mijn fiets. Die was gelukkig nog in orde op wat krasjes na. Maar toen ik dat deed reed die auto gvd weg. Een paar honderd meter reed ie verder en daar stapte hij even uit om te kijken of z'n auto wat had. Volgens mij was er niets en hij stapte weer in en reed verder. Wat een vuile kl***zak was dat. Hij had blijkbaar iets tegen wielrenners oid. Hij had op z'n minst even kunnen kijken hoe het met mij ging. Straks had ik daar wel gelegen met een hersenschudding ofzo. Dan had ie het vandaag in de krant gelezen en denkt ie, "ohw had ik dat gedaan"Al had ik wel wat aan mijn fiets gehad, wie moet er in zo'n geval betalen. Ik mag waarschijnlijk wel niet stayeren maar hij kan toch ook niet zomaar op z'n rem gaan staanTrouwens, de schade aan mijn lichaam valt wel mee. Zijkant van mijn bovenbeen licht alleen open, elleboog licht open en bovenkant en zijkant van mijn hand hebben wonden.
Kolere Silvan, dat is echt te zot voor woorden. Wat een verschrikkelijke zakkenwassers bestaan er toch. Hij deed het dus gewoon expres. Heb je z'n nummerbord nog weten te onthouden? Ik hoop het, dat soort lieden moeten ze flink aanpakken!
Dat is nog een geluk bij een ongeluk Silvan. Gelukkig heb je niet al teveel schade.
Er lopen rare mensen op de wereld, eerst je lopen etteren, dan val je door zijn toedoen en dan ook nog doorrijden. Die mensen hebben totaal geen respect voor anderen, een echte ASO.
Succes met je herstel!
Er lopen rare mensen op de wereld, eerst je lopen etteren, dan val je door zijn toedoen en dan ook nog doorrijden. Die mensen hebben totaal geen respect voor anderen, een echte ASO.
Succes met je herstel!
Wielrenners moeten helaas accepteren dat er een aantal galbakken zijn die niet kunnen hebben dat je achter ze aan blijft fietsen. Met bromfietsen heb ik ook regelmatig meegemaakt dat ze heel boos worden als er achter blijft hangen en dat ze dan plosteling gaan remmen om jouw dwars te zitten. tegenwoordig doe ik rustig aan achter een brommer en wacht ik totdat die ver voor me zit, ik blijf er zeker niet achter hangen. Ik heb geen zin in dat geklooi. Laat het een les voor je zijn,en ook voor anderen hier op het forum.
kiekeboe
tssjj Slivan, wat 'n vage figuren rijden er toch rond...Net als je zelf al zei, je idd heel wat ergers kunnen oplopen.
En dan doorrijden, en alleen naar z'n EIGEN auto kijken
En dan doorrijden, en alleen naar z'n EIGEN auto kijken
Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 24 April 2006
Wielrenners moeten helaas accepteren dat er een aantal galbakken zijn die niet kunnen hebben dat je achter ze aan blijft fietsen. Met bromfietsen heb ik ook regelmatig meegemaakt dat ze heel boos worden als er achter blijft hangen en dat ze dan plosteling gaan remmen om jouw dwars te zitten. tegenwoordig doe ik rustig aan achter een brommer en wacht ik totdat die ver voor me zit, ik blijf er zeker niet achter hangen. Ik heb geen zin in dat geklooi. Laat het een les voor je zijn,en ook voor anderen hier op het forum.
Inderdaad heel herkenbaar die brommers die plots vol in de remmen gaan als ze doorhebben dat je er achter hangt. Ik doe het dus ook niet meer.
Beterschap voor degenen die onlangs tegen de grond/auto gelegen hebben.
Inderdaad heel herkenbaar die brommers die plots vol in de remmen gaan als ze doorhebben dat je er achter hangt. Ik doe het dus ook niet meer.
Beterschap voor degenen die onlangs tegen de grond/auto gelegen hebben.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.