Easton vista
-
- Forum-lid
zit er nu ook serieus over te denken om ze aan te schaffen(vista's), alleen ff een vraagje. Wat als er een spaak breekt o.i.d. moet je dan bij easton spaken bestellen of gaan er gewoon standaard spaken(sapim ofzo)
groetjes
groetjes
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 15 Juli 2006
De lagers van die Ritchey WCS wielen zijn niet erg geweldig, vorig jaar is er nog een terugroep actie geweest, let dus op dat je wel de goede naven hebt.
Heeft niets met lagers te maken, gaat n.l. om de body die problemen op kan leveren.
Dus heeft alleen betrekking op het achterwiel.
Naven zijn gelijk aan de American Classic, dus als je daar een fan van ben.....
Bezit zelf deze wielen en na ca 2500 km bevallen ze goed. Lopen erg mooi en heb verder geen negatieve eigenschappen aan deze wielset kunnen ontdekken.
Mooie lichte, redelijke aero wielset.
Bij erg slecht weer rij ik wel met een ander setje wielen met dura ace naven en open pro ceramic.
De lagers van die Ritchey WCS wielen zijn niet erg geweldig, vorig jaar is er nog een terugroep actie geweest, let dus op dat je wel de goede naven hebt.
Heeft niets met lagers te maken, gaat n.l. om de body die problemen op kan leveren.
Dus heeft alleen betrekking op het achterwiel.
Naven zijn gelijk aan de American Classic, dus als je daar een fan van ben.....
Bezit zelf deze wielen en na ca 2500 km bevallen ze goed. Lopen erg mooi en heb verder geen negatieve eigenschappen aan deze wielset kunnen ontdekken.
Mooie lichte, redelijke aero wielset.
Bij erg slecht weer rij ik wel met een ander setje wielen met dura ace naven en open pro ceramic.
Zijn de naven van de Vista en de Vista SL dezelfde?
Quoten: Origineel geplaatst door BigM op 29 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door assen20 op 28 September 2006
alleen spaken schijnen anders te zijn, wat ongeveer 50 gram per wiel zou moeten schelen
vista weegt volgens site 1797
vista sl 1697
dus 100 gram verschil
inderdaad 2 wielen = 100 gram
Quoten: Origineel geplaatst door assen20 op 28 September 2006
alleen spaken schijnen anders te zijn, wat ongeveer 50 gram per wiel zou moeten schelen
vista weegt volgens site 1797
vista sl 1697
dus 100 gram verschil
inderdaad 2 wielen = 100 gram
Quoten: Origineel geplaatst door assen20 op 29 September 2006
In praktijk wegen de vista sl iets zwaarder, zie mijn weegresultaten. Maar dat zal ook wel gelden voor de vista (zonder sl)
volgens folder: 1697 gr
werkelijk 1842 gr (voor 799, achter 1043)
MET de snelspanners, wat de gewichten in de folder zijn zonder de snelspanners namelijk .
Anders vind ik het wel een heel grootveschil.
In praktijk wegen de vista sl iets zwaarder, zie mijn weegresultaten. Maar dat zal ook wel gelden voor de vista (zonder sl)
volgens folder: 1697 gr
werkelijk 1842 gr (voor 799, achter 1043)
MET de snelspanners, wat de gewichten in de folder zijn zonder de snelspanners namelijk .
Anders vind ik het wel een heel grootveschil.