gandalf schreef:WdvB schreef:[
Het is niet alleen technisch onrealiseerbaar, het is ook onbetaalbaar, niet rendabel, niet wenselijk, niet functioneel, ontzettend lelijk, maar vooral volkomen overbodig.
En toch....en toch wordt jij op de een of andere manier geprikkeld om minstens net zo exibitionistisch als Zonneveld zelf hier hele epistels over dit onrealiseerbare, onbetaalbare, onredabele, onwenselijke etc etc project neer te pennen. Ik verdenk je er zelfs van dat je graag bij Knevel en vd Brink aan tafel zou hebben gezeten om die Zonneveld eens even tot de orde te roepen.
Maar misschien zou je met al je kennis en ervaring eens kunnen proberen een positieve bijdrage te leveren en het idee van amclassic verder uit te werken. Wat minder hoog maar misschien wel iets rendabeler, functioneler, minder overbodig. Dat lijkt me veel leuker dan hier je gal te spuwen. Jou ook, WdvB'tje?
Haha, jaaa graag, dan zou ik kneveltje en brinkje meteen even uitleggen dat de waarschijnlijkheid op een leven na de dood toch wel erg klein is. Wellicht nog kleiner dan de kans dat er een Hollandse Berg komt. En aangezien deze discussie bijna religieuze trekjes krijgt zie ik wel een leuke parallel..... Het lijkt hier wel een discussie tussen atheïsten, agnosten en gelovigen..... Alleen de Messias Zonneveld ontbreekt nog. En we weten toch dat het verschil tussen een profeet en een oplichter flinterdun is. Bovendien dacht ik me te herinneren dat Roemer het plan al met een pennestreek had neergesabeld, en terecht! Desalnietemin mooi dat Thijs zijn geld kan verdienen met onzin te verkondigen, past ie zo in het rijtje van Yomanda, Char, Harold Camping en Gerard Joling.
Een berg van 600m hoog? Tja, alweer een stuk realistischer dan 2000m hoog....., doet me een beetje aan buckminster fuller denken, ook totaal onrealistisch, maar hij was het photoshop-tijdperk ver vooruit. Projecteer je dit beeld naar Rotterdam dan kun je toch maar mooi droog winkelen, flaneren en varen. Alleen nog een hellingbaan (zoals in het Duitse Parlementsgebouw) er onderlangs en je kunt mooi overdekt je klimkilometers maken, inclusief mooi uitzicht, stormvrij, en zelfs in de winter strooivrij. Afdalen met de lift, want anders ongelukken.
Over het verschil tussen Thijs Zonneveld en Wubbo Ockels.
Ockels begint met het oplossen van een probleem, namelijk een alternatief voor de zuiderzeelijn..... met de superbus op een speciale busbaan als eindbeeld.
Zonneveld begint met een eindbeeld, namelijk de Alp dHuez in Holland..... en gaat daarna nog even een reden bedenken om die berg hierheen te halen. Dat maakt mijn inziens het verschil tussen een visionair en een charlatan.
Wat was eigenlijk ook alweer de reden om hier een berg heen te halen? Was er ergens een probleemstelling? Om het toerisme in de Flevopolder te bevorderen? Om hoogtemeters te kunnen fietsen? Als dat laatste het probleem is, dan zou ik zou zeggen begin eens met een parcours van hellingbanen aan te leggen in hartje Rotterdam, mooi tussen de hoogbouw door een heel fietsparcours vol hellingbanen. Wellicht mooie extra vluchtroute voor al die kantoorwerkers mocht er ooit een gekaapt vliegtuig van boze Zwitserse terroristen tegen een kantoortoren aanvliegen (omdat die boze Zwitsers pisnijdig waren op die Hollanders die op nieuwjaarsdag een berg hadden gestolen en ergens in een schuur in Flevoland hadden verstopt). Zo'n route zal wel een duur entreekaartje opleveren, maar dat terzijde, je ziet dan wel Rotterdam vanuit een totaal ander perspectief.... topattractie, moneymaker.
Je zou ook een mooi fietsparcours voor wielrenners op de Posbank kunnen aanleggen, stukken goedkoper en leuker. Afgelopen weekend nog 1500hoogtemeters weten te maken in een rit van 4uur, voelde de beentjes best wel, was alleen een beetje druk met wandelaars, skateboarders en electrische pensionados. Dus kom maar op met die wielrensnelweg op de Veluwe, paar boompjes meer of minder maakt niet uit. Kan Zonneveld zich daar niet voor inzetten? Of levert dat te weinig publiciteit op?