Status forumproblemen
- Supergrover
- Forum-lid HC
@carel
Ik heb goed gelezen wat je schreef, ik liet alleen zien hoe het er bij mij uitziet met (uitgeklede) versie van Safari op de iPad.
En dat pinchen is leuk en aardig maar al gauw zweeft de pagina over je hele scherm en je moet ook elke keer weer pinchen om terug te zoomen....
Vin ik irritant in ieder geval.
Zijn er trouwens meer mensen waarbij de onderwerpen waar je op geabonneerd bent niet meer via de mail doorgestuurd worden??
Ik heb goed gelezen wat je schreef, ik liet alleen zien hoe het er bij mij uitziet met (uitgeklede) versie van Safari op de iPad.
En dat pinchen is leuk en aardig maar al gauw zweeft de pagina over je hele scherm en je moet ook elke keer weer pinchen om terug te zoomen....
Vin ik irritant in ieder geval.
Zijn er trouwens meer mensen waarbij de onderwerpen waar je op geabonneerd bent niet meer via de mail doorgestuurd worden??
-
- Forum-lid
@supergrover: Maar zonder te "pinchen" kun je toch uberhaupt niets lezen op je smartphone?
Het gaat trouwens ook weer lekker met de bereikbaarheid van het forum... vanavond al meerdere keren het "onderhoudsscherm" gekregen.
Het gaat trouwens ook weer lekker met de bereikbaarheid van het forum... vanavond al meerdere keren het "onderhoudsscherm" gekregen.
- Supergrover
- Forum-lid HC
Hey Elefantino, op een smartphone heb je gelijk maar op iPad hoefde ik nooit te pinchen hoor...elefantino schreef:@supergrover: Maar zonder te "pinchen" kun je toch uberhaupt niets lezen op je smartphone?
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Het zal al wel bekend zijn, maar voor de zekerheid meld ik 't toch maar. Als ik uitlog (W7 + Chrome), krijg ik onderstaande tekst:
"Serverfout
Er is een fout opgetreden toen de website http://www.fiets.nl/forum/ucp.php?mode=logout" onclick="window.open(this.href);return false; probeerde op te halen. De server kan offline zijn wegens onderhoud of kan onjuist zijn geconfigureerd.
Hier zijn enkele suggesties:
Laad deze webpagina later opnieuw.
HTTP-fout 500 (Internal Server Error): Er is een onverwachte voorwaarde gevonden toen de server het verzoek wilde uitvoeren."
Dus moet ik de pagina opnieuw laden om (uitgelogd) terug te keren naar het forum.
"Serverfout
Er is een fout opgetreden toen de website http://www.fiets.nl/forum/ucp.php?mode=logout" onclick="window.open(this.href);return false; probeerde op te halen. De server kan offline zijn wegens onderhoud of kan onjuist zijn geconfigureerd.
Hier zijn enkele suggesties:
Laad deze webpagina later opnieuw.
HTTP-fout 500 (Internal Server Error): Er is een onverwachte voorwaarde gevonden toen de server het verzoek wilde uitvoeren."
Dus moet ik de pagina opnieuw laden om (uitgelogd) terug te keren naar het forum.
60 x Ventoux
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hier vanavond weer paar keer het 'onderhoudscherm'.
Verder is de snelheid wel ok, lijkt sneller te zijn dan de oude serverss
Verder is de snelheid wel ok, lijkt sneller te zijn dan de oude serverss
Less is bore
Klopt het dat er geen mailtjes meer worden verstuurd om te informeren dat er een nieuw bericht is in een topic waarop je geabonneerd bent?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Ook als iemand mij een PB stuurt ontvang ik geen mailtje meer...timo2.0 schreef:Klopt het dat er geen mailtjes meer worden verstuurd om te informeren dat er een nieuw bericht is in een topic waarop je geabonneerd bent?
60 x Ventoux
- daniel1975
- Forum-lid HC
En hebben ze hun woord gehouden en er echt iets mee gedaan of hoopt men dat de storm overwaait en het blijft zoals het is?freerider schreef:Ik ben met jullie eens dat, zoals het er nu uit ziet, de witte balk ruimteverspilling is.
Het ziet er dan ook nog niet uit zoals het moet.
Dinsdag wordt er verder gegaan met de lay-out. .
Tot op heden staat die $#%*kop van Jensen nog veel te groot in beeld
Ik volg dit forum nu toch al een aardig tijdje, maar blijf mij er telkens weer verbazen over de onkunde van Sanoma om een fatsoenlijk IT bedrijf te vinden. Prive-initiatieven als mountainbike.nl en wielertoerist.be, of op een ander gebied dutchphotozone.nl draaien systeemtechnisch veel beter.
Less is bore
Vrees dat er weinig aan de lay-out gaat veranderen, want op de site wordt nu al de tip gegeven om je cache te legen om de "mooie, nieuwe lay-out zichtbaar te krijgen in jouw browser." En ik mijn cache maar legen en steeds maar weer geen 'mooie, nieuwe lay-out' te zien krijgen...
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Die cache problemen slaan vooral op de homepage. Ik heb vandaag weer contact gehad met de mensen die over het oplossen van alle problemen gaan. Volgens hun planning gaan ze morgen en vrijdag aan de slag met lettergrootte, tapatalk, verdwenen avatars, mail bij nieuwe berichten en verder veel zaken die betrekking hebben op de "gewone site" (lees niet-forum gerelateerd). Die oplossingen worden pas na het weekend geïmplementeerd, uiterlijk woensdag. Dan zijn we helaas weer een week verder.
Vwb de balk aan de rechterkant. Die blijft vooralsnog, we willen in ieder geval een paar maanden aanzien hoe dat in de praktijk uitpakt. Deze ruimte wordt wel, zodra alle performance en opmaak problemen verholpen zijn, gevuld met minder storende zaken. De reden voor het creëren van deze ruimte is tweeledig. Ten eerste willen we forum en site meer combineren, ten tweede willen onze adverteerders natuurlijk ook graag op het forum te vinden zijn. Daar zit een groot deel van onze bezoekers, dus dat lijkt me logisch. Ik begrijp dat het wennen is en ook dat je als frequent forumbezoeker liever een forum over de hele breedte wilt. Probeer je echter ook te verplaatsen in onze positie. Wij moeten zo'n groot forum gewoon ook zonder te veel kosten laten draaien, daarvoor heb je inkomsten nodig. Die haal je uit de advertenties. Zonder banners is er op termijn ook geen forum....en dat wil toch ook niemand?
Vwb de balk aan de rechterkant. Die blijft vooralsnog, we willen in ieder geval een paar maanden aanzien hoe dat in de praktijk uitpakt. Deze ruimte wordt wel, zodra alle performance en opmaak problemen verholpen zijn, gevuld met minder storende zaken. De reden voor het creëren van deze ruimte is tweeledig. Ten eerste willen we forum en site meer combineren, ten tweede willen onze adverteerders natuurlijk ook graag op het forum te vinden zijn. Daar zit een groot deel van onze bezoekers, dus dat lijkt me logisch. Ik begrijp dat het wennen is en ook dat je als frequent forumbezoeker liever een forum over de hele breedte wilt. Probeer je echter ook te verplaatsen in onze positie. Wij moeten zo'n groot forum gewoon ook zonder te veel kosten laten draaien, daarvoor heb je inkomsten nodig. Die haal je uit de advertenties. Zonder banners is er op termijn ook geen forum....en dat wil toch ook niemand?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ben ik heel cynisch als ik tik dat ik dit antwoord al had verwacht?
Banners zijn prima op een horizontale manier te presenteren ipv op deze ruimte- en layoutvretende wijze.
En je weet net zo goed dat de kans dat er over een paar maanden na een evaluatie een verbeterde, forumgebruikersvriendelijkere layout komt ongeveer net zo groot is als de kans dat ik de Lotto win.
Banners zijn prima op een horizontale manier te presenteren ipv op deze ruimte- en layoutvretende wijze.
En je weet net zo goed dat de kans dat er over een paar maanden na een evaluatie een verbeterde, forumgebruikersvriendelijkere layout komt ongeveer net zo groot is als de kans dat ik de Lotto win.
Less is bore
Tja, als ik het forum nu op mijn tablet lees zie ik geen enkele banner meer omdat de balk rechts dan heel mooi wegvalt. En op mijn pc heb ik voornamelijk een balk met de laatste onderwerpen op de site en een oproep voor de FB pagina, naast een erg smal forum. Zoals Daniël al zegt: Die banners kunnen ook prima horizontaal, daar worden ze stukken minder irritant van.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells