Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
depoldertoerist
- Forum-lid
-
Contact
depoldertoerist
08 dec 2011 23:28
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een lampje dat lijkt op deze, maar die geeft maar 900 lumen. desalniettemin een enorme hoeveelheid licht. vanavond door de onverlichte polder gefietst en wow...... inderdaad.... wat heb ik een hoop licht gemist al die jaren. in de lage stand geeft hij ongeveer net zoveel licht als het hema lampje dat ik had, maar dat was veel meer gebundeld en nu heb je die hoeveelheid licht op de hele weg...
Kwalitatief ziet het lampje er heel goed uit. het tasje met de accu pas precies op mijn stuurpen en is ook goed afgewerkt en goed te bevestigen. wel is het zo dat als je over slecht wegdek fietst het lampje erg veel beweegt. misschien een kleinere maat O ring proberen.
edit: collega van mij heeft geprobeerd het licht te filmen met zijn telefoon. geeft een klein beetje een idee, maar de wat de telefoon niet goed laat zien is dat je omgeving ook verlicht is. let even op de auto die door de bundel heen rijdt
http://youtu.be/3ofMCP6W4HY" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door
depoldertoerist op 09 dec 2011 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
BIKE to Work.
Work to Eat. Eat to live.
Live to BIKE
-
marcvmegroot
- Forum-lid
marcvmegroot
09 dec 2011 21:11
rikkert schreef:rikkert schreef:dixy100 schreef:deze kwam ik op marktplaats tegen(1600 lumen), hoef je niet zo lang te wachten ,zoals bij dealextreme het geval is.
http://link.marktplaats.nl/504056393" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb deze ook net besteld. Zal mijn ervaringen delen. Op de foto ziet het eruit als een zinnig systeem.
Ik heb m al binnen en net gemonteerd. Knetters wat een baal licht. Als ie een beetje duurzaam is, is het zeker geen miskoop.
Heb hem ook binnen via dealextreme op 4 dagen. Echter ben ik benieuwd wat voor stekker er aan jullie laadapparaat zit.
Ik heb er twee platte pennen aan zitten en die passen dus niet.
Oplossingen???
Verloopstekkers zijn hier allemaal van nederlands naar andere landen. Maar andersom??
-
rikkert
- Forum-lid
rikkert
09 dec 2011 22:12
bij mij zitten er ook twee platte pinnen op, maar ook een verloopje om 'm in een normaal stopcontact te proppen. Nog effe goed in de doos kijken en anders is ie nie compleet.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
rikkert
- Forum-lid
rikkert
09 dec 2011 22:53
Precies, zo eentje zat er bij mij gewoon bij.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
marcvmegroot
- Forum-lid
marcvmegroot
10 dec 2011 20:47
Zat er niet bij. Heb vandaag even in Goes langs het onderdelenhuis geweest en daar hadden ze er gelukkig eentje.
Zojuist was hij klaar met opladen (wel gemakkelijk dat groenledje bij volgeladen) maar wat een bak met licht, ongekend.
Zal maandag lekkerder fietsen zijn in de Quarlespolder. Zat afgelopen vrijdag in de berm doordat een tegenligger niet op tijd dimde. De donkeradaptatie ging iets te langzaam. Ik dacht dat ik er was, maar reed zo het talud af.
Dat zal me nu niet meer gebeuren.
-
plantagenet
- Forum-lid
plantagenet
14 dec 2011 22:18
Voor de komende weken wat extra licht gemonteerd op mijn MTB...
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
-
norman
- Forum-lid
norman
17 dec 2011 13:16
@ Plantagenet: dat ziet er sfeervol uit.
Ik zag deze nog:
http://www.dealextreme.com/p/xc-997a-3w ... x-aa-82138
De lichtbundel lijkt aan de bovenkant aardig begrensd en dus niet hinderlijk voor tegenliggers (zie foto's).
(Is trouwens 200 lumen en geen 1200).
Er is ook een versie zonder lader voor minder geld voor als je al een lader hebt (penlights).
Heb zelf al een Philips LBL maar misschien ga ik deze alsnog aanschaffen en verhuist de Philips naar m'n oldtimer brommertje.
-
jcvanroekel
- Forum-lid
jcvanroekel
21 dec 2011 09:38
Ik heb een crosshybride van Bulls en rij voornamelijk op de weg en op paden. Heb wat lampjes geprobeerd, o.a. van BBB, maar die voldoen geen van allen. Ik heb nu een Lezyne Superdrive en ben daarover erg tevreden. In tegenstelling tot veel goedkope DealExtreme lampjes die amper 70% van de opgegeven lumens halen, haalt de Lezyne ongeveer 95% van de opgegeven lumens. Het lampje levert ongeveer 425 echte lumens en heeft een mooie lichtbundel die in netjes uitloopt naar de bermen zonder hinderlijke overgangen. Geen hotspots, geen donkere plekken en goed zicht zowel dichtbij als op afstand. Het lampje heeft een 18650 oplaadbare batterij. Opladen kan via een usb aansluiting. Er is ook nog een 300 lumen stand en een 150 lumen en knipperstand. De 300 stand geeft al flink wat licht. Het lampje doet het dan 2,5 uur. Het ding is beveiligd tegen oververhitting. Op 15% van de capaciteit wordt automatisch overgeschakeld naar 150 lumen en werkt ie nog een haluur. Geen gedoe met kabels en lekker compact. Je steekt m zo in je zak. Handig kliksysteem met 2 verschillende montagesets. Ben er tevreden over.
-
ijzerenbriek
- Forum-lid
ijzerenbriek
22 dec 2011 20:43
Waar heb je die gekocht en wat kost hij aub?
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
-
depoldertoerist
- Forum-lid
-
Contact
depoldertoerist
22 dec 2011 22:00
In de Bike&trekking van deze maand een test van stuurlampen. Ook hier scoort de Phillips weer goed De lezyne superdrive scoort ook goed. Winnaar is de Sigma powerled Evo, vooral vanwege de langere brandduur door de externe Accu Maar de lezyne is met een adviesprijs van 89 euro wel bijna 100 eur goedkoper dan de Sigma en dat is best een hoop voor dat geld zet je twee lezynes op je stuur en dan zie je volgens mij echt alles
Interessant voor wie een keuze wil maken: foto's van het lichtbeeld.
BIKE to Work.
Work to Eat. Eat to live.
Live to BIKE