Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrenners omgang met elkaar

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 jan 2011 13:56

Inderdaad ;)

Bovendien moet je de internetfactor ook nog toepassen :D

bleek
Forum-lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:12

bleek 08 jan 2011 14:11

havana schreef:Inderdaad ;)

Bovendien moet je de internetfactor ook nog toepassen :D


Inderdaad, dat soort opmerkingen neem ik over het algemeen met een zoutmijn. Neemt niet weg dat 33 per uur over 80km best mogelijk is, al lijkt het me wat heftig om dat elke training te willen halen.

Overigens zit er een groot verschil tussen streven naar en ook daadwerkelijk doen! :D

fromberg
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 19 aug 2010 20:57

fromberg 08 jan 2011 17:39

Opvallend: Heb de stellige indruk dat hardlopers mij vaker groeten dan (collega)fietsers.
Een ander topic: Johan Museeuw trainde vaak met 34 gemiddeld en er was geen wielertoerist die dan z'n wiel kon houden...
Sensa cyclecross

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 08 jan 2011 19:13

fromberg schreef: Een ander topic: Johan Museeuw trainde vaak met 34 gemiddeld en er was geen wielertoerist die dan z'n wiel kon houden...


en dan ook nog 6 uur lang in de streek van de ronde.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 08 jan 2011 21:36

havana schreef:Inderdaad ;)

Bovendien moet je de internetfactor ook nog toepassen :D


Is dat net zoiets als visserslatijn?;):D

hansmulder
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 dec 2006 15:49

hansmulder 08 jan 2011 21:46

KaWouter schreef:
fromberg schreef: Een ander topic: Johan Museeuw trainde vaak met 34 gemiddeld en er was geen wielertoerist die dan z'n wiel kon houden...


en dan ook nog 6 uur lang in de streek van de ronde.


het verschil van een prof met een goede begeleiding(veearts)
en een wielertoerist met een baan

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 08 jan 2011 23:29

hans mulder schreef:
KaWouter schreef:
fromberg schreef: Een ander topic: Johan Museeuw trainde vaak met 34 gemiddeld en er was geen wielertoerist die dan z'n wiel kon houden...


en dan ook nog 6 uur lang in de streek van de ronde.


het verschil van een prof met een goede begeleiding(veearts)
en een wielertoerist met een baan


het maakt duidelijk een gemiddelde van 33 op een rit van 70 a 80 km niet door iedereen gehaald wordt al helemaal niet door een wielertoerist. Het hakt in op een eerder geposte opmerking geloof ik
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 09 jan 2011 10:44

Ik haal zulke gemiddeldes ook niet vaak maar af en toe komt er eens een rit waarin een lekker gemiddelde zit. Zo heb ik eens een keer een solo-ritje over de holterberg gedaan van 110 km met 32 gem en nog 2 andere ritjes van ongeveer 100 km met hetzelfde gemiddelde. Ook heb ik vorig jaar 2 ritjes van +/-75 km met 33,5 gem gehad maar toen wist ik niet wat me overkwam :p

Normaal gaat het nooit zo hard maar af en toe heb je uitschieters, als je maar lekker kunt fietsen en als het dan een keer snel gaat is het lekker meegenomen.

Wat betreft het groeten naar elkaar, meestal groet ik wel zo'n beetje iedereen als ik fietsers tegen kom en meestal word er dan ook wel terug gegroet.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

forcewheelz
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 dec 2010 12:11

forcewheelz 09 jan 2011 14:12

Even terug "on-topic" over het wel of niet groeten:

Een fietsvriend van me begon een keertje met groeten naar iedereen op een racefiets. De enige voorwaarde die hij hierbij stelde was het dragen van een helm. Geen helm, geen groet.
Ik vroeg op een gegeven moment waarom hij iedereen groette: "Nou, je moet het maar eens proberen, het verbroedert wat, en geeft toch een fijn gevoel, zeker in de maatschappij waar we tegenwoordig in leven".

Vond dit wat diep filosofisch, maar toch, ik ging het proberen. En ja, wat blijkt, het klopt wel. Het hoeft zeker niet met IEDEREEN die je tegenkomt, en hangt ook af van je training/manier van fietsen, maar het kost ook geen moeite om het af en toe wel eens te doen. Op een gegeven moment geeft het toch een goed gevoel.
Need good, tight wheels? Drop me a line!

Set-up:
Race: Specialized Roubaix Pro, SRAM Red/Force, ZIPP 404 / Dura Ace-Mavic handbuilt
MTB: IdWorx SM, Sram X-0, Mavic Crossmax / XT-Mavic handbuilt
Flickr: http://tinyurl.com/6hgfea6" onclick="window.open(this.href);return false;

madhill
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 mar 2006 19:55

madhill 09 jan 2011 14:23

Het willen groeten lijkt me voor sommigen eerder een verlangen om zelf gezien te worden. Zie het nut er absoluut niet van in tenzij je een bekende tegenkomt natuurlijk.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

Gebruikersavatar
harmderksen
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 okt 2010 21:14

Gebruikersavatar harmderksen 09 jan 2011 14:38

Ik vind het altijd wel leuk als ik begroet word. Meestal begroet ik ook de mensen op een racefiets dan. Maar wat de mensen vandaag hadden weet ik ook niet, groet ze bijna allemaal en bijna niks terug zelf een oudere man iemand van de club (in iedergeval met ons clubshirt aan) zij ook niks terug. Het zal wel aan mij ligen dan ;-p
wedstrijd: Giant tcr advanced sl rabobank di2
TT: Apex Infinity 2011 ultegra
Training: Colnago clx 2.0 2010 ultegra

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 09 jan 2011 15:37

Ik lees af en toe dat er leden zijn die groeten naar andere fietsers met helm en zonder helm
niet. Dat vind ik nu onzin, ik groet gewoon en of die nu een helm draagt of niet, heb ik niks
mee te maken en is die persoon zn eigen verantwoording. En niet de hele discussie van
verantwoording naar anderen toe enz. dan zou ik de meneer of mevrouw met de tas aan de
fiets ook niet gaan groeten want die dragen zelden een fietshelm. Gewoon sociaal zijn
betekend groeten en vriendelijk naar iedereen toe.

Plaats reactie