Mavic Cosmic Carbone SLR 2012 (exalith)
ik heb zowel de cosmic sle als de ksyrium 125 gehad (laatste nog steeds) maar ik heb geen last van een slijtende exalith laag.. alhoewel ik van een medewielrenner heb gezien dat de exalith laag los liet... (hij kreeg uiteindelijk een nieuw wiel)..
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness
Eind december weggebracht en vandaag belletje svan de winkel dat ze nieuw achterwiel hebben ontvangen van mavic.DDX schreef:Dus ze vervangen de velgen die door slijtage wat zwart zijn verloren ?
Perfecte service lijkt mij dat, dan zou ik eigenlijk ook m'n achtervelg moeten laten vervangen.
Prima service dus
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Volgens mij gaat het duidelijk over de coating laag die langzaam verdwijnt, het zwart dus. De remwerking blijft hetzelfde. Dat zie je ook terug in de brief van Mavic. Je bent wel een beetje een zeur als je niet gaat fietsen omdat je fiets dan slijt. Hoort erbij, al is een paar maanden wel heel kort.
Heb net de Canyon Aeroad SLX met Mavic CC SLE binnen, nog niet gefietst. We gaan het zien!
Heb net de Canyon Aeroad SLX met Mavic CC SLE binnen, nog niet gefietst. We gaan het zien!
-
- Forum-lid HC
Het gaat niet alleen om normale slijtage, Mavic brengt deze wielen op de markt met een speciale coating die is zwart en behoort zwart te blijven.mennol schreef:Volgens mij gaat het duidelijk over de coating laag die langzaam verdwijnt, het zwart dus. De remwerking blijft hetzelfde. Dat zie je ook terug in de brief van Mavic. Je bent wel een beetje een zeur als je niet gaat fietsen omdat je fiets dan slijt. Hoort erbij, al is een paar maanden wel heel kort.
Ik heb zelf een paar Campagnolo Mille wielen in bestelling staan, ik ben benieuwd hoe het daar mee gaat.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ah, dat biedt hoop. Mijn achterwiel ligt al een poosje bij Mavic vanwege de slijtage.DDX schreef:Eind december weggebracht en vandaag belletje svan de winkel dat ze nieuw achterwiel hebben ontvangen van mavic.DDX schreef:Dus ze vervangen de velgen die door slijtage wat zwart zijn verloren ?
Perfecte service lijkt mij dat, dan zou ik eigenlijk ook m'n achtervelg moeten laten vervangen.
Prima service dus
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Een normale alu remrand slijt ook...
Vanavond wiel opgehaald, enkel velg is vervangen rest is overgezet.
Geen briefje erbij trouwens.
En slijtage prima, maar dat verwacht ik dan als eerst bij m'n voorwiel.
En de coating ging er binnen paar ritten (terwijl ik blokjes regelmatig schoonmaak) flink vanaf.
Prima service iig![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Geen briefje erbij trouwens.
En slijtage prima, maar dat verwacht ik dan als eerst bij m'n voorwiel.
En de coating ging er binnen paar ritten (terwijl ik blokjes regelmatig schoonmaak) flink vanaf.
Prima service iig
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Lees hier vaker dat de exalith laag op de diverse Mavic wielen uiteindelijk er toch wel afslijt (en de remrand dus zilver wordt). Bij mij dus ook het geval, het viel wel mee maar na vandaag op de natte/zanderige wegen gereden te hebben is het achter wel erg zichtbaar geworden. Sprak op de bikemotion met Canyon (die mij de wielen bij mijn fiets leverden), zij adviseerden er bij hen een garantieclaim van te maken. Ben het wiel dan wel een paar weken kwijt vermoed ik. Wat zijn jullie ervaringen? Slijt de rand echt bij iedereen? Het blijft natuurlijk een gebruiksvoorwerp, waar slijtage (wellicht zeker met dit weer) onderdeel van is.
EDIT: niet echt goed gezocht, dank aan moderator voor koppelen aan dit topic.
Maar mijn vraag of de rand echt bij iedereen slijt blijft wel een interessante m.i.
EDIT: niet echt goed gezocht, dank aan moderator voor koppelen aan dit topic.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
- Forum-lid HC
Die laag slijt bij iedereen en enkel mooiweer rijders die hun blokken regelmatig schoon maken houden de laag langere tijd mooi.
Gebruik je de laag waarvoor ze ontworpen is dan is deze er in relatief korte tijd af. Nadeel van deze laag is dat de velg er zeker niet beter op gaat remmen als delen nog wel de laag hebben terwijl je elders al op het alu zit.
Gebruik je de laag waarvoor ze ontworpen is dan is deze er in relatief korte tijd af. Nadeel van deze laag is dat de velg er zeker niet beter op gaat remmen als delen nog wel de laag hebben terwijl je elders al op het alu zit.