Vandaag gefietst in 2012
Goei twee uurtjes weggeweest. Helder, open, zonnig en fris. Mooi fietsweer. 'Relatief veel 'oudjes' goed ingepakt op de been en de fiets.
Veel zout op de doorgaande wegen in de dorpen.
Zeilberg-Griendtsveen-Helenaveen-Grashoek-Beringe-Panningen-Egchel-Heibloem-Meijel-Neerkant-Liessel-Deurne
Veel zout op de doorgaande wegen in de dorpen.
Zeilberg-Griendtsveen-Helenaveen-Grashoek-Beringe-Panningen-Egchel-Heibloem-Meijel-Neerkant-Liessel-Deurne
Vanaf Rijswijk naar Delft gereden, door Delft via de Delftse Hout naar Pijnacker. Doorgereden naar Zoetermeer. Door langs Zoetermeer via het Westerpark en het recreatiegebied bij Snowworld. Via Stompwijk langs boerderij Geertje en de Noord AA plas naar Benthuizen. Een klein stukje door Oosterheem gereden en vanaf daar over een nieuw aangelegd fietspad richting Waddinxveen. Had daar nog nooit gereden.
Maar eerder afgeslagen en door Hazerswoude-Dorp richting Alphen a/d Rijn gereden. Over de Rijndijk naar Leiden en vanaf daar langs de Vliet
(Vlietlanden / Leidschendam en Voorburg) teruggereden naar Rijswijk. Wat een heerlijk weer was het en wat was het druk met wandelaars, joggers, skaters, mountainbikers en wielrenners. Zonde om met dit mooie weer binnen te blijven zitten. Totaal aantal gereden kilometers vandaag kwam uit op 85.
Niet slecht voor zo vroeg in het jaar.
Route
Maar eerder afgeslagen en door Hazerswoude-Dorp richting Alphen a/d Rijn gereden. Over de Rijndijk naar Leiden en vanaf daar langs de Vliet
(Vlietlanden / Leidschendam en Voorburg) teruggereden naar Rijswijk. Wat een heerlijk weer was het en wat was het druk met wandelaars, joggers, skaters, mountainbikers en wielrenners. Zonde om met dit mooie weer binnen te blijven zitten. Totaal aantal gereden kilometers vandaag kwam uit op 85.
Niet slecht voor zo vroeg in het jaar.
Route
Datis ook precies wat ik bedoelde / zei. Dat heeft heel veel te maken met de grenzen van zones en hoe lokaler je kijkt hoe beter je die kan zien. Als zo'n grens precies boven het gebied zit waar je een vooruitzicht voor moet maken is het ingewikkelder dan dat die er 100 of 50 km onder ligt.litespeed schreef:Dit hangt maar net van de stabiliteit van het weer af. Er zijn vaak genoeg lange periodes in de zomer maar ook in de winter met heel stabiel weer waarbij je de dagtemp over vier dagen op een graad nauwkeurig kan 'berekenen'. Maar het weer kan ook zo instabiel zijn dat je voor een periode van 12u niet eens kan voorspellen of het droog is of regent of hagelt.beren040 schreef:Er zijn hele beroepsgroepen die voor een gedeelte afhankelijk zijn van goede lokale/regionale vooruitzichten, die zijn behoorlijk nauwkeurig voor 24 / 48 uur, daarna wordt het voorspellen en dat is iets heel anders.
Maar we zijn het volgens mij eens
Allard
Sorry dan ben ik niet duidelijk.litespeed schreef:Jij hebt het vooral over het kunnen 'inzoomen'. Dat is totaal niet wat ik beschrijf.beren040 schreef:Maar we zijn het volgens mij eens
Je hebt gelijk bij stabiel weer en stilliggende fronten / lagen kan je heel goed een prima meerdaagse geven
Wat ik probeerde uit te leggen is dat hoe dichter je aan de randen van een front komt hoe ingewikkelder het wordt om een meerdaagse te geven
Zeker als ze echt in beweging zijn, dan is het handig om zoals jij het noemt, in te kunnen zoomen
Om de simpele reden dat den bosch wel aan de rand van iets kan zitten maar den helder niet
Je kunt dan dus voor den helder een betere verwachting maken dan in den bosch
In den bosch zou het inderdaad zo kunnen zijn dat je niet eens een waardevolle voorspelling kan maken van een etmaal...
Dat was wat ik bedoelde met betrouwbaarheid die toeneemt als je regionale / lokale data gebruikt
Allard
-
- Forum-lid
Vandaag een paar uurtjes in het bos bezig geweest met het uitzetten van een stuk van de veldtoertocht van onze club.
Wij hadden met zijn drieën een stuk uit te zetten over een nieuwe vaste mountainbikeroute bij Schipborg, waar een heus mini bos van Wallers ligt, maar dan voor mountainbikers!
Net zoals in het echte bos van Wallers gaan de meeste fietsers langs de keien.
Een tijdje staan wachten om wat foto's te schieten en jawel, één echte bikkel ging er overheen. Met een racefiets is het niet te doen, ook een cyclocrosser zal er moeite mee hebben.
Zelf ook nog 50 kilometer gereden, de eerste op de mountainbike dit jaar.
Wij hadden met zijn drieën een stuk uit te zetten over een nieuwe vaste mountainbikeroute bij Schipborg, waar een heus mini bos van Wallers ligt, maar dan voor mountainbikers!
Net zoals in het echte bos van Wallers gaan de meeste fietsers langs de keien.
Een tijdje staan wachten om wat foto's te schieten en jawel, één echte bikkel ging er overheen. Met een racefiets is het niet te doen, ook een cyclocrosser zal er moeite mee hebben.
Zelf ook nog 50 kilometer gereden, de eerste op de mountainbike dit jaar.
@wijnand: GE-WEL-DIG!
-
- Forum-lid
Vanmorgen een lekker rondje gedaan rond het Veerse Meer. Iets meer dan 2 uurtjes weggeweest.
Toch stukken beter dan afgelopen weken met die storm en reageren.
marc
Toch stukken beter dan afgelopen weken met die storm en reageren.
marc
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Samen met een ander lid van mijn fietsgroep een rondje Noordwijk gedaan met tweemaal 't Kopje. Zo'n 110 kilometer aan 26 gemiddeld met halverwege appeltaart. Het leek wel een lentedag vandaag!
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Voor mij is dit eigenlijk een ideaal trainingsrondje als er geen wind staat. Rustige wegen en ik hoef eerst de stad niet door (woon aan de oostkant van de stad). En bijna geen fietspaden = geen bejaarden en e-bikers.havana schreef:Samen met Eelcoz een heerlijk rondje Oost-Groningen gemaakt met een prachtig winterzonnetje op de achtergrond en met vrijwel geen wind (dat hebben we hier in Groningen eigenlijk nooit). Al bij al goed voor 90 km
Wederom uitstekend fietsweer Ik was vanaf 13:00 vrij, dus kon de hele middag fietsen. Rondje door Drenthe gemaakt met nauwelijks wind. Goed voor 80 km. De gevoelstemperatuur was - zeker met de zon erbij - heel goed te doen. En oh wat ben ik blij met mijn nieuwe winterschoenen. Ik kan nu gewoon 3 uur fietsen zonder koude voeten.