Alles over vakanties op én met de fiets

Klimmen - Monschau - Klimmen

joni
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2011 13:06

joni 23 apr 2012 13:26

Heb gisteren ook de lange route gefietst. Moest uit Hoorn komen dus al om 4.45u het bed uit.

Natuurlijk erg mazzel gehad met het weer gezien de slechte vooruitzichten. Uiteindelijk had ik alleen kort voor de finish een kleine hagelbui. Route was vooral tussen de 1e en 2e verzorgingspost super mooi. Prachtige uitzichten en heerlijk asfalt. De Grunenstrasse was wel een echte kuitenbijter.. kwam geen eind aan. Heb daar heel wat mensen van hun fiets af zien stappen ;-)..

Al met al een fijne dag gehad.. wel moe & voldaan terug naar huis. Complimenten ook voor de uitstekende bewegwijzering en verkeersregelaars op alle gevaarlijke punten.

Eén laatste opmerking; ik heb weer mensen als een dwijl zien afdalen.. Als je er niet erg bekwaam in bent, doe jezelf dan een lol en knijp die remmen eerder in. Verschillende keren mensen vol zien remmen midden in een bocht met nat asfalt.. dan vraag je natuurlijk om een valpartij.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 23 apr 2012 15:53

joni schreef:Heb gisteren ook de lange route gefietst. Moest uit Hoorn komen dus al om 4.45u het bed uit.

Natuurlijk erg mazzel gehad met het weer gezien de slechte vooruitzichten. Uiteindelijk had ik alleen kort voor de finish een kleine hagelbui. Route was vooral tussen de 1e en 2e verzorgingspost super mooi. Prachtige uitzichten en heerlijk asfalt. De Grunenstrasse was wel een echte kuitenbijter.. kwam geen eind aan. Heb daar heel wat mensen van hun fiets af zien stappen ;-)..

Al met al een fijne dag gehad.. wel moe & voldaan terug naar huis. Complimenten ook voor de uitstekende bewegwijzering en verkeersregelaars op alle gevaarlijke punten.

Eén laatste opmerking; ik heb weer mensen als een dwijl zien afdalen.. Als je er niet erg bekwaam in bent, doe jezelf dan een lol en knijp die remmen eerder in. Verschillende keren mensen vol zien remmen midden in een bocht met nat asfalt.. dan vraag je natuurlijk om een valpartij.
Het was dus dweilen met de kraan open ;)

davekuh
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mei 2009 20:15
Locatie: Gulpen

davekuh 23 apr 2012 18:36

Wat een mooie en leuke tocht was het gisteren. De eerste kilometers lekker warm gereden. Dat slechtere wegdek vond ik nog wel meevallen. En dat was ook maar op een klein deel van de route. Achter de fotograaf was er nog bijna een hond omver gereden. Mensen hadden m niet aangelijnd. Dan vraag je ook om problemen. Helaas zelf ten val gekomen voor Roetgen op die brede weg met dat fiets/voetpad ernaast. Dit was al vochtig en af en toe waren er hobbels in van boomwortels ofzo. Wilde een snelle rakker links voorbij laten, en kom daardoor zelf ten val bij het naar rechts gaan. Fiets nagekeken, opgestapt en door gereden naar Roetgen. Bij de post even een lekker taartje gegeten en een kort bezoekje aan de EHBO gebracht. Schaafwondje aan elleboog. En een zere plek die inmiddels blauw is aan het dijbeen. Vandaag ook nog last van de schouder gekregen. Hopelijk gaat dit snel over. Een vrouwelijke fietsster kwam bij de EHBO post net aan met een flinke kniewond. Zag er niet goed uit. :roll: Werd ook gedragen door een Duitse mevrouw. Een handschoen heeft de val ook niet overleeft. Zat een gat aan de binnenzijde in. Bij vertrek kon meteen t regenjasje aan. Kwam het water met bakken uit de hemel gevallen. En je was binnen no time afgekoeld. BRRRRRR Af en toe staan schuilen langs de weg voor de hagel en regenbuien op weg richting Belgie en Nederland. Ook nog een stuk over de Kasseien gereden. De laatste 30 km gingen niet meer erg makkelijk. De benen wilden niet meer, vooral bergop. Denk door de kou en de niet al te sterke voorbereiding. Was blij dat ik thuis was in Klimmen. Daar nog even wat gegeten en gedronken en op weg naar Huis. 1km fietsen naar thuis ging op dat moment weer n stuk beter haha. Lekker onder de douche gesprongen. En s'avonds met een coolpack op de bank gelegen. Om 22.00 uur begon ik langzaam in slaap te vallen. Was toch erg moe geworden haha. Dan weet je in ieder geval dat je voldaan bent;)

Organisatie was in ieder geval goed in alle opzichten.:)

De route door de Eifel is weer eens iets anders. De uitzichten waren prachtig en ook veel door natuurgebieden gereden met die dennebomen enz. En dat niet al te ver van huis af.
Volgend jaar doe ik zeker weer mee. En heb me nu al voorgenomen in de winter lekker door te trainen. Dus dan zit t met de voorbereiding ook een stuk beter;)
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 23 apr 2012 19:21

Davekuh, volgens mij zag ik je vallen. Gelukkig op het gras, als je dat inderdaad was, en goed om te horen dat de schade meeviel.

davekuh
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mei 2009 20:15
Locatie: Gulpen

davekuh 23 apr 2012 21:49

De fiets lag inderdaad meer in het gras dan op dat fietspad. Maar goed ook. Heb de fiets vanavond schoon gemaakt. Gelukkig geen schade kunnen ontdekken. Alleen aan de rechter shifter is het kapje wat verbrokkeld. Maar weet niet of dit al eerder was.
Ik heb gelukkig zelf ook niks met open wonden o.i.d.

Ben erna ook op de weg verder gereden.
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft

tommasini
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 mei 2004 22:57

tommasini 24 apr 2012 09:17

davekuh schreef:Helaas zelf ten val gekomen voor Roetgen op die brede weg met dat fiets/voetpad ernaast. Dit was al vochtig en af en toe waren er hobbels in van boomwortels ofzo.
Volgens mij was dit helemaal geen fietspad. Stond duidelijk enkele malen volgend bord: http://www.autoweetjes.com/Voetpad.html" onclick="window.open(this.href);return false; .Dus alleen voor voetgangers. Ik heb gewoon over de verkeersweg gefietst. Ik zag diverse keren aan de andere kant van de vangrail fietsers vreemde capriolen uithalen om maar overeind te blijven.

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 24 apr 2012 09:28

Ik vond het een mooie tocht! De foto's: http://www.btf-fotografie.nl/KBK.php" onclick="window.open(this.href);return false;

jeroenbiemans
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 mar 2010 15:35

jeroenbiemans 24 apr 2012 09:31

Het was inderdaad af en toe erg glad. Vlak voor mijn neus ging er al iemand uit een ander groepje in nota bene de eerste kilomete ronderuit ; op de eerste de beste kruising in Craubeek. Was een kruising met klinkertjes terwijl je net van asfalt komt, en dan scherp draaien naar rechts. Gelukkig ging het niet hard en bleek er niet veel aan de hand, maar dat was toch al wel een goeie waarschuwing voor mij voor de rest van de dag. Blijft altijd verradelijk zo met die natte wegen en steeds wisselende omstandigheden.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2378
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 25 apr 2012 12:21

tommasini schreef:
davekuh schreef:Helaas zelf ten val gekomen voor Roetgen op die brede weg met dat fiets/voetpad ernaast. Dit was al vochtig en af en toe waren er hobbels in van boomwortels ofzo.
Volgens mij was dit helemaal geen fietspad. Stond duidelijk enkele malen volgend bord: http://www.autoweetjes.com/Voetpad.html" onclick="window.open(this.href);return false; .Dus alleen voor voetgangers. Ik heb gewoon over de verkeersweg gefietst. Ik zag diverse keren aan de andere kant van de vangrail fietsers vreemde capriolen uithalen om maar overeind te blijven.
Als er alleen zo'n voetpadbordje staat, zouden fietsers uiteraard in overtreding zijn. In februari heb ik evenwel nog over die verkeersweg (tussen Rott en Roetgen) gefietst, maar volgens mij wordt dat naastgelegen pad aangegeven met ‘gehweg & rad frei’-aanduidingen. Zo'n voetpad is dan bedoeld voor wandelaars en ook voor unsichere Radfahrer (bejaarden en kinderen), maar dus niet verplicht...

Afbeelding

Wat betreft het wegdek van KMK, zijn er — zo links en rechts op het www — nogal wat tegenstrijdige berichten te lezen. De een vond het prima te doen, de ander dreigt nooit meer deel te nemen, et cetera...
Wellicht is het dan toch raadzamer om bijvoorbeeld eens 'n Rott - Widdau - Rott (150km) of Rurberg - Stavelot - Rurberg (140km) te organiseren. Dan kan er immers alleen nog over het weer geklaagd worden. ;)

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 25 apr 2012 12:39

"Wat betreft het wegdek van KMK, zijn er — zo links en rechts op het www — nogal wat tegenstrijdige berichten te lezen. De een vond het prima te doen, de ander dreigt nooit meer deel te nemen, et cetera...
Wellicht is het dan toch raadzamer om bijvoorbeeld eens 'n Rott - Widdau - Rott (150km) of Rurberg - Stavelot - Rurberg (140km) te organiseren. Dan kan er immers alleen nog over het weer geklaagd worden."

Volgens mij zou een toertocht in deze regio een groot succes worden. Volgens mij zijn er niet veel (ik kan ze tenminste niet vinden).
BUZZ als je evenveel organisatietalent als parcourskennis hebt lijkt me dat een uitstekende uitdaging voor je.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 25 apr 2012 13:28

Lijkt inderdaad een blinde vlek te zijn in de toertochtkalender. Ook weinig lokale Duitse verenigingen..? Of ik zoek niet goed. Ik zit liever 2,5uur in de auto voor mooie Eifelwegen dan voor slechte Belgische (excuus voor het pleonasme).

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2618
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 25 apr 2012 14:05

http://breitensport.rad-net.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Aanstaande zaterdag is er een toertocht vanuit Hoven (Düren) : http://breitensport.rad-net.de/breitens ... 36668.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afstanden tot 153km en als het daar vertrekt gok ik dat men de Eifel intrekt...

P.S. de routes gevonden: http://www.staubwolkehoven.de/html/strecken.html" onclick="window.open(this.href);return false;


153 Km so früh in der Saison ist so ausgearbeitet, dass hier ein ideales Aufbautraining für Langstreckenfahrer gegeben ist. Die ersten Km gestalten sich recht flach, um dann langsam in hügeliges Gelände in landschaftlich schöne Gegenden der Eifel überzugehen. An der Steinbachtalsperre vorbei, über Kommern, Hergarten, Zülpich auf grösstenteils wenig befahrenen Strassen durch Embken, Thum, Drove und Kreuzau wieder dem Ziel entgegen.
Hierbei sind bei insgesamt 6 grösseren Steigungen mi ca. 950 Höhenmeter zu bewältigen.

Plaats reactie