Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Ronde van Vlaanderen

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27860
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 apr 2012 08:04

Dat Wuyts half klaarkomt als Boonen wint vind ik compleet logisch. Heb je Herbert Dijkstra wel eens theatraal horen gillen als er weer eens een Nederlander wint bij het schaatsen? Chauvinisme is geen enkele sportcommentator vreemd. Nog een stap erger is Jeroen Grüter, die compleet hysterisch wordt als hij Barcelona ziet spelen. Dat heeft inmiddels tot zoveel klachten geleid bij de NOS dat Jeroen Elshof de CL-wedstrijden van Barcelona mag verslaan....

Wat je ook van Wuyts zegt, hij heeft vakkennis, terwijl ik nog moet zien of Smeets überhaupt alle ploegen kon opnoemen die dit weekend meereden...
Laatst gewijzigd door havana op 03 apr 2012 08:10, 2 keer totaal gewijzigd.

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 03 apr 2012 08:06

En dan zijn er Vlamingen die het commentaar van de NOS prefereren: http://t.co/GLNhbyYS" onclick="window.open(this.href);return false;

Fijn dat we kunnen kiezen.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 03 apr 2012 08:27

Ik reageer niet op het enthousiasme van Wuyts, maar op het negatief bejegenen van Pozzato door hem en dingen zien in dat opzicht die er niet zijn. Je kan heel chauvinistisch zijn en compleet uit je pan gaan als jouw favoriet wint, maar dan hoef je tegenstanders nog niet af te branden.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 03 apr 2012 08:55

Afbranden, toe maar: je moet vooral niet overdrijven. En de dingen die Wuyts meende te zien (een logisch Venetiaans een-tweetje tegen Boonen - waar op zich ook helemaal niets mis mee is) wáren er dus ook, blijkens de verklaring van Pozzato in de Gazzetta: zeggen dat Pozzato garen spint bij Boonens reacties op de demarrages Ballan is toch iets anders dan 'negatief bejegenen'? Fan zijn van Pozzato is prima (ben ik toevalig ook), maar om daarom nu meteen zo'n lange tenen te hebben... (maar wat me wel al vaker is opgevallen: net als vrouwen soms moeite hebben met ironisch taalgebruik, hebben Nederlanders dat blijkbaar vaak met metaforisch taalgebruik: wellicht ligt het daaraan, dat de juiste toon van Wuyts' exposé je is ontgaan)

Maar zoals gezegd: ik ben dus géén Wuyts-fan, en die overslaande stem bij een zege van Boonen hoeft voor mij ook ècht niet.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5804
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 03 apr 2012 09:03

havana schreef:Dat Wuyts half klaarkomt als Boonen wint vind ik compleet logisch. Heb je Herbert Dijkstra wel eens theatraal horen gillen als er weer eens een Nederlander wint bij het schaatsen? Chauvinisme is geen enkele sportcommentator vreemd. Nog een stap erger is Jeroen Grüter, die compleet hysterisch wordt als hij Barcelona ziet spelen. Dat heeft inmiddels tot zoveel klachten geleid bij de NOS dat Jeroen Elshof de CL-wedstrijden van Barcelona mag verslaan....

Wat je ook van Wuyts zegt, hij heeft vakkennis, terwijl ik nog moet zien of Smeets überhaupt alle ploegen kon opnoemen die dit weekend meereden...
Wuyts is een wandelende encyclopedie maar zijn koersinzicht is 0,00%. Ook zijn verhaaltjes telkens weer over afspraken tussen landgenoten die op kop rijden, het "laten winnen" van en door renners lijken mij meestal nergens op gebaseerd. In het veldrijden heeft hij het telkens weer over kopmannen, daar waar veldrijden toch vooral een individuele sport is.
Geef mij maar bvb.een marc Uytterhoeven, die trouwens, wschlk omdat hij Wuyts vroeger constant op zijn foute analyses wees tijdens de TV-uitzendingen, met Wuyts niet meer door één deur kan. Of een carl vannieuwkerken, die weet ook wel wat een fiets is.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 03 apr 2012 09:13

Dacht toch echt dat ik zondag droomde over de Gold Race. Tot ik wakker schoot en badend in het angstzweet zag dat Boonen had gewonnen.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 03 apr 2012 09:20

@dario: Uiteraard chargeer ik om mijn standpunt duidelijk te maken. Dat moet voor jou als taalvirtuoos toch wel duidelijk zijn.

De Cauwer vond het overigens ook nodig om Wuyts even aan te spreken op nationale tv...;)

Het was mij verder ook om het even wie zou winnen van de drie.

eelcoz

eelcoz 03 apr 2012 10:46

Laat er overigens geen misverstand over bestaan dat, ondanks de krtiekpuntjes op Wuyts, ik hem nog steeds 10x liever hoor dan D&D van de NOS. Wat me wel opvalt, sinds ik naar Sporza kijk (jaar of 2 nu) merk ik soms niet eens meer dat de Rabobank uberhaupt meedoet. Het is dat Tjallingii nog een tijd in de kopgroep heeft gezeten, maar anders.... Bij de NOS wordt er nog wel wat aandacht aan ze besteed, omdat ze Nederlands zijn natuurlijk, maar bij Sporza is hun status vergelijkbaar met een willekeurige andere ploeg die geen rol speelt in het wedstrijdverloop.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 03 apr 2012 10:53

Over de Rabobank ploeg gesproken. Ik zie het niet terug dat ze zo veel geld steken in de ploeg. Ze zijn zeker één van de grootste sponsors in het peleton. Wellicht komt dat nog, want er zit zeker talent, maar ik vind het op Breschel na wat kleurloos. Is de leiding van de ploeg wel goed genoeg?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

eelcoz

eelcoz 03 apr 2012 10:58

boswielrenner schreef:Over de Rabobank ploeg gesproken. Ik zie het niet terug dat ze zo veel geld steken in de ploeg. Ze zijn zeker één van de grootste sponsors in het peleton. Wellicht komt dat nog, want er zit zeker talent, maar ik vind het op Breschel na wat kleurloos. Is de leiding van de ploeg wel goed genoeg?
Ze zijn zich aan het sparen voor de Tour; er moeten 8 man topfit zijn om Gesink naar een 7e plaats in het eindklassement te loodsen. :lol: :lol: Het hoofddoel voor dit jaar. Je moet natuurlijk wel een beetje ambitieus zijn als ploeg met een van de grootste budgetten.....

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 03 apr 2012 11:07

boswielrenner schreef:Over de Rabobank ploeg gesproken. Ik zie het niet terug dat ze zo veel geld steken in de ploeg. Ze zijn zeker één van de grootste sponsors in het peleton. Wellicht komt dat nog, want er zit zeker talent, maar ik vind het op Breschel na wat kleurloos. Is de leiding van de ploeg wel goed genoeg?

+1: ik ben er ook eens op gaan letten, nota bene nadat Dhr. Derksen (voetbalanalist/hoofdredacteur van VI) tijdens 'Tour du Jour' aangaf dat de Rabobank, budgetmatig, aanzienlijk faalt. Anticlimax vond ik zelf het NK, eenieder weet dat dat als zwarte bladzijde in het Rabo-boek is opgenomen. Hij gaf volgens mij aan dat er, relatief gezien, véél geld wordt ingepompt, maar dat er naast een sporadisch -en dus incidenteel- succesjes, weinig rendement wordt behaald. Volgens mij refereerde hij ook naar: "Is de leiding van de ploeg wel goed genoeg?"
Laatst gewijzigd door jansen01 op 03 apr 2012 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Addict R1

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 03 apr 2012 11:24

Ze hebben na het vertrek van Langeveld, met Breschel ook maar één man die podium zou kunnen rijden in de kassei-klassiekers. En laat nu net deze man ook nog eens de afgelopen 2 jaar te kampen hebben gehad met blessureleed. Dan wordt Boom ook altijd naar voren geschoven, maar die dient het eerst nog waar te maken.

Vervolgens hebben ze ook geen topsprinter, dus daar moeten de overwinningen ook niet vandaan komen.

Voor de klimkoersen hebben ze in de breedte uiteraard een aardige ploeg, maar missen ze een puncher (ala Gilbert, Valverde, Rodriguez) om het af te maken. Idem voor het ronde werk.
Maar het valt uiteraard te prijzen dat ze Nederlands talent een kans geven. Denk overigens dat Rabo ook niet het budget heeft om zo'n absolute topper aan te trekken.
Gazelle Team TVM \'99

Plaats reactie