Over de wielersport en zijn beoefenaars.

GIRO ! !

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 19 mei 2012 09:25

Vraag me altijd af waar BMC het geld vandaan haalt.. Enkel met de verkoop van fietsen? Daar zie je er nou niet heel veel van, of zijn ze onwijs populair in VS oid?
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

ruben_m
Forum-lid

ruben_m 19 mei 2012 19:59

Volgens mij is BMC de hobby van een of andere miljonair, die van phonak gehoor apparaten (geloof ik) en dus ook sponsor geweest van de phonak wielerploeg.
Maar ik kan het verkeerd hebben.

een oude lijst van budgetten :
http://www.fietspraat.nl/index.php?opti ... =5%3Aother" onclick="window.open(this.href);return false;
triathlon

dario
Forum-lid

dario 19 mei 2012 21:03

Het moment van de dag: de Farnese-volgwagen vergeet een verwisselde fiets mee te nemen, hoewel de toeschouwer duidelijk aanstalten maakte om hem terug te geven, en nu willen ze een klacht indienen wegens diefstal!
http://www.sporza.be/cm/sporza/videozon ... /1.1305094
http://www.tuttobiciweb.it/index.php?pa ... &cod=49504
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

tom de groot
Forum-lid

tom de groot 19 mei 2012 22:13

Zag het op tv ja vergeet gewoon de fiets :p. Volgens mij zwaaien ze zelfs nog naar de auto om terug te komen.

c.zaballa
Forum-lid

c.zaballa 20 mei 2012 17:58

Prachtige etappe vandaag, eindelijk op het puntje van m'n stoel gezeten deze giro.
Gazelle Team TVM \'99

dehulk
Forum-lid

dehulk 20 mei 2012 18:41

ruben_m schreef:Volgens mij is BMC de hobby van een of andere miljonair, die van phonak gehoor apparaten (geloof ik) en dus ook sponsor geweest van de phonak wielerploeg.
Maar ik kan het verkeerd hebben.

een oude lijst van budgetten :
http://www.fietspraat.nl/index.php?opti ... =5%3Aother" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij heeft team sky het hoogste budget,en omega pharma quikstep met bakala achter de hand zit ook geld zat!

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 20 mei 2012 18:45

Gaf Rodriguez de zege nu weg, of werd hij in de laatste bocht verrast door Rabottini?

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 20 mei 2012 18:49

kxlight schreef:Gaf Rodriguez de zege nu weg, of werd hij in de laatste bocht verrast door Rabottini?
Niet verrast en niet weggegeven. Gewoon erecode + Italiaan.
What makes the boat go faster?

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 mei 2012 18:51

kxlight schreef:Gaf Rodriguez de zege nu weg, of werd hij in de laatste bocht verrast door Rabottini?
Ik denk het niet. Hij zal zelf na een dergelijke ontsnapping wel helemaal in het rood hebben gezeten. Hij was er ook niet op uit om de etappe te winnen maar om zo'n groot mogelijk gat te slaan. Rabottini heeft denk ik een paar km op 90% gefietst omdat hij bang was dat dit ging gebeuren. Rodrigeuz zat duidelijk op 100% toen hij Rabottini inhaalde.
Daarnaast zal Rodrigeuz tevreden zijn geweest met het resultaat en met de tweede plaats kunnen leven. Is iets anders dan weggeven!

Overigens een slot van een mooie etappe waar volgens mij een ieder prima mee kan leven.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 mei 2012 18:58

ruben_m schreef:Volgens mij is BMC de hobby van een of andere miljonair,
Dat is in het wielrennen heel vaak het geval. Ook Lampre (halffabrieken voor de staalindustrie, wat héb je aan sponsoring??) is zo'n ploeg.

Anderzijds is het wel zo dat een wielerploeg door de relatief lage salarissen een goedkope manier is voor merken om exposure te krijgen. Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de Champions League sponsoren of op de vleugel van een F1-auto staan is het niet duur terwijl je wél heel vaak in de krant staat, in beeld bent, etc.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 mei 2012 19:10

havana schreef: wat héb je aan sponsoring??)
Ik geef persoonlijk (mede-eigenaar) serieus geld aan sponsoring uit aan sporten waar ik niks mee heb.
Het gaat bij sponsoring niet alleen om de shirts.
JUIST de activiteiten eromheen zijn erg interessant. Denk aan VIP tenten, VIP auto etc. Daar maak je deals en door zo'n ploeg zit je op de eerste rang.
Als je een bestuurder op een event hebt gehad bel je hem nog een keer. Juist als je weinig maar grote klanten hebt is sponsoring (met name het deel wat het publiek nauwelijks ziet) erg krachtig!
Juist een markt die in het B2B segment zit kan enorm profiteren van sponsoring omdat je al (veel) je klanten bij een event kan betrekken. Zit je in de consumentenmarkt is dat gewoon onmogelijk.

Ik geef per jaar meer uit aan sponsoring dan de meeste hier in hun hele leven aan een fietshobby! Toch geloof ik erin want het is een sterk (mits goed ingezet) instrument om de waarde van een bedrijf te laten groeien.

Nee een wielerploeg sponsoren ga ik me niet hard voor maken :mrgreen:

simen
Forum-lid

simen 20 mei 2012 19:26

Mooie wedstrijd vandaag.
Opmerkelijk dat ik mezelf erop betrap volledig partij te kiezen voor een voor mij totaal onbekende eenzame koploper.
Zal wel te maken hebben met zijn aanvalsmoed.
Gelukkig won hij
,in extremis
Zij is ook tegen

Plaats reactie