Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks
Gisteren een lekker ritje gemaakt met enkele snelle stukken. Helaas heeft Strava bij mij een meetpunt overgeslagen. Van mijn groepje ben ik volgens mij de enige waar dit gebeurt is.
Is er een mogelijkheid dit stuk alsnog op Strava te krijgen of gaat dit niet lukken?
Is er een mogelijkheid dit stuk alsnog op Strava te krijgen of gaat dit niet lukken?
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
http://strava-tools.raceshape.com/snap/" onclick="window.open(this.href);return false;
Of mail de Strava helpdesk ff.
Of mail de Strava helpdesk ff.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Momenteel gebruik ik een verouderde versie van Strava op mijn Android telefoon. De nieuwere update is voorzien van het ter plekke weergeven van de kaart terwijl je een rit opneemt. Omdat ik vlakbij de grens woon en dus ook wel eens in Belgie kom vraag ik me af of de app dan niet heel veel data wegtikt? Wat in het buitenland nogal een prijzig grapje is natuurlijk. Iemand die hier ervaring mee heeft?
volgens mij (zolang je dataroaming uitstaat) maakt het niet zoveel uit.
de onderliggende kaart kan dan niet geladen worden als je in belgie zit, maar de lijn die de GPS tekent blijft wel in beeld volgens mij!
alleen kan je het gebruiken om te navigeren, maar dat ligt niet aan strava maar inderdaad aan je internet!
ik vraag me overigens af wat de meerwaarde er van is?!
de onderliggende kaart kan dan niet geladen worden als je in belgie zit, maar de lijn die de GPS tekent blijft wel in beeld volgens mij!
alleen kan je het gebruiken om te navigeren, maar dat ligt niet aan strava maar inderdaad aan je internet!
ik vraag me overigens af wat de meerwaarde er van is?!
Racefietsblog.nl
Daar kwam ik dus ook achter. Met dataroaming uitgeschakeld wordt er iig geen data verbruikt in het buitenland, dus kaarten laden is dan in ieder geval onmogelijk. Maar hoe dan ook vind ik het kaarten laden onderweg eerder irritant en batterijverslindend dan nuttig, dus die update komt er niet!
Het viel me op dat segmenten van tunnels sinds kort niet meer op mijn gereden lijstje voor komen. En soms ook zomaar random een segment wat niet verschijnt maar wel bestaat.
Volgens de support @strava is door een update, segment matching strikter geworden. Hier door kan het zijn dat als er een 'gap' zit in je rit op een segment, je dan niet wordt geregistreerd. Beetje lullig als je toevallig heel erg je best hebt gedaan (zoals ik ) en je staat er niet bij!
Segmenten door tunnels lijken nu in elk geval uitgesloten...
Iemand het zelfde opgevallen?
Volgens de support @strava is door een update, segment matching strikter geworden. Hier door kan het zijn dat als er een 'gap' zit in je rit op een segment, je dan niet wordt geregistreerd. Beetje lullig als je toevallig heel erg je best hebt gedaan (zoals ik ) en je staat er niet bij!
Segmenten door tunnels lijken nu in elk geval uitgesloten...
Iemand het zelfde opgevallen?
Trappe doe je met je benen.
Och zo hard gaat het nu ook weer niet. Je moet ook nog is naar boven.
Ik zal eens proberen een half segment te maken maar ik vermoed dat het dan toch alleen het laatste stukje buiten de tunnel wordt. Dan blijft er niet veel van over...
Ik zal eens proberen een half segment te maken maar ik vermoed dat het dan toch alleen het laatste stukje buiten de tunnel wordt. Dan blijft er niet veel van over...
Trappe doe je met je benen.
-
- Forum-lid
Ik maakte ook altijd gebruik van Strava met mijn Iphone 3gs. Maar nu ben ik recent overgestapt naar windows phone8. Daar had ik even niet over nagedacht dat strava daar niet op zat. En ik had als idee om mijn oude iphone dan alleen voor strava te gebruiken. Maar nu las ik dat je iphone alleen met internetverbinding de route kan bijhouden. Er zit dus geen losse gprs op. Dus werkt dat niet. Dus weet iemand misschien een andere app voor wp8 die de gegevens opslaat die ik dan ook nog op mijn strava account kan uploaden?