Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Racefietsbril op sterkte

beezer
Forum-lid

Gebruikersavatar beezer 19 apr 2015 21:04

Hier ook een tevreden gebruiken van Rudy, model Horus. Alweer 6 jaar. Beste aankoop ooit. (fietsgerelateerd dan :!: )
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

vroemenr
Forum-lid

vroemenr 20 apr 2015 21:28

Ik heb zelf vandaag een adidas evil eye gekoch met clips.
ben benieuwd hoe die gaat bevallen. Moet zeggen dat die mooi zat.

jandb
Forum-lid

jandb 20 apr 2015 21:33

Ik heb een Polaroid met clip brilletje en die verschillende glazen, polariserend zonne, oranje en doorzichtig.
Bril bevalt goed, als tweede bril met geringe bijbetaling bij specsavers genomen vorig jaar zomer.
Min puntje is wat meer brillen hebben is het beslaan in de winter, vooral als je stil gaat staan. Als je blijft fietsen gaat het best.
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.

buddo
Forum-lid

buddo 22 apr 2015 13:00

beezer schreef:Hier ook een tevreden gebruiken van Rudy
Begin dit jaar heb ik de Rudy Project Perception gekocht. Gekozen voor dit model omdat je dan bij het rijden in tunnels e.d. wel sterkte hebt en geen donker zicht (glazen even omhoog klappen). Voor 30 euro bij Hans Anders glazen op sterkte in de clip on laten zetten, inclusief ontspiegeling, prisma enzovoort. Mijn conclusie: dit had ik jaren geleden al moeten doen!

tewstudent
Forum-lid

tewstudent 23 apr 2015 20:20

Ik heb een Adidas Evil Eye Halfrim met clipje met sterkteglazen erin. Dat werkt prima en uitstekend zicht met de gepolariseerde glazen. Voor de winter heb ik er ook oranje glazen bij, die erg gemakkelijk te wisselen zijn.

Voordien gebruikte ik in de winter mijn gewone bril, maar dat is toch echt niet hetzelfde qua fietscomfort. Mijn gewone bril blijft slechter zitten en blokkeert de wind minder goed bij hoge snelheden, waardoor ik last kreeg van tranende ogen.

beezer
Forum-lid

Gebruikersavatar beezer 28 apr 2015 21:02

Nieuwe bril besteld:

Rudy project Rydon carbon frame met meekleurende glazen. Firebrown (10% oranje opkleurend naar bruin 85%,) zo kan ik ook in het donker met 1 bril op pad. Wel een rip uit mijn lijf. Lenzen worden gemaakt bij Shamir in Portugal de marktleider op dit gebied.

Lenzen hebben alle mogelijke opties denkbaar .....

Over 3 weken klaar.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

japino
Forum-lid

japino 11 mei 2015 20:32

Heb een tijdje terug deze gekocht, niet duur en erg tevreden over:
http://www.vanbon-sport.nl/fietsen/prod ... 6hellip%3b

wdfl
Forum-lid

wdfl 11 mei 2015 20:37

een tijdje terug een lazer gekocht, hier bij lokale brillenwinkel voor 99 euro met clips.
1 oog viel buiten bereik (al altijd zo) 69 euro erbij.

maar ben er tevreden van, geen last, gaat goed eerst km wa wennen (kromming van de isert en glazen)
daarna perfect zicht en tot op heden niks dan lof voor de bril
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 14 mei 2015 19:45

ik heb dan niet zo'n hele grote afwijking (-1,25 met cilinder) maar moet toch voor de veiligheid maar eens over op een zonnebril op sterkte (zie ik wellicht ook wat meer van de omgeving). Vind die POC Do Flow wel vet (kan ik dan ook als normale zonnebril gebruiken), zou je daar bij een opticien ook (zonne)brilglazen op sterkte voor kunnen laten maken?

Afbeelding

aanvulling: dan zou je zeggen koop toch lenzen, heb ik 2 keer in m'n leven geprobeerd maar dat was een ware ramp (een keer na 3 dagen een lens die ik kwijt was opgevouwen in m'n ooghoek gevonden :lol: )

Karl66
Forum-lid

Karl66 14 mei 2015 19:56

Dat valt zo van afstand niet te zeggen. Gekleurd glas is niet in alle formaten te krijgen en het is de vraag of de opticien glas kan bestellen dat op jouw sterkte en maat ingeslepen kan worden. Daar kom je alleen maar achter door met die bril naar de opticien te gaan.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 14 mei 2015 20:04

Karl66 schreef:Dat valt zo van afstand niet te zeggen. Gekleurd glas is niet in alle formaten te krijgen en het is de vraag of de opticien glas kan bestellen dat op jouw sterkte en maat ingeslepen kan worden. Daar kom je alleen maar achter door met die bril naar de opticien te gaan.
en dan moet er wellicht ook nog zo'n randje uitgeslepen worden (dan blijft ie uitwisselbaar), zal eens langs de opticien gaan inderdaad.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 02 jun 2015 21:29

vandaag eindelijk even kans gezien om bij m'n opticien langs te gaan, blijkt wel te kunnen (hangt dus vooral van het montuur, maar ook van je eigen afwijking af (mijn cilinder bleek op de juiste plek gelukkig). Alleen hangt wel een prijskaartje van € 150,- per glas aan. Maar eens nadenken of ik 't dat waard vind (mijn afwijking is niet gigantisch). krijg wel weer deel van ziektekostenverzekering terug, maar toch.

Plaats reactie