Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

ariejee
Forum-lid

ariejee 15 apr 2011 10:22

Voor de Mac liefhebbers onder ons. Eind mij wordt met een beetje mazzel de Mac-compitable software gelanceerd. http://corp.brytonsport.com/products/faqs?lang=en-US Helemaal onderaan, vraag 51.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 15 apr 2011 10:27

[quote="Alliance_0"]@body Volgens de nieuwe handleiding (blz. 14)te downloaden via de Brytonpagina in het NL) zou je op adres moeten kunnen navigeren, mits dit binnen 6 km van je huidige positie ligt. Ik heb dit nog niet terug kunnen vinden op mijn apparaat. Op mijn mailtje daarover, begin april, heb ik geen antwoord gehad.

Inderdaad er zit een auto start/stop op dit in tegenstelling tot eerdere berichten.[/quote]

Bedankt
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

rinke
Forum-lid

rinke 15 apr 2011 11:18

Vandaag met mijn Bryton in de auto wederom naar het werk gereden en gister van te voren een route ingeladen. Ansich positief echter wel enkele kanttekeningen…
Ik had mijn kaart opgedeeld met een schermpje ‘afstand tot volgende bocht’ (ik vermoed afslag). De Bryton rekent echter niet de afstand tot de volgende bocht uit maar de afstand tot het door jezelf ingevoerde volgende punt (waypoint). Dit zijn de punten die je zelf in de routeplanner hebt ingevoerd om tot een route te komen. Wel positief is dat de Bryton op +/- 250 meter voor het volgend punt een piepsignaal geeft ter waarschuwing. Wil je dus op tijd voor een afslag gewaarschuwd worden dan dien je je route zo te plannen dat je bij elke afslag een waypoint neerzet.
Ik ga dezelfde route ook eens in een ander programma plannen om te kijken of het dan beter gaat… Iemand anders ervaringen hiermee?

hagi
Forum-lid

hagi 15 apr 2011 21:01

weet iemand of de bryton ook op een apple pc werkt met leopard systeem

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 15 apr 2011 21:27

Op het ogenblik moet ik toe geven dat, hoewel mijn Bryton goed werkt, ik het spoor een beetje bijster ben, qua duidelijkheid van de nieuwe Nederlandse handleiding en de laatste firmware op m'n Bryton. Er is bij de laatste firmwareupdate (ik dacht ergens in januari) zoveel veranderd op m'n Bryton ten op zichte van toen ik hem kreeg. Nieuwe functies er bij, andere dingen zijn weggelaten, andere manier van navigeren. Ik had daarom mijn hoop gevestigd op de nieuwe handleiding die eind maart is verschenen, echter die is redelijk onduidelijk. Ik kom er verschillende functies in tegen die helemaal niet terug te vinden zijn op mijn apparaat. Al met al is dit niet helemaal wat ik graag zou zien. Helaas in tegenstelling tot de eerste mailtjes aan Bryton, die snel beantwoord werden, krijg ik op het ogenblik geen antwoord meer op mijn vragen. Vreemd ook is dat de Nederlandse en Engelse handleiding op diverse punten afwijken.

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 15 apr 2011 21:29

Dat is 4 posts hierboven te lezen!

Nee nog niet dus.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 17 apr 2011 09:29

Is het ook makkelijk om een gereden koers weer opnieuw te activeren? Met mijn oude Edge 305 moet ik de track eerst terug zetten naar de computer om alvorens een "rit" er van te maken. Dan pas kan ik de koers opnieuw rijden.

Albert Einstein

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 18 apr 2011 02:26

Ja, hij staat op het apparaat onder historie. Als je hem selecteert kun je hem zo na rijden.

rinke
Forum-lid

rinke 18 apr 2011 10:01

Zaterdag in totaal 167 kilometers gereden met de Bryton. Top apparaat maar ben er wel achter dat ik mijn routes beter moet plannen ;) Tot twee keer aan toen kwam ik tot stilstand op een mul zandpad. 1x gestrand op de rand van een legerbasis... :( De eerst 78 kilometers waren van de Haute Veluwe toertocht de laastste had ik zelf gepland. Daarvan waren er helaas ook nog eens +/- 20 km onverhard... Was weer erg leerzaam.
Heb n.a.v. de rit Bryton gemaild met wat op en aanmerkingen.
1. De te volgen lijn bij geplande trips is groen, bossen zijn ook groen. Resultaat, in een bos (Veluwe is nu eenmaal redelijk wat bos) is de te volgen weg niet meer te zien.
2. Je kan als weergave scherm 'afstand tot volgende bocht' instellen. Dit werkt niet.

antwoord van Bryton op de eerste vraag is dat ze dit meenemen met de volgende software update volgende week. Het 2e probleem heb ik net voorgelegd en nog geen antwoord op.
Conclusie van de eerste rit is dat het een zeer gebruiksvriendelijke apparaat is. Ik kan niet wachten tot ik in mei in het Hochsauerland mag fietsen... :)

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 18 apr 2011 10:13

Werkt de Bryton ook in combi met de hartslagmeter van een Garmin Edge?
Albert Einstein

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 18 apr 2011 23:39

Ja als die ant+ is wel. Is het misschien niet handiger om de reeds eerder gedane suggestie op te volgen, en de handleiding te downloaden. Dan hoef je niet elke vraag die je hebt apart te stellen.

@rinke, ik had ook al die ervaring met de groene lijn. Het lijkt mij handig als ze hem zwart zouden maken, dan is die volgens mij altijd goed zichtbaar. Ik ben benieuwd naar hun oplossing. Trouwens vreemd dat ik geen reactie meer krijg op mijn mailtjes, ze waren eerder erg blij met mijn feedback (zeiden ze).

rinke
Forum-lid

rinke 19 apr 2011 09:37

Heb op mijn tweede mailtje met feedback ook nog geen antwoord gehad. Wellicht krijgen ze wereldwijd meer dan 1 mail per dag binnen ??? ;)
Ben ook benieuwd naar de updates. Zag bijvoorbeeld op brytonsport.com bij de analyse dat het totaal gereden kilometers de som van geschiedenis + gepland is en dat heb ik ook doorgemaild. Ik wil alleen de geschiedenis gesomd zien. Zondagavond heb ik namelijk 1000 km aan geplande tochten gemaakt en dus was het cumulatief plots 1250 km in twee dagen ;)

Plaats reactie