trois ballons 2013
-
- Forum-lid HC
Ik wilde op 1 september sowieso naar de Vogezen, wist niet dat er een tocht was... Hotel wilde ik boeken boven op Col Des Feignes maar ik heb het gevoel dat dit wel eens vol kan zitten.
Ik heb hem gereden in 2009. Toen was het iets van 155 km en 3500 hoogtemeters. Niet zo zwaar als L3B maar zeker geen kinderachtige cyclo.litespeed schreef:GPSies zit altijd veel te hoog. Als je naar de grafiek kijkt, kun je het al aardig inschatten. Zal wel ca. 3000 zijn.daniel1975 schreef:Had hier al eerder naar gekeken.rob74 schreef: http://www.lesballonsvosgiens.org/
Hoeveel HM zitten hier eigenlijk in? Kan het nergens terugvinden.
EDIT: op gpsies zie ik een file met 4200hm
Live fast; die young. mijn blog
Zijn meestal wel dezelfde namen die terug verschijnen op L3B, Marmotte, Granfondo. Straffe gasten om zulke prestaties te leveren bij een full time job.
Voor mij was het de eerste editie van L3B en tevens ook de afsluiter van mijn allereerste fietsvakantie in de bergen. Ik heb er enorm van genoten. Uiteindelijk een stuk meer gefietst dan gepland tijdens week(een kleine 450km excl L3B) en toch blij dat ik dit gedaan heb. Was eerst wat bang dat het wat te veel ging worden maar door het 2 dagen voor L3B rustig aan te doen was ik volledig hersteld. Ook het verkennen van alle cols heeft me zeker geen windeieren gelegd. Het is een heerlijk gevoel om de Grand Ballon op te rijden als je perfect weet wat er nog moet komen.
De organisatie zelf van L3B was wel triestig te noemen. Bewegwijzering was zwak desondanks de seingevers wel dik inorde waren. Bevoorrading bestond hoofdzakelijk uit water en brood in beperkte hoeveelheden waardoor te wachttijden voor water soms enorm waren(vooral aan Ballon D'Alsace). Alsook de start was zeer chaotisch. Ik heb uiteindelijk mijn fiets over de hekken moeten zetten om te kunnen vertrekken voor de grote tocht mits er te veel mensen van de kleine tocht vooraan stonden. Daardoor is mijn starttijd niet geregistreerd en heb ik de starttijd van de eerste gekregen. Spijtig maar goed, uiteindelijk is alles verder netjes verlopen en vond ik het een schitterend parcours. De eerste en laatste (onverwachtse) klim waren wel enorm zwaar...had echt het gevoel op een Stockeu of LaRedoute te rijden maar dan dubbel zo lang. Dat had ik niet verwacht in de Vogezen. Gelukkig toch maar mijn 12-25 cassette vervangen door een 11-28. Anders had ik waarschijnlijk te voet gestaan al bij de eerste klim en een serieuze mentale tik gekregen. Eindtijd was 8u50 exclusief pauzes dus ongeveer een 9u30 in totaal. Daar ben ik ruim tevreden mee voor mijn eerste klimtocht buiten de Ardennen. Nu in een ruk door naar de Marmotte:)
Ook voor mij was het de eerste keer Les Trois Ballons na vorig jaar voor het eerste de Marmotte gedaan te hebben. Bij de Marmotte in 8.03 uur geëindigd waar ik 7.53 uur had moeten rijden voor goud, dus dat was flink balen en zou me niet nog een keer overkomen. Les Trois Ballons moest binnen de 9 uur voor goud en uiteindelijk heb ik hem in 8.22 uur gefietst, een prima resultaat naar de omstandigheden (slecht voorjaar en hoge temperaturen waar ik nog niet aan gewend was). Met m'n dubbel en als lichtste verzet 39-28 kwam ik overal prima omhoog, maar wat meer trainen op kracht kan geen kwaad . Vooral de laatste 2 km van de Col de Chevreres (als ik het goed heb) was met een stijgingspercentage van 11% en grind goed opletten. Verder was ik blij dat het asfalt in de afdalingen goed was, alleen die afdaling van 18% was vol in de remmen, de rest was goed te doen.
De organisatie had inderdaad wel beter gekund, maar ik heb me eigenlijk op de dag zelf niet gestoord dus dat viel ook wel mee.
Wellicht dit jaar nog de Marmotte, even kijken of ik er de tijd en het geld voor vrij kan maken.
De organisatie had inderdaad wel beter gekund, maar ik heb me eigenlijk op de dag zelf niet gestoord dus dat viel ook wel mee.
Wellicht dit jaar nog de Marmotte, even kijken of ik er de tijd en het geld voor vrij kan maken.
Niet alleen bij 3B, maar bij alle cyclo's van Sportcommunication.
+1havana schreef:Niet alleen bij 3B, maar bij alle cyclo's van Sportcommunication.
Goud rijden bij een sportcommuncation is een makkie vergeleken met een gemiddelde Belgische cyclo. Goud rijden in bijvoorbeeld de Velomediane is een stuk straffer.
die 7u53 bij de marmotte is de tijd zonder de afdaling van de Glandon. Dat stuk telt niet mee in de tijdsregistratie. Met de Glandon erbij kom je op zo'n 8h30 voor goud in de Marmotte. En L3B is een stuk langer.