Dit heb ik ook gelijk gedaan. Ze gaan het trouwens uitzoeken.Matthijs1973 schreef:als je nog precies weet waar het was en hoe laat is het niet al teveel moeite om mijndomein.nl eens te bellen en ze te informeren dat hun medewerkers/vertegenwoordigers nogal rare gewoontes hebben.
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Zucht... vanaf mijn werkplek kan ik een druk kruispunt (80 km weg) zien en zojuist waren er 3 wielrenners (2 zonder helm trouwens) die het nodig vonden om nog snel even over te steken, voor een bus... Ging goed allemaal... Nou kom ik hier ook vaak op de fiets en je staat soms irritant lang voor dat stoplicht te wachten, maar dan nog... hier is geen excuus voor.
De ANWB is slechts een VERENIGING waar je als automobilist en tegenwoordig ook (elektrische) fietser lid van kan worden en een pechhulp abonnement kan kopen.53x11 schreef:Exact mijn gedachte toen ik vanmorgen dit in het Haarlems dagblad las.harrym schreef:Vandaag in de Stentor uitspraak van Ad Vonk persvoorlichter ANWB:
"Op mooie zomermiddagen kunnen wielrenners beter thuisblijven. Dat stelt de ANWB. Als het in het weekend lekker fietsweer is, moeten wielrenners alleen 's morgens vroeg of 's avonds de weg op gaan, zegt woordvoerder Ad Vonk. Tussen pakweg 11.00 en 17.00 uur, als de zon schijnt en iedereen de fiets pakt, is er geen plek voor mannen die met 50 kilometer per uur over wegen en fietspaden racen."
De uitspraken van deze man vragen om een reactie. Laten we vandaag massaal ons lidmaatschap van de ANWB opzeggen, kijken of hij dan nog steeds achter zijn uitspraken staat.
Ook jammer dat hij het alleen over mannen heeft. Of vrouwen niet met 50 per uur kunnen rijden
Ik overweeg nu een brief te schrijven. Wie weet helpt het
Verder houden zij zich op toerischtisch vlak bezig met het bewegwijzeren van (fiets)routes, inspecteren van campings, testen van pisbakken langs de snelweg, waar is het beste zwemwater (bij de grootste adverteerder natuurlijk), het houden van enquetes over windmolens die het uitzicht van fietsers langs de kust bederven, en of je saldo niet op je ov-chipknip blijft staan als je niet uitchecked en verder nog meer van dat soort onnozele dingen.
In tegenstelling tot wat zij zelf willen doen geloven, bezit de vereniging zowel op politiek als maatschappelijk vlak geen enkele autoriteit of bevoegdheid. Net zoiets dus als de nederlandse vereniging van huisvrouwen of de stichting Moorkop van Koos Koets.
Niks om je druk over te maken dus. Als straks blijkt dat de racefietsers een interessante doelgroep voor hun is, dan draaien ze weer 180 graden bij.
Moet hier wel bij vermelden dat ik de heer Ad Vonk persoonlijk ken, hoewel "kennen" een groot woord is; het is zo'n fossiel die meer dan 30 jaar bij die club in allerlei baantjes heeft gewerkt en verder geen of weinig talenten bezit. Gefrusteerde man die niet tegen zijn verlies kan met tennissen en allerlei pogingen doet om "erbij" te horen. Maar ik geloof dat ik hem nu te veel eer geef
Ton Hendriks, ook ANWB, in een latere reactie op Radio 1. Zei iets als:
Fietspaden zijn niet met het verkeer meegegroeid; we hebben bredere en meer fietspaden nodig. Moeten zoeken naar oplossingen; verschillende paden voor verschillende typen gebruikers is daarbij geen oplossing. Extra regels zijn geen goed idee (een verbod is niet haalbaar en niet wenselijk). Om daar meteen aan toe te voegen dat een zomerse zondag wat hem betreft niet geschikt is voor wielrenners.
Hij zwakt het allemaal iets af, maar blijft bij het standpunt dat de ANWB wielrenners graag vrijwillig ziet wegblijven van fietspaden op de drukste momenten.
Fietspaden zijn niet met het verkeer meegegroeid; we hebben bredere en meer fietspaden nodig. Moeten zoeken naar oplossingen; verschillende paden voor verschillende typen gebruikers is daarbij geen oplossing. Extra regels zijn geen goed idee (een verbod is niet haalbaar en niet wenselijk). Om daar meteen aan toe te voegen dat een zomerse zondag wat hem betreft niet geschikt is voor wielrenners.
Hij zwakt het allemaal iets af, maar blijft bij het standpunt dat de ANWB wielrenners graag vrijwillig ziet wegblijven van fietspaden op de drukste momenten.
Ik herrinner mij de uitspraak van de directeur van de ANWB, dhr. van Woerkom die eens in het openbaar in de media verklaarde "dat hij zijn vrouw niet in een taxi durfde te stoppen als er een Marokaanse chauffeur in zat". Dat gaf natuurlijk behoorlijk wat reactie, en toen waren ze er gelijk als de kippen bij om dit extern, en vooral intern direct te censureren/in de doofpot te stoppen.ponsteen schreef:Ton Hendriks, ook ANWB, in een latere reactie op Radio 1. Zei iets als:
Fietspaden zijn niet met het verkeer meegegroeid; we hebben bredere en meer fietspaden nodig. Moeten zoeken naar oplossingen; verschillende paden voor verschillende typen gebruikers is daarbij geen oplossing. Extra regels zijn geen goed idee (een verbod is niet haalbaar en niet wenselijk). Om daar meteen aan toe te voegen dat een zomerse zondag wat hem betreft niet geschikt is voor wielrenners.
Hij zwakt het allemaal iets af, maar blijft bij het standpunt dat de ANWB wielrenners graag vrijwillig ziet wegblijven van fietspaden op de drukste momenten.
Geeft goed aan wat voor "club"dat is daar in den Haag.
Blijft het feit dat je je kan afvragen wat dit soort stemmingmakerij voor zin heeft, straks gaan ze nog verkondigen dat ze de snelwegen willen afsluiten zodat hun leden lekker met 80 km/u kunnen rijden zonder last te hebben van al die razende, hardrijdende automobilisten.
Ik heb Ad dan ook persoonlijk een e-mail gestuurd met de simpele tekst: "Ad, ga toch fietsen man!"
Zal ook wel in de doofpot verdwijnen, de club kennende, maar wie wil volgen: avonk@anwb.nl
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dat heeft helemaal geen zin. Op een brede parallel weg halen E-bike'ers gewoon 2 aan 2 elkaar in met de nodige tussen ruimte natuurlijk, dan is de doorstroming alsnog slecht.ponsteen schreef:Ton Hendriks, ook ANWB, in een latere reactie op Radio 1. Zei iets als:
Fietspaden zijn niet met het verkeer meegegroeid; we hebben bredere en meer fietspaden nodig. Moeten zoeken naar oplossingen; verschillende paden voor verschillende typen gebruikers is daarbij geen oplossing. Extra regels zijn geen goed idee (een verbod is niet haalbaar en niet wenselijk). Om daar meteen aan toe te voegen dat een zomerse zondag wat hem betreft niet geschikt is voor wielrenners.
Hij zwakt het allemaal iets af, maar blijft bij het standpunt dat de ANWB wielrenners graag vrijwillig ziet wegblijven van fietspaden op de drukste momenten.
Kunnen we overigens stellen dat de aanwezigheid van wielrenners problemen geven sinds de oudere met zijn e-bike ten tonele is verschenen?
In dat geval: ophoepelen met e-bikes. Wielrenners hebben immers veel oudere rechten!
In dat geval: ophoepelen met e-bikes. Wielrenners hebben immers veel oudere rechten!
@baron: Ik hoop dat je een knipoog bedoelt ipv duiveltje. Anders trekt zo'n opmerking imho op niks en haalt de issue van het respect en empathie naar de medemens flink naar beneden. Is dat in eerste instantie niet de grootste oorzaak van alle heisa? En gaan we nu alle e-bikers over een kam scheren en "voor het gemak" de schuld bij hun leggen?
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
Het duiveltje is de reactie op alle onzin die je op de andere media leest.flores schreef:@baron: Ik hoop dat je een knipoog bedoelt ipv duiveltje. Anders trekt zo'n opmerking imho op niks en haalt de issue van het respect en empathie naar de medemens flink naar beneden. Is dat in eerste instantie niet de grootste oorzaak van alle heisa? En gaan we nu alle e-bikers over een kam scheren en "voor het gemak" de schuld bij hun leggen?
Ik denk dat het echter wel een van de oorzaken is.
Vroeger was het fietspad het domein van forenzen, scholieren, wielrenners, en wat toerfietsers. Door vergrijzing, en de introductie van de e-bike, lijkt het aantal recreanten op het fietspad behoorlijk te zijn toegenomen. Als je kijkt naar de detailhandel heeft deze de afgelopen jaren voornamelijk zijn geld gemaakt met de verkoop van die e-bike, niet met de geringe popularisering van de racefiets. Die markt is al jaren min of meer stabiel.
Dus vergrijzing+e-bike geeft een extra drukte op het fietspad die er vroeger minder was, en IMHO deze excessen vaker voorkomen. Als dan mensen gaan lopen schreeuwen dat wielrenners niet op het fietspad thuishoren kan ik al de vergelijking trekken met de toerist die zich ergert aan de iman van de moskee op het plein van Marrakech.
Dat de recreanten maar moeilijk kunnen wennen aan de mores van het fietspad, en zich dan ook niet aan de regels houden (met zijn 2en naast elkaar fietsen, de weg blokkeren om de kaart te lezen) maakt dat ik dat Geenstijl geneuzel aanzie voor krokodillentranen.
De vele reacties die je leest op/in diverse media stemt "je" inderdaad niet vrolijk. Het vingertje wijzen naar elkaar is zo gemakkelijk. Eerst zelf maar in de spiegel kijken denk ik dan. Niemand heeft extra rechten op het fietspad maar iedereen heeft wel recht om daar gebruik van te maken. Op een e-bike of koersfiets dat maakt niet uit.
Als je vindt dat e-bikers één oorzaak zijn dan zijn het aan de andere kant ook de "wielrenners". Als laatste: met de vergrijzing moeten we blij zijn want voordat je het weet behoor je zelf daartoe. En wie weet zit je dan ook op een e-bike met een hoorapparaat in...
Als je vindt dat e-bikers één oorzaak zijn dan zijn het aan de andere kant ook de "wielrenners". Als laatste: met de vergrijzing moeten we blij zijn want voordat je het weet behoor je zelf daartoe. En wie weet zit je dan ook op een e-bike met een hoorapparaat in...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
Vroeger zaten bejaarden achter de geraniums. Dat was nog helemaal zo gek niet....
Ja, en nu krijgen ze daar geen tijd meer voor want ze moeten nu hun kleinkinderen opvoedenelefantino schreef:Vroeger zaten bejaarden achter de geraniums. Dat was nog helemaal zo gek niet....
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.