Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2012

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 24 aug 2012 20:09

Het was geen valpartij, maar werd gewoon door zijn collega's uit het peloton gereden. Ben benieuwd waarom, kon niet zien of hij zich daarvoor helemaal had leeggereden of dat hij een slechte dag had.
Wel netjes van Degenkolb, drie kansen, drie keer raak.

Ben het trouwens wel eens met Boogerd, die op nusport.nl zegt dat het jammer is dat de Raboploeg Bos niet mee heeft genomen. Die had ik hier wel mee zien willen sprinten om de zeges. Al had ie dan wel z'n mooie overwinning in Veenendaal-Veenendaal gemist.
http://www.nusport.nl/vuelta2012/289197 ... edoet.html

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 24 aug 2012 20:42

wasbeer2006 schreef:Dan zeg ik Mollema de eerste twee jaar voor de ardennen klassiekers gaan, daar kan hij winnen denk ik.
Op basis van wat schrijf je dit? Uit zijn palmares blijkt dat voorlopig ook nog niet. Dat van Gesink is wat dit betreft bv al indrukwekkender. Als hij capaciteiten zou hebben voor de Ardennen had hij op de slotklim gisteren wel wat korter mogen zitten. Rodriguez, Valverde, Gilbert, en zo kun je er nog vijf noemen, zijn hem makkelijk de baas in dat soort koersen.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 24 aug 2012 22:20

tennisser schreef:
rob74 schreef:Volgens mij was die echter een echte Gesink klim. Als hij ergens goed in is, dan is het met een strak tempo een berg van 10 km hard omhoog rijden.Vandaag had ik hem juist vooraan verwacht en niet op achterstand. En ik ben bang dat hij nog vaker tijd gaat verliezen en een dag volledig door het ijs gaat zakken.
rob74 schreef:Ik snap die positivo's over Gesink niet. Niet dat ik negatief wil overkomen maar ik begrijp niet waar ze het positivisme vandaan halen. Het komt zelden in een grote ronde voor dat iemand die er op dag 5 en 6 vanaf wordt gereden plots op dag 13, 17 en 18 de rest eraf gaat rijden. Het is bijna altijd zo dat als je op dag 1 niet kan volgen, dan ook niet op de dag 2, 3 en verder. Als de top van het klassement net iets rapper kan fietsen, dan doen ze dat de volgende dag weer. Je kunt net zo goed een ronde inkorten tot anderhalve week. Week 3 brengt namelijk zelden iets nieuws.
Ziegler schreef:Mijn voorganger verwoord het prima: hij kon niet volgen en dat betekent zeer zelden iets positiefs. Dat hij bij dit lastige klimmetje simpelweg niet al van voren zat is veelzeggend. Ik ken geen rondewinnaars die zich op dat soort klimmetjes laten verrassen. Froome en Contador zaten gewoon waar ze moesten zitten.
Hoe interpreteren jullie het dat Contador niet kon volgen? Ben ik nu al te dom om voorzichtig te concluderen dat hij niet de juiste vorm heeft om deze Vuelta te winnen? Als het antwoord daarop positief is, begrijp ik werkelijk niet hoe je een etappe van gisteren positief kan uitleggen in het geval van Gesink.
rob74 & Ziegler, ik probeer jullie even te volgen: Gesink wordt 'op zo'n klein klimmetje' al op 32s gezet door Rodriguez, dus wordt door hem helemaal zoek gereden op een echte col. Contador wordt 'eraf gereden' door Froome en gaat de Vuelta dus zeker niet winnen, terwijl Froome op zijn beurt Rodriguez niet kan volgen. Conclusie: Rodriguez wint de Vuelta in week twee en week drie is overbodig!!!
Hmmm, ...zie het toch iets genuanceerder. Houd het nog steeds voor mogelijk dat Gesink met de beste (5) meeklimt in het hooggebergte, terwijl Rodriguez moet lossen. Zie Contador en Froome tot het einde strijden voor de overwinning, waarbij de beslissing wel eens pas in week drie zou kunnen vallen....
Ik denk dat degenen die nu al weten wie kansloos is en wie zo goed als zeker de vuelta zal winnen nog niet goed
de profielen van de bergen die nog komen de volgende 2 weken bekeken: er volgen nog verschrikkellijk zware bergetappes, om nu na 3 aankomsten bergop op niet al te zware aankomsten definitieve conclusies te trekken: chapeau voor zulke kenners.
Wat mij boeit is o.a: doet de zware tour Froome kraken tijdens de laatste week en gaat de conditie van een met tekort aan competitie gestarte Contador in stijgende lijn? Kan rodriguez de achterstand van de tijdrit goedmaken in de bergen? Spannen de spanjaarden samen tegen Froome in de laatste week en kan Sky terug de koers controleren gedurende drie weken? Neemt Valverde weerwraak op Sky door Contador of Rodriguez een handje toe te steken? Komt er toch nog een verrassing ( een nederlander? :o )voor de eindoverwinning?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Ziegler
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 18 jun 2012 18:21

Ziegler 24 aug 2012 22:51

Ik voel me aangesproken . . . .
Noem mij eens een rondewinnaar die op zo'n klein klimmetje tijd laat liggen en er met eindoverwinning vandoor gaat? Mij schiet er zo geen te binnen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 aug 2012 22:56

Wie noemt RG dan een potentiele rondewinnaar? Dat doet niemand! Als hij 4e zou worden heeft hij maximaal gepresteerd.
Less is bore

chassepatat
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 okt 2009 21:51
Locatie: Amsterdam

chassepatat 24 aug 2012 23:19

Ik denk ook niet dat dat nog gaat veranderen, eerlijk gezegd...

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 25 aug 2012 00:22

Ziegler schreef:Ik voel me aangesproken . . . .
Noem mij eens een rondewinnaar die op zo'n klein klimmetje tijd laat liggen en er met eindoverwinning vandoor gaat? Mij schiet er zo geen te binnen.
Jose Azevedo. :?

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 25 aug 2012 07:52

chassepatat schreef:Ik denk ook niet dat dat nog gaat veranderen, eerlijk gezegd...
Mmm waarom niet? kans is klein (vel kapers op de kust), maar er zijn de laatste jaren voorbeelden van oudere renners die een ronde winnen. Gesink is 26 dus waarom nu al doem denken?

Je ziet hem op sleutel gebieden verbeteren (Zijn TT is nu opeens een wapen), dus waarom nu al zeggen dat hij aan zijn plafond zit?

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 aug 2012 07:59

lvgh schreef:
Ziegler schreef:Ik voel me aangesproken . . . .
Noem mij eens een rondewinnaar die op zo'n klein klimmetje tijd laat liggen en er met eindoverwinning vandoor gaat? Mij schiet er zo geen te binnen.
Jose Azevedo. :?
En Basso! misschien Ulrich en Perreiro?,
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 25 aug 2012 11:38

Ziegler schreef:Ik voel me aangesproken . . . .
Noem mij eens een rondewinnaar die op zo'n klein klimmetje tijd laat liggen en er met eindoverwinning vandoor gaat? Mij schiet er zo geen te binnen.
Cobo vorig jaar nog.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 aug 2012 16:32

Lijkt wel of Eurosport er meer reclame tussen zet vandaag. Heel storend. Doe mij dan Mart en Maarten dan maar :-)
Less is bore

Ziegler
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 18 jun 2012 18:21

Ziegler 25 aug 2012 17:02

Ik weet niet precies wat Contador dacht toen Valverde aan kwam scheuren, maar hij reed wel heel erg licht.

Oh, goed gereden van Gesink. Hij blijft kansrijk!

Plaats reactie