RABOBANK STOPT MET SPONSORING WIELRENNEN
Ik kan me voorstellen dat juist in een groeimarkt (voor de Rabobank) als de VS wielersportsponsoring niet de beste vorm van marketing is. Als je dat combineert met de slechte naam die banken sowieso al hebben op dit moment. Als je dan ook nog eens ziet dat naast Lance de Rabobank op dit moment het meeste met doping in verband gebracht wordt (Levi's beschulldigingen, Barredo, Mentschov, als team genoemd in de zaak Ferrari) Op zich is het niet zo raar dat ze stoppen, ik begrijp het wel maar heb tegelijkertijd wel een katerig gevoel.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Nu Armstrong gestopt en bovendien enigzins uit de gratie geraakt is niet meer nee, maar in de late 90's / vroege 00's was wielrennen in the US wel enigzins hot.Karl66 schreef:Ik kan me voorstellen dat juist in een groeimarkt (voor de Rabobank) als de VS wielersportsponsoring niet de beste vorm van marketing is.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Vanuit een niet emotioneel standpunt gezien, dus zonder gevoel, heb je misschien gelijk maar toch ben ik het hiermee niet eens.spook schreef:rob74 schreef:Ik vind de beslissing van Rabo een juiste.
Het is niet weglopen als het moeilijk wordt. Een sponsor heeft geen contract voor het leven om wielrenners te betalen om hun hobby uit te voeren. Rabo is een bedrijf dat reclame moet maken onder een grote bevolking. Jarenlang (17 jaar!) hebben ze dat gedaan door een wielrenploeg te sponsoren. En nu staat wielrennen wederom in heel kwaad daglicht. Dat je daar als bedrijf niet mee wilt ge-ascioseerd wil worden, vind ik wel logisch.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald.
Voor mij lijkt het er dus op dat als de Rabobank zo handelt bij dit onderwerp zij misschien ook zo handelen bij andere onderwerpen.
Zal zij gewone klanten dus helpen als het goed gaat en laten vallen als het tegenzit?
Gelukkig ben ik geen klant van deze bank.
Welkom in de wereld van winstbejag, ik geloof niet dat jouw bank het veel anders aan zou pakken.arjan schreef:Vanuit een niet emotioneel standpunt gezien, dus zonder gevoel, heb je misschien gelijk maar toch ben ik het hiermee niet eens.spook schreef:rob74 schreef:Ik vind de beslissing van Rabo een juiste.
Het is niet weglopen als het moeilijk wordt. Een sponsor heeft geen contract voor het leven om wielrenners te betalen om hun hobby uit te voeren. Rabo is een bedrijf dat reclame moet maken onder een grote bevolking. Jarenlang (17 jaar!) hebben ze dat gedaan door een wielrenploeg te sponsoren. En nu staat wielrennen wederom in heel kwaad daglicht. Dat je daar als bedrijf niet mee wilt ge-ascioseerd wil worden, vind ik wel logisch.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald.
Voor mij lijkt het er dus op dat als de Rabobank zo handelt bij dit onderwerp zij misschien ook zo handelen bij andere onderwerpen.
Zal zij gewone klanten dus helpen als het goed gaat en laten vallen als het tegenzit?
Gelukkig ben ik geen klant van deze bank.
Campagnolo Ultra Dork
Typische banken moraal, als het droog is krijg je een paraplu maar zodra het gaat regen moet je hem terug geven.
En ik als ondernemer vorige jaar maar voor de Rabo kiezen, met het idee dat wat ze aan me verdienen er een gedeelte naar de wielrennen zou gaan.
En ik als ondernemer vorige jaar maar voor de Rabo kiezen, met het idee dat wat ze aan me verdienen er een gedeelte naar de wielrennen zou gaan.
Ik heb m'n sponsoring aan de Rabo ook opgezegd.daniel1975 schreef:Ik vind dat de sponsoren van slechte banken ook maar moeten stoppen
Ik begrijp hun keuze we maar ze stellen dat ze GEEN vertrouwen hebben dat het goed komt. Dan moet je er helemaal mee stoppen maar met deze halfzachte oplossing proberen ze een beetje zo min mogelijk vijanden te maken. BAH!
Wat is het alternatief? Hun lopende afspraken (i.c. de doorlopende contracten met de renners) niet nakomen? Dan maak je idd heel wat meer vijanden, maar dat lijkt me toch echt niet het doel. Volgens mij verwar je de Rabobank als sponsor (daar stoppen ze dus mee, geen reclame uitingen meer in het peloton) met de Rabobank wielerploeg BV die zijn plichten als werkgever gewoon blijft voortzetten. Daar hoort bij: doorbetalen van de contractueel vastgelegde salarissen en de zorg voor je personeel zodat ze hun carriere kunnen voortzetten.Gastheerg schreef:Ik heb m'n sponsoring aan de Rabo ook opgezegd.daniel1975 schreef:Ik vind dat de sponsoren van slechte banken ook maar moeten stoppen
Ik begrijp hun keuze we maar ze stellen dat ze GEEN vertrouwen hebben dat het goed komt. Dan moet je er helemaal mee stoppen maar met deze halfzachte oplossing proberen ze een beetje zo min mogelijk vijanden te maken. BAH!
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
http://www.wielerupdate.nl/wielernieuws ... loeg-rabo/" onclick="window.open(this.href);return false;beren040 schreef:giant laat omroep flevoland weten dat zij overwegen sponsorschap over te nemen van RABO of als co-sponsor te willen gaan werken
Ik zie het zo dat de USADA geheel voor eigen glorie is gegaan en daarbij voorbij is gegaan aan het belang van de wielersport. Waarom moest het hele dossier openbaar gemaakt worden. Nu wordt iedereen en alles hierbij betrokken zonder dat dit verder is onderzocht. Die passages hadden ze gewoon weg moeten halen.knutmo schreef:nou moet je niet boodschapper veroordelen. Je bedoelt: het systematische wijdverbreide dopinggebruik brengt het wielrennen veel schade toe.tinoh schreef:De hele Usada zaak tegen Armstrong brengt het wielrennen veel schade toe.
-
- Forum-lid HC
Ik denk dat dat al lang het plan was. Zoiets beslis je niet ff in 1 ochtendje. Het rommelt ws al langer.