Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het veldrijden 2012/2013

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 28 dec 2012 20:37

amclassic-fan schreef:Gewoon droogleggen de cross, zijn we meteen van dit soort malloten af. Dit soort taferelen maakt de sport nog kleiner dan die al is.

Waarom gaan die lui eigenlijk niet in een café bier tanken? Dan sta je tenminste droog en warm...
Volledig mee eens, voor mij is dit de reden om weg te blijven van de cross.
Loenhout en Diegem spannen wel de kroon in het drankmisbruik en negatief gedrag tegenover de renners. Misschien vanwege de eindejaarsperiode....?

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 28 dec 2012 20:57

Ik ben het ermee eens dat drank (ook hier) meer kapot maakt dan je lief is, maar wil er wel even aan toevoegen dat voor 99% van de toeschouwers geldt dat ze zich prima gedragen. Ik vond de sfeer eigenlijk erg gezellig. Met veel mensen staan kletsen. Er stonden gewoon veel liefhebbers van de cross langs het parcours.

Wat ik ook echt mooi vind van het crossen: Sven Nijs, die op verzoek van een aantal kinderen in wielertenue en met kindercrossfietsjes, een stuk van de opwarmronde met hen samen rijdt. Dat zie je eigenlijk in geen enkele andere sport.

sunitram
Forum-lid

Gebruikersavatar sunitram 28 dec 2012 23:16

[quote="robbebopper"]Ik ben het ermee eens dat drank (ook hier) meer kapot maakt dan je lief is, maar wil er wel even aan toevoegen dat voor 99% van de toeschouwers geldt dat ze zich prima gedragen. Ik vond de sfeer eigenlijk erg gezellig. Met veel mensen staan kletsen. Er stonden gewoon veel liefhebbers van de cross langs het parcours.

Als die 99% van de toeschouwers die zich prima gedragen dan ook eens iets zouden doen aan die ene % was het probleem opgelost.
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 29 dec 2012 00:13

Ik denk dat dat meestal ook wel gebeurt. Maar die enkele keren dat mensen echt ver over de schreef gaan, die halen meteen het nieuws.

20000 mensen bijeen op een akker vol met modder en bier, en je weet dat er iets fout kan gaan. Als je het vergelijkt met een gemiddelde dag op het voetbalveld valt het allemaal nogal mee. Ik denk dat ze daar wel wat anders aan hun hoofd hebben dan wat bekertjes bier die naar een sporter worden gegooid :? .

Ik drink overigens zelf nooit alcohol, en keur iedere vorm van agressie af. Dat daar geen misverstand over bestaat. Maar om nou tijdens mijn dagje uit politieagentje te gaan spelen tegenover een dronken toeschouwer.......................... nou, nee.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 29 dec 2012 12:09

sunitram schreef:
robbebopper schreef:Ik ben het ermee eens dat drank (ook hier) meer kapot maakt dan je lief is, maar wil er wel even aan toevoegen dat voor 99% van de toeschouwers geldt dat ze zich prima gedragen. Ik vond de sfeer eigenlijk erg gezellig. Met veel mensen staan kletsen. Er stonden gewoon veel liefhebbers van de cross langs het parcours.

Als die 99% van de toeschouwers die zich prima gedragen dan ook eens iets zouden doen aan die ene % was het probleem opgelost.
In het Vlaams gezegd: die biergooier heeft gisteren na de terechtwijzing van Nys wel een paar "goei koeken op zen muil" van andere "supporters" gekregen! :evil:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 29 dec 2012 12:19

Daar waren ze dan lekker op tijd mee. Die jongen mag daar gedurende de hele cross bier naar de renners gooien. En dan moet Nys notabene van zijn velo stappen om tijdens de wedstrijd uitleg over fatsoen te komen geven. En pas wanneer die snotaap volledig geïsoleerd staat geven mensen hem dan kennelijk nog een draai om zijn oren.

Tja, wees dan een vent en loop in de eerste ronde op hem af om die jongen op zijn gedrag aan te spreken. Dan kan de wedstrijd gewoon doorgaan en hebben we het hier niet eens over. We hebben het hier over een ventje dat al op de loop ging voor een magere renner. Daar hoef je als gezonde toeschouwer toch geen schrik van te hebben. Na afloop hadden ze dat kennelijk ook niet maar dan is het te laat.

hans905
Forum-lid

hans905 29 dec 2012 13:47

bottecchia schreef:Daar waren ze dan lekker op tijd mee.
Kan me hier alleen maar bij aansluiten. Ik stond het grootste deel van de tijd langs een wat rustiger stuk van het parcours te fotograferen, dus niets gemerkt van het biergooien, maar kan me moeilijk voorstellen dat er niemand wat van gezegd heeft. Het viel me wel op dat het erg druk was in vergelijking met andere wedstrijden waar ik geweest ben, maar ik heb de sfeer verder goed ervaren.

Voor de rest... weer een blubberkoers, veel renners gezien met materiaalpech (gebroken spaken, afgelopen ketting, verdwenen ketting, afgebroken derailleur). Ik zou dit zelf ook wel eens een keer willen proberen, maar als ik zie hoe moeilijk de profs het al hebben...

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 29 dec 2012 14:46

Word de veldrit van vandaag nog uitgezonden? Of een livestream ofzo?

wvm-rv
Forum-lid

wvm-rv 29 dec 2012 14:51

Zo zijn er elk jaar incidenten als ze die voetbalsupporters uit hun kooi halen en naast een crossparcours zetten.
Zoiets gebeurt niet op dagen dat er gevoetbald wordt.

fizik
Forum-lid

fizik 29 dec 2012 18:04

@Japie: http://www.veldritkalender.be" onclick="window.open(this.href);return false;

teamorange
Forum-lid

teamorange 30 dec 2012 11:03

Oh ja... en Niels Albert heeft mooi duel met Stybar gewonnen in Loenhout ... Nys heeft in Bredene al revanche genomen . In een intervieuw achteraf zei Nys dat de supporters allemaal zo braaf waren...(dat vond ie blijkbaar ook maar niks) Heel die kermis hoort gewoon bij de cross.
Ooit al eens een zesdaagse in het kuipke bijgewoond?? Pintjes drinken en kijken naar topsport da's Vlaams hé...
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 dec 2012 11:17

Ik blijf het toch maar vreemd vinden dat alcohol misbruik zo geaccepteerd wordt. Als er 20.000 man coke staat te snuiven was de wereld te klein geweest. Ik heb er echt geen probleem mee als er een pintje wordt gedronken, maar iedere cross die ik zie, zie je ook toeschouwers die 's middags al knetter lam zijn... Wordt de boel zo nu en dan nog ontsierd doordat iedereen z'n afval maar uit z'n handen moet laten vallen. Dit jaar was de Kemmel wat dat betreft wel een diepte punt, delen van het parcours waren helemaal bezaaid met plastic bekers.

Het zal wel iets voor een deel van de Vlamingen zijn. Waar blijven ze eigenlijk na P-R, hebben ze dan een zomer slaap?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie