Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold 2013

RolfCanyon
Forum-lid

RolfCanyon 14 apr 2013 10:16

Vond het weer een geslaagde editie, nu al voor de 7e keer. Route van 200 km gedaan in 6.51 uur.
Goede organisatie wederom. Alleen de Keutenberg en de Cauberg waren druk maar wel gewoon fietsbaar. De wachttijden na de finish vond ik wel een verbeterpuntje.
Volgend jaar ben ik er gewoon weer bij.
Canyon Ultimate SLX

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 14 apr 2013 11:14

Ik heb ook een erg leuke dag gehad!!

Heb me wel erg gestoord aan de mensen die niet willen luisteren naar de verkeersregelaars.
Dit en het weggooien van rotzooi zorgt ervoor dat het ieder jaar weer moeilijker wordt om dit soort evenementen te organiseren.
Nog 2 puntjes van kritiek
-jammer dat je niet fietsend over de finish kon
-en wat stond die muziek ontzettend hard bij die tent. Vraag me af hoeveel mensen dat nou echt leuk vinden ...
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

mensma
Forum-lid

mensma 14 apr 2013 11:26

Ik heb de 250 km gedaan, vreemd genoeg bleek dit in de praktijk maar 228 km te zijn, weet zo goed als zeker dat ik de hele route heb gereden, apart... Ben na de tijd de Geulhemmerberg nog maar een paar keer op gereden op verschillende kanten, zo kwam ik toch nog op bijna 250 :)
Organisatie was prima, filerijden op Keutenberg, Cauberg en laatste verzorginspost weer wat minder en jammer dat de weg zo smerig was om 7:00u, deed toch pijn de fiets na de tijd te zien, maar ff poetsen zometeen.

Statistieken:

Afbeelding

Afbeelding

liemburg
Forum-lid

liemburg 14 apr 2013 14:18

Ook de 200 km gefietst, 3 lekke banden gehad want me 45 minuten kostte.
Viel me op dat er heel veel lekke banden waren, op de verzorgingsposten lag er ook grind op de grond.
Bij de RVV niet zoveel gezien

http://app.strava.com/activities/48735824" onclick="window.open(this.href);return false;
Cube Peleton SLR
Specialized Rockhopper
Sensa Fermo

Danny1808
Forum-lid

Danny1808 14 apr 2013 17:30

Mij ook opgevallen zelf 2 lekke tubes aan over gehouden.

Triple A
Forum-lid

Triple A 14 apr 2013 18:31

Danny1808 schreef:Mij ook opgevallen zelf 2 lekke tubes aan over gehouden.
Biedt je ze daarom nu ook te koop aan?
Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1

Danny1808
Forum-lid

Danny1808 14 apr 2013 19:36

Nee wil al langer op clinchers. Als je goed had gekeken zie je dat ze al wat langer te koop staan dan vandaag

davekuh
Forum-lid

davekuh 14 apr 2013 22:32

Dankzij Isostar mogen deelnemen aan de AGR tourversie.

in principe kan ik hem elke dag rijden, woon bijna naast t parcours. Veel mensen horen zuchten en kraken op de koulenberg bovenaan. voordeel dat ik deze kuitenbijter goed ken.

De sfeer van het agr weekend is er maar 1 keer per jaar. mooi om daarbij te mogen zijn.

Was de 2e keer voor mij.

Goed geregeld was dit jaar de verkeersregeling. Geen klachten van buurtbewoners gehoord.

De minpunten wat mij stoorden was toch weer t feit afval en binnenbanden.
was nog geen 500 m onderweg lag de 1e binnenband op straat. heb er zeker 10 gezien onderweg.
kleine moeite na t wisselen om te hangen en bij de prullenbak weg te gooien.

een renner was t te lastig om papiertje van de reep terug te stoppen in zakje. En ook bananenschillen midden op straat.

drukte viel mee tot de Cauberg, en Finish niet fietsent kunnen passeren.

Tevreden met mijn eigen tijd en gemiddelde, ondanks die straffe wind.
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft

DarklyDreaming
Forum-lid

DarklyDreaming 15 apr 2013 17:46

liemburg schreef:Ook de 200 km gefietst, 3 lekke banden gehad want me 45 minuten kostte.
Viel me op dat er heel veel lekke banden waren, op de verzorgingsposten lag er ook grind op de grond.

http://app.strava.com/activities/48735824" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb ook heel veel lekke banden gezien, teamgenoot is ook lek gereden. Werd snel en goed geholpen door motor-rijder. Bleek een kopnagel in buitenband te zitten en de motor-rijder zei dat hij al zeker 25 mensen had geholpen die precies eenzelfde kopnagel in hun band hadden zitten...............

zorba
Forum-lid

zorba 15 apr 2013 19:10

nielsveldman schreef:
liemburg schreef:Ook de 200 km gefietst, 3 lekke banden gehad want me 45 minuten kostte.

Ik heb ook heel veel lekke banden gezien, teamgenoot is ook lek gereden. Werd snel en goed geholpen door motor-rijder. Bleek een kopnagel in buitenband te zitten en de motor-rijder zei dat hij al zeker 25 mensen had geholpen die precies eenzelfde kopnagel in hun band hadden zitten...............
Dat zou echt heel triest zijn...
Do not CROSS the road!

Senna196
Forum-lid

Gebruikersavatar Senna196 15 apr 2013 19:29

nielsveldman schreef:

Waardeloos ... maar past wel helemaal bij het verzet van de mensen uit het heuvelland tegen (race)fietsers. Ik zeg niet dat iedere wielrenner het erg serieus neemt met de verkeersregels of het maken van rommel maar dat geldt natuurlijk ook voor motorrijders, automobilisten en voetgangers.
.... gelukkig heb ik van andere zaken meer verstand!!

ronrih
Forum-lid

ronrih 19 apr 2013 15:18

Op de Bemelerberg was er ook nog een gezellige Volvo 200-oldtimer die ruzie zocht met de rijders. Ik weet ook wel dat het druk is en dat het vervelend kan zijn als je even moet wachten, maar van dit soort gedrag krijg je ongelukken. Gelukkig liep het goed af. En bij de verhalen over de bananenschillen, het negeren van verkeersregelaars en dergelijke sluit ik me volledig aan. Jammer dat er niet meer werd gecontroleerd. Maar wat een heerlijk dagje was het! O ja, bij de finish geen gelegenheid gekregen Amstel Radler te proeven, want op. Heb ik wat gemist?
Heute ist mein bester tag!

Plaats reactie