Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

bejail
Forum-lid

Gebruikersavatar bejail 17 jan 2013 22:17

Iedere dag op de MTB naar m`n werk.
Is maar 5KM.
Lekker koud..............................
Maar goed te doen met de MTB.
Afbeelding
Merida Scultura Endurance 4000

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 18 jan 2013 19:02

Prima omstandigheden voor een lekker duurritje (bijna 80km) langs de kust. In de duinen was het nog wit, grijs en grauw. Op het strand brak — zoals 't hoort — het zonnetje door. Kort samengevat...

Vanuit Egmond door de duinen naar Wijk a/Zee, rustig slingerend achter m'n gids...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nabij Wijk a/Zee het strand op. Bijna 30km langs de Noordzee, met de sneeuwgrens op 1 meter boven NAP...
Afbeelding
Afbeelding

Bij Camperduin er weer vanaf...
Afbeelding

Retour over de Schoorlse ‘strade bianche’...
Afbeelding

Onderweg even buurten bij het idyllische Vogelmeer, waar alweer ‘volop’ geschaatst wordt. Mooi baantje van dik 1km is er geveegd...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 18 jan 2013 19:04

Prachtige sfeerplaatjes weer, buzz. Prachtig!

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 18 jan 2013 19:28

walterg schreef:Prachtige sfeerplaatjes weer, buzz. Prachtig!
+1!!!
60 x Ventoux

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 18 jan 2013 21:51

Buzz, ik zag eerst de foto's, herkende dat huisje en zag toen pas Schoorl:) Klopt toch, daar in de duinen ergens?

Ook nog een klein stukje gefietst, was maar 8 km naar mijn werk, maar op je racefiets door een sneeuwbui heeft op zich wel iets als je kunt negeren dat je vingers eraf vriezen.
Veni. Vidi. Fietsie.

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 19 jan 2013 16:53

TumTumTum schreef:Buzz, ik zag eerst de foto's, herkende dat huisje en zag toen pas Schoorl:) Klopt toch, daar in de duinen ergens?
Klopt, dat huisje ligt inderdaad in de Schoorlse duinen.
legrimpeur schreef:
walterg schreef:Prachtige sfeerplaatjes weer, buzz. Prachtig!
+1!!!
Het was inderdaad een leuke rit met sfeervolle plaatjes rondom! ;)

Vanmorgen een kort rondje (35km) in de duinen nabij Bergen a/Zee gereden. De sneeuw was nog altijd prima te berijden. Het was alleen even oppassen geblazen toen we plots op een pad stuitten dat kennelijk onlangs onder water is gelopen, en vervolgens getransformeerd is tot een verraderlijk ijsbaantje (2m breed, 30m lang).

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 19 jan 2013 19:37

Vandaag ondanks de koude wind toch de stoute schoenen aangetrokken en op naar de vesting Bourtange.

Afbeelding

Het was er uitgestorven, ik was onderweg ook nog maar één wielrenner tegengekomen.

Na de vesting de wind in de rug, dat ging een stuk beter. Warm genoeg gekleed om nog foto's te kunnen maken.

Afbeelding

Veel water ligt nog open in het noorden, zoals hier bij Stadskanaal.

Afbeelding

In Bourtange gestopt voor het hoogtepunt van de dag.

Afbeelding

Thuisgekomen met een voldaan gevoel en met de tweede rit boven de 100 kilometer dit jaar.

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 19 jan 2013 20:32

Met -4 gemiddeld toch 4 uurtjes op de MTB gemaakt op de Utrechtse heuvelrug rondom Amerongen. Zolang je uit de wind bleef was het goed te doen en meer dan genieten.
De sneeuw op de paden gaf verrassend goed grip en misschien wel meer dan wanneer het modderig is. Die paar geulen onderweg maakten het af en toe spannend, maar verder prima omstandigheden daar in het bos.
Mooiste van alles dat het bos weer zonder snorkel gereden kan worden en na afloop geen werk aan de fiets.
Met 71 km en dik 900 hm meer dan tevreden en geen seconde koud gehad. http://app.strava.com/activities/37974198
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

bianco
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar bianco 20 jan 2013 14:24

Gisteren ook een rondje op de MTB gereden. Route Oosterbeek en een deel van de route van de Posbank gedaan. In totaal zo'n 75km, was allemaal best goed te doen. Bij Papendal wel wat bevroren plassen met sneeuw er op, tricky op daar overheen te rijden. Het was heerlijk rustig in het bos. Op de open stukken was het inderdaad koud door de wind, dus maar beter in het bos blijven.

Afbeelding
Niet zo'n mooie fotoreportage als van Buzz - is me veel te koud om steeds te stoppen en foto's te maken. :)
O ja, ik dacht slim te zijn om de Camelbak mee te nemen zodat je water niet bevriest. Het water in de zak bevroor inderdaad niet, maar wel in de slang :(

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 20 jan 2013 16:58

Adviezen om binnen te blijven of hooguit een uurtje buiten werkte niet vanmorgen want toch achteraf langer gefietst dan ik had gedacht.
Gisteren met -4 gemiddeld zo'n 4 uurtjes, maar nu vanmorgen met die wind en -6 gemiddeld was ik na iets meer dan 3 uur er echt klaar mee.
Gewoon zo snel mogelijk vanaf mijn huis het beschutte bos in wat gelukkig maximaal 4 minuten fietsen is en vanaf dat moment proberen het tempo hoog genoeg te houden om warm te blijven. Dit ondanks dat mijn benen nog redelijk vermoeid waren na gisteren. Langzaam trappen = kou leiden.
Gewoon lekker kriskras in de buurt over de besneeuwde paden trappen. Inmiddels de meeste paden langzaam maar zeker wat gladder aan het worden door vast gereden sneeuw, dus de sneeuw die nu valt komt mooi uit. Wordt het iets minder glad in het bos...........
Ritje op Strava: http://app.strava.com/activities/38093118
Voor de lol het verschil in outfit van vanmorgen en mijn Gran Canaria outfit. Voorkeur mag je 3 x raden !!!!
Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 20 jan 2013 17:05

Gister drie uurtjes op de atb rond de soestduinen, vandaag ruim 2 uur bij Austerlitz en Den Treek. In het bos was het door de beschutting best redelijk te doen. De opgevroren sporen blijven uiteraard verradelijk.

mtbfool
Forum-lid

mtbfool 20 jan 2013 18:59

Heerlijk gefietst vandaag in het grote witte bos.
Was beslist niet koud als je maar goed gekleed bent.

Grtz; mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

Plaats reactie