Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2015

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 27 jan 2015 10:39

Voor de liefhebber

De Tour de France begint dit jaar in Utrecht. Met het oog daarop komt in Het Spoorwegmuseum de wielertentoonstelling 'Parijs is nog ver, Nederlanders in de Tour'.

Het museum in Utrecht belicht vanaf 16 april de „vaak heroïsche belevenissen” van onze landgenoten, van wie de eersten al in 1936 aan het wielerspektakel meededen. Ook de supporters, verslaggeving en gang van zaken achter de schermen komen aan de orde.

Bij de expositie, die duurt tot en met de laatste dag van de Tour op 26 juli, wordt gebruikgemaakt van de collectie van het Huis van de Wielersport. Zo zijn fietsen, wielershirts en foto's van Nederlandse tourhelden te zien. Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid levert oude beeld- en geluidsfragmenten
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

grimpeur2004
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 aug 2010 01:28

grimpeur2004 21 feb 2015 20:01

Net zoals dat geldt voor de Giro van 2016 is het hier allemaal weer optimisme. Schattingen waarvan je je afvraagt waarop ze gebaseerd zijn. In elk geval niet op resultaten in het verleden van dergelijke grootschalige evenementen.
Allen de bobo's eten zich rond en liachen zich een ongeluk. De gewone burger draait zoals wel vaker weer voor de tekorten op. En dat zal hier na afloop wel niet anders zijn.
Ook de bekende smoezen zullen dan wel weer uit de kast gehaald worden.
Ben weer pessimistisch voor wat betreft het behaalde rendement. We gaan het zien en horen!! Maar dan is dat al lang geleden geschreven.....
Lekker op de fiets doe ik liever dan niets!!!
Isaac Boson wit
Trek 5200 blauw

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 11 jun 2015 06:33

"Kittel remains in doubt for TDF start"

http://www.sbs.com.au/cyclingcentral/ar ... -tdf-start

hoop dat ie wel gaat starten, duels Cavendish-Kittel die in het voordeel van Kittel beslecht worden kan ik wel van genieten :lol: .

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39541
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jun 2015 09:19

In zijn huidige toestand moet ik het nog zien.....
Less is bore

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 11 jun 2015 13:45

In zijn huidige toestand kan hij beter thuis blijven....
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 11 jun 2015 14:00

Ik vind ze doorgaans even goed. Het enige verschil zit in de lead-out. De laatste man van de trein van of Etixx of Giant wint doorgaans, doordat zijn achterligger de fietslengte niet meer kan goedmaken.

Kittel moet zorgen dat hij goed genoeg is om zijn eigen trein volgen. Dan maakt hij gewoon weer een goede kans om mee te doen voor de overwinning.

Overigens zou ik ook graag Mezgec zien doorbreken komende tour. Ja hij is al een goede sprinter, maar ik verwacht van hem dat hij zich nu ook kan mengen tussen mannen als greipel en cavendish.

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 11 jun 2015 16:49

Oef, Mollema moest op 20 km van de streep de groep met favorieten al laten gaan, dat ziet er niet goed uit. Zou hij nog echt goed in vorm moeten komen? Ik kan me even niet herinneren dat Mollema net van een hoogte-stage afkomt en dat dit een lichte terugval is.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 11 jun 2015 17:43

http://nos.nl/artikel/2040793-mollema-k ... chten.html

Rugklachten dus. Als hij nu nog steeds hinder ondervindt van een val meer dan een maand geleden, snap ik niet hoe hij erbij komt dat hij zich geen zorgen maakt. De tour is minder dan 4 weken weg, dus waarom zal het dan nu wel over gaan/zijn? en wie zegt dat het tijdens die 3 weken koers niet terug komt?

Gebruikersavatar
stakie75
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 15 jan 2012 08:55
Locatie: Valkenswaard
Contact

Gebruikersavatar stakie75 11 jun 2015 20:29

Ik heb het gevoel dat we niks moeten verwachten van Bauke deze Tour. Waarom? Geen idee, heeft alleen in het hele vroege voorjaar wat uitslagen gereden, daarna helemaal niks meer.

Ik denk dat we Poels wel veel in beeld gaat zien als meesterknecht van Froome en Gesink de beste Nederlander word in het AK.
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 11 jun 2015 22:39

Ik vind het weer erg onprofessioneel van Mollema. Hoe kun je nu nog last hebben van een valpartij van een maand geleden. Dan heb je de afgelopen weken toch niet meer maximaal getraind als je daar nu pas achter komt.

Ik vind het nogal tekenend voor Mollema, altijd een beetje afwezig, niet gefocust. Eigenlijk doet ie precies hetzelfde als tijdens de tijdrit in de tour van vorig jaar. Hij laat alles maar op zich afkomen en als het dan fout gaat, heeft ie een excuus klaar. Daar waar Ten Dam vorig jaar dezelfde avond nog aan de slag ging met zijn nieuwe tijdritfiets om daar goed op te kunnen zitten, liet Mollema dat aan alleen zijn mechaniekers. Ik denk dat de stap van Mollema naar Trek helemaal niet goed is geweest. Ik verwacht niet echt dat ze er vanuit de ploegleiding dicht opzitten. En het blijkt dat dat bij Mollema wel noodzakelijk is.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 12 jun 2015 04:54

Gerboon schreef:
Kittel moet zorgen dat hij goed genoeg is om zijn eigen trein volgen. Dan maakt hij gewoon weer een goede kans om mee te doen voor de overwinning.
maar ben benieuwd of ie sterk genoeg is om überhaupt etappes te overleven om te kunnen sprinten

ThijsvdnBerg
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 11 feb 2014 13:19

ThijsvdnBerg 12 jun 2015 09:07

Weet niet zeker of hij in de de selectie zit, maar zal wel aangezien dat de reden is dat hij naar Cofidis vertrok.
Maar ik verwacht veel Bouhanni. Absoluut niet de ploeg om mee te kunnen in het geweld van Giant en Etixx maar dat is nou net een type die ook wel zonder overleefd.

Plaats reactie