Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2014

dc
Forum-lid

dc 01 jul 2014 12:05

daniel1975 schreef:Je zou toch verwachten dat er uit deze groep een etappewinnaar kan rollen. Lijkt mij de sterkate groep NL renners is jaren.
Mwah... Belkin zal alleen in extreme gevallen kunnen winnen, die zijn totaal gefixeerd op Mollema.

Giant Shimano gaat voor de Duitsers werken.

Garmin heeft Talansky.

Westra heeft wellicht een vrije rol? En ik zie van Poppel ook nog wel een vrije hand krijgen in sprintersfinales, maar die zal geen spurt winnen als iedereen overeind blijft.

Dus ik ben behoorlijk negatief over dagsucces. Daarentegen verwacht ik wel goede klassementen.

elefantino
Forum-lid

elefantino 01 jul 2014 13:09

En als de klassementen straks tegenvallen en er wel dagsucces is, ga je stellen dat je bovenstaande nooit gezegd hebt. :D

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 01 jul 2014 13:12

Eigenlijk moet je maar even meedoen aan de tourpoule dc ;)
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Cyclingman
Forum-lid

Cyclingman 01 jul 2014 13:54

sjoerdth schreef:Nope Weening gaat niet mee naar de tour, hij rijdt ook niet op het NK.
Vreemd hoor. Hij is vervroegd uit de Giro gestapt met een mooie etappe overwinning dus zou hij nog best fris kunnen zijn. Tevens zijn er aankomsten in de Tour (oa. Gerardmer) die hem goed zouden moeten liggen. Of gaat hij de ronde van Polen rijden en daarna voorbereiden op de Vuelta? Erg jammer dat hij de kans niet krijgt om weer te winnen in Gerardmer...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 jul 2014 13:58

dc schreef:
Garmin heeft Talansky..
En jij denkt dat TJS en SL geen kansen krijgen in een van de vluchtersetappes? Tuurlijk wel, zijn juist mannen die daar heel geschikt voor zijn. En dat NT volledig als knecht mee gaat? Echt niet.
Less is bore

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 jul 2014 14:35

Cyclingman schreef:
sjoerdth schreef:Nope Weening gaat niet mee naar de tour, hij rijdt ook niet op het NK.
Vreemd hoor. Hij is vervroegd uit de Giro gestapt met een mooie etappe overwinning dus zou hij nog best fris kunnen zijn. Tevens zijn er aankomsten in de Tour (oa. Gerardmer) die hem goed zouden moeten liggen. Of gaat hij de ronde van Polen rijden en daarna voorbereiden op de Vuelta? Erg jammer dat hij de kans niet krijgt om weer te winnen in Gerardmer...
Niet iedereen kan mee naar de Tour en in andere koersen kan ook gewonnen worden. De kans dat Weening een etappe in de Tour wint is niet heel groot met het koersverloop van de laatste jaren.

Terpstra is gewoon onderdeel van de sprinttrein. 'Lekker vrijbuiten' is er echt niet veel bij in de Tour, er moet gewoon gescoord worden met Cavendish.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 jul 2014 14:46

Ik neem toch aan dat die wel 1-2-3 dagen mag kiezen om te gaan in de etappes dat de kans op een massasprint klein in. Idem bij de Garmin mannen.
Less is bore

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 01 jul 2014 15:23

Zijn natuurlijk een aantal mannen die dit jaar al vorm hebben getoond en allround genoeg zijn een etappe te winnen, zoals Clement en Westra, vraag is idd wel of die een kans gaan krijgen. Westra heeft al aangegeven dat hij volle bak moet rijden voor Nibali, maar ze hebben hem dit jaar al vaker vrijgeleide gegeven en dat heeft ze 2 mooie etappeoverwinningen opgeleverd. Dus ik kan me voorstellen dat als er een dag is waarop iemand de kans krijgt Westra bovenaan het lijstje staat.

Dumoulin zal ook fysiek de kwaliteit hebben, maar volgens mij heeft hij als pro nog geen rit in lijn gewonnen, dus wat dat betreft moet hij zich nog bewijzen.

Van TJS mag je verwachten dat die mee mag doen op aankomsten die bij zijn specialiteit passen, weet alleen zo even niet of dat er veel zijn en als die er zijn heeft hij niet geringe tegenstand.

Mollema zou als hij een goed moment kiest een bergetappe kunnen winnen, daar moet je als klimmer op de tweede rij een beetje geluk mee hebben.

Zoals elk jaar zijn er dus wel een aantal kansjes, hopelijk dit het dit jaar ook mee, gezien de NL prestaties dit seizoen ben ik ook extra hoopvol.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 jul 2014 16:47

Mollema gaat geen bergetappe winnen, want die laten ze niet rijden. De kopmannen blijven erbij en ik denk niet dat hij sterk genoeg is om mannen als Froome en Contador te lossen als ze dat niet willen.
Less is bore

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 01 jul 2014 16:57

TdF is toch echt de minst interessante ronde die er is. Het zal me echt jeuken. Ik hoop echter wel dat Contador Froome op de pijnbank legt.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 01 jul 2014 17:02

Het gebeurt wel vaker dat een top 10 renner die niet perse de sterkste is een aankomst bergop wint als hij al een aantal minuten achter ligt en ik heb niet de verwachting dat Mollema mee gaat doen om het podium.

Martin bijvoorbeeld vorig jaar en Pinot en Rolland het jaar ervoor, Vanendert in 2012. Je moet dan alleen ook nog een beetje geluk hebben dat de mannen die om het podium strijden naar elkaar kijken op het moment dat jij weg rijdt.

Dus echt geen zekerheidje, maar ook niet onmogelijk.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 01 jul 2014 20:44

daniel1975 schreef:
dc schreef:
Garmin heeft Talansky..
En jij denkt dat TJS en SL geen kansen krijgen in een van de vluchtersetappes? Tuurlijk wel, zijn juist mannen die daar heel geschikt voor zijn. En dat NT volledig als knecht mee gaat? Echt niet.
"Squad built around Talansky's overall ambitions - The Garmin-Sharp team announced the team which will support American Andrew Talansky in his bid for the overall classification of the Tour de France. [...] In years past we have approached the Tour with multiple leaders, and multiple goals," team CEO Jonathan Vaughters said. "This year, we approach it with one clear leader, Andrew Talansky, and our roster is designed to give him the best support possible.
http://www.cyclingnews.com/news/millar- ... rance-team
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie