Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
beren040
- Forum-lid
beren040
09 jul 2014 11:24
sharkman113 schreef:Omdat ik het zeker wilde weten zojuist even bij een coördinator in Hilversum nagevraagd en idd maakt de NOS dit zelf (Smeets wordt voor veel geld ingehuurd).
Overigens valt de prijs in vergelijking met andere "eigen" producties relatief mee. Het goedkoopste zijn overgekochte / reeds gemaakte programma's / series uit het buitenland (waar veel commerciële partijen een patent / dagvulling op/aan hebben). vervolgens volgen de concepten van Dessing en consorten die zo goedkoop mogelijk gemaakte formats verkopen en dan pas eigen producties.
Anyway als Martosaurus toch inhuur is (en minimaal even stoffig als de NOS) dan zou ik toch pleiten voor het investeren in wat nieuw talent i.p.v. oneindig vast te houden aan een pensionado met een ego hoger dan een alpencol..... (alhoewel ik zijn aanvaringen met bijv. Matthijs van Nieuwkerk en consorten wel weer hilarisch vindt)
ik wil niet wijsneuzerig klinken, maar het is echt een duur programma.
Dat komt voor een heel groot gedeelte door de technische kosten en de logistiek.
Een live geschakeld, meer-camera programma, vanaf lokatie, drie weken rond-reizend, kost echt veel geld. Dat zegt niets over kwaliteit of dat het leuk, mooi of inhoudelijk goed is.
En ik weet na 35 jaar echt waar ik over praat...
Allard
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
japiecarbon
09 jul 2014 12:11
elefantino schreef:Het grootste raadsel is voor mij waarom je naar een programma zou kijken waaraan je je ergert en dat je slecht vindt. Daar snap ik niets van.
Omdat er ook dingen aan bod komen die wel interesant zijn. Ik vind alleen dat het met een andere presentator beter zou zijn.
-
dario
- Forum-lid
dario
09 jul 2014 14:37
Soms kan het toch ook gewoon onweerstaanbaar fijn zijn om je eens lekker te ergeren, niet? (daarom blader ik ook geregeld wel eens de Elsevier door
)
Los daarvan is het gewoon moeilijk om een praatprogramma te vinden dat géén egotrip van de presentator is: de hier vaak bejubelde Wilfried de Jong vind ik (nog los van zijn slechte dictie) bijvoorbeeld ook helemaal niet zo genietbaar. Iemand die A goed bespraakt (en liefst ook leuk) is, B een gedegen (liefst insider-)kennis van de materie bezit (zonder drammerig te zijn), en C zich ten dienste stelt van het programma (in plaats van omgekeerd) is nu eenmaal een grote zeldzaamheid. En tja, bij Mart houdt het na voorwaarde 1 (hij is welbespraakt, maar leuk, nou...) al op
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
sharkman113
- Forum-lid HC
sharkman113
09 jul 2014 15:42
ik wil niet wijsneuzerig klinken, maar het is echt een duur programma.
Dat komt voor een heel groot gedeelte door de technische kosten en de logistiek.
Een live geschakeld, meer-camera programma, vanaf lokatie, drie weken rond-reizend, kost echt veel geld. Dat zegt niets over kwaliteit of dat het leuk, mooi of inhoudelijk goed is.
En ik weet na 35 jaar echt waar ik over praat..
Geloof je uiteraard en objectief / kostentechnisch bezien is het duur maar vergelijk het eens met de aankoop van zendrechten voor een aantal populaire sporten (dat zijn ook programmakosten). Als je ziet wat er voor rechtstreekse uitzending van bijv. voetbal, motorsport, nba e.d. betaald wordt is het relatief gezien nog goedkope tv.
-
beren040
- Forum-lid
beren040
09 jul 2014 16:39
Klopt maar nu doe je appels en peren.
Avondetappe heeft niets met rechten te maken, (behalve de korte samenvatting). Rechten gaat over het wedstrijdverslag. Overigens is het verslaan van de Tour misschien in rechten niet duur, maar daar staat een hoog productiebudget tegnover. Programma als Avondetappe(maar ook Tour als wedstrijdverslag), dat rondreist, is erg duur om in beeld te brengen ivm iets op een vaste lokatie.
Een vergelijking die je kan maken is studio Brazil en Avondetappe. Door het elke avond op een andere lokatie te doen, alles te moeten opbouwen en afbreken, mobiele regiewagen e.d. is de uurprijs erg hoog. In een studio gaan zitten met gasten is vele malen goedkoper.
Allard
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
09 jul 2014 19:45
Ik mis dit jaar vooral de wielerinhoud. Teveel geleuter over WW1, en teveel praatprogramma over de gasten.
Voor WW1 hebben we Discovery Channel en voor talkshow met gasten Humerto Tan
Graag back to the roots->fietsen!
Less is bore
-
sharkman113
- Forum-lid HC
sharkman113
09 jul 2014 19:49
In een studio gaan zitten met gasten is vele malen goedkoper.
Daar zijn we het zeker over eens, je laat vervolgens een teckel los aangevuld met de tijd slap vol lullen over niets en je hebt de goedkoopst mogelijke tv die bestaat.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
09 jul 2014 19:50
Vergeet die Chesterfields van de kringloopwinkel niet...
-
TumTumTum
- Forum-lid
TumTumTum
09 jul 2014 20:44
Bijna alle Nederlandse tv is tegenwoordig zo; een select groepje zelf uitgeroepen "wijze oude mannen" die zendtijd vol zitten te lullen over het kapsel van deze of gene wielrenner of voetballer. Ze zitten aan een tafel met een kan water of een paar glazen wijn erop en maar ouwenelen. Het zijn jaar in jaar uit altijd maar dezelfde mannetjes tot er misschien een keertje een dood gaat, heel enkele keer zit er een vrouwtje tussen. En interessant dat ze zich zelf vinden. Soms hebben ze onderling nog ruzie ook.
Zal wel lekker goedkoop zijn om te maken zo'n programma, die theekransjes-tv.
Veni. Vidi. Fietsie.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
sharkman113
09 jul 2014 21:06
Die Jan Boskamp is (net als Jan Mulder) naar een Belgisch theekransje verkast daar mag op theekransjes wel uitgehaald worden (geweld trekt uiteraard nog meer kijkers).
-
beren040
- Forum-lid
beren040
09 jul 2014 21:09
wel of niet goed ....
even wat cijfers over kijkers
6 juli, kdh 6.7, madl 18.3, abs 1.042.000
7 juli, kdh 6.3, madl 19.2, abs 946.000
8 juli, kdh 7,1, madl 20.4, abs 1.099.000
of te wel best succesvol, veel kijkers en een marktaandeel van rond de 20%
ik denk dat ze bij de omroep best tevreden zijn. Wat we er ook van vinden er is een behoorlijke "markt" voor dit programma. dus als je het daar aan af meet is het een "goed" programma
Allard
-
sloeren
- Forum-lid
sloeren
09 jul 2014 21:40
Je moet vrij maf zijn om de kwaliteit van tv te beoordelen op basis van kijkcijfers. (of reclameverkoper zijn natuurlijk)