Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Bora Ultra 50

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 feb 2015 12:26

havana schreef:Haha LOL. Je kunt dus ook geen Octavia kopen omdat je weet dat er ook een Audi A4 bestaat :D.
Octavia is op basis van de Golf ;)

By the way en volledig off topic; nieuwe Suberb III is wel een schitterende auto geworden. Nu hopen dat het interieur mee is opgewaardeerd.
Less is bore

roger68
Forum-lid

Gebruikersavatar roger68 19 feb 2015 13:01

havana schreef:We zullen het zien. Het zal nog wel even duren want de levering is (zoals verwacht) uitgesteld. Staking bij de fabriek. Toen ik deze wielen bestelde wist ik al dat het lang wachten zou gaan worden, dus ik had erop gerekend. En met dit weer ga ik er toch niet op rijden, dus zo erg is het allemaal niet.
Pis Havana. Nu ga ik ook zenuwachtig worden. Verwacht m'n frame ergens in maart en was er vanuit gegaan dat frame longest-lead-time-item ging worden. Nu zouden dit zo maar eens de Bora's kunnen worden. Zag bij Bike Components een levertijd van 20 dagen of meer...

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 feb 2015 13:05

daniel1975 schreef:
havana schreef:Haha LOL. Je kunt dus ook geen Octavia kopen omdat je weet dat er ook een Audi A4 bestaat :D.
Octavia is op basis van de Golf ;)

By the way en volledig off topic; nieuwe Suberb III is wel een schitterende auto geworden. Nu hopen dat het interieur mee is opgewaardeerd.
Fout, Octavia (3e generatie althans) is op basis van het MQB-platform en dat is onder meer Golf maar ook Passat en A4.

Voor de O1 en O2 heb je gelijk. O1 is op basis van een Golf 3 en de O2 op basis van de Golf 5.

De Superb III is inderdaad een prachtige wagen, ik ben wel erg benieuwd naar de combi (houd niet van sedans (ja, ik weet dat 't een hatchback is)).

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 feb 2015 13:10

havana schreef: Fout, Octavia (3e generatie althans) is op basis van het MQB-platform en dat is onder meer Golf maar ook Passat en A4.
..
De Superb III is inderdaad een prachtige wagen, ik ben wel erg benieuwd naar de combi (houd niet van sedans (ja, ik weet dat 't een hatchback is)).
LOL, nooit geweten dat het MQB zo breed werd ingezet.

Ik vind de hatchback vormgeving wel heel fraai. Zit hele mooie lijn in.
Alleen zoals gezegd vind ik vaak de Skoda interieurs niet van deze tijd. Moet eind van het jaar een nieuwe, dus blijf hem wel in de gaten houden. Eens zien wat ie kan bieden tov de nieuwe Passat.
Less is bore

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 19 feb 2015 14:25

Een Porsche is een overprijsde Audi.
Een Audi is een overprijsde Volkswagen.
Een Volkswagen is een overprijsde Skoda.

Bora Ultra's zijn overprijsde Bora's.
Bora's zijn overprijsde Bullets.
Bullets zijn overprijsde Chinezen.

Shamals zijn overprijsde Eurussen.
Eurussen zijn overprijsde Zonda's.
Zonda's zijn zonda's.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 feb 2015 16:05

En Campa zijn luie Italianen die hun zaakjes niet op orde hebben :P

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 19 feb 2015 17:55

havana schreef:En Campa zijn luie Italianen die hun zaakjes niet op orde hebben :P
klopt, ik hoorde vandaag dat mijn nieuwe bank die al uit Italie op transport zou zijn. nog gestoffeerd moest worden.....levering uitgesteld.
Italianen..........maar mijn ervaring is dat het meestal toch wel weer goed komt, uiteindelijk (ga al jaren naar Italie op vakantie. 8-)
Afbeelding

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 19 feb 2015 19:44

havana schreef:En Campa zijn luie Italianen die hun zaakjes niet op orde hebben :P
Dat heet charme en emotie...

Enne Porsche met een Audi vergelijken mmmmm...
YFood !!!

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 19 feb 2015 20:03

Maar als al het moois is aangekomen dan is het leed van het wachten weer snel geleden, toch.......?
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

xytras
Forum-lid

xytras 20 feb 2015 16:50

...maar toch het mooiste spul maken!

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 21 feb 2015 13:25

Het enige wat ze nog doen (en eigenlijk ook het enige wat ze heel goed kunnen) is het ontwerp. Al het andere inclusief de logistiek zouden ze beter uit kunnen besteden (wat inmiddels grotendeels ook gebeurd). Moet zeggen dat campa bij tijden haar zaakjes on-Italiaans goed voor elkaar had maar voor het overgrote deel kocht je met spullen uit Italie voor het design/de uitstraling en niet voor de duurzaamheid (omdat zo'n beetje alles geleidelijk in stukken uit elkaar viel of simpelweg gewoon vergeten was).
De ideale mix. is een product met italiaans design, Engels vernuft en Duitse logistiek/techniek. Elke andere combinatie levert bij voorbaat al veel minder goed eindresultaat op.

rbr
Forum-lid

Gebruikersavatar rbr 21 feb 2015 16:49

Dan wordt het dus toch een Lamborghini of Bugatti?
Twitter: @rbruijns

Plaats reactie