Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2015

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 feb 2015 21:34

timo2.0 schreef:Verschil is wel dat Terpstra vergeleken met de concurrentie in relatieve topvorm (want komt uit de zesdaagsen) door de woestijn dendert terwijl de anderen nog opbouwen naar april.
Ik was je al voor ;)
Less is bore

Pelep
Forum-lid

Pelep 12 feb 2015 19:42

En al dat volk langs het parcours en aan de finish in Qatar. Toppie die internationalisering, echt een vooruitgang voor de sport.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 feb 2015 08:03

Gezien het feit dat alle ploegen er maar al te graag heen willen snap ik het probleem niet zo. Zeker in Zuid-Europa hebben ze het geld en de middelen niet om nog grote koersen te organiseren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 13 feb 2015 08:52

Pelep schreef:En al dat volk langs het parcours en aan de finish in Qatar. Toppie die internationalisering, echt een vooruitgang voor de sport.
Tja, gaat in elke sport/commerciële handel toch die kant op? Waarom zou dat voor het wielrennen niet kunnen/moeten?

Kijk naar de F1, ook daar is het de afgelopen jaren op de meest exotische plekken geweest. Met inderdaad soms zeer beperkt aantal mensen langs de kant in vergelijk met de bekende gp's. Maar op die manier komen wel weer andere culturen en landen in contact met de sport en volgens mij kunnen heel veel mensen dat toch best waarderen. Enkel 120% eens dat het natuurlijk voornamelijk een commercieel gewin is.....maar dat is de Tour net zo zeer. (volgens mij toch hele ontstaan van de Tour de France toch? Verkoop krantjes?)

Het zijn (nog) niet de klassiekers uit Europa of op gelijk niveau als de Giro, Vuelta of de Tour, maar wie weet hoe dat over 20 jaar is. Hopelijk daagt het juist die geijkte koersen uit ook mee te blijven bewegen in de modernisering ;-)
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 17 feb 2015 08:44

ex-wielrenneren ex-wereldkampioen Claude Criquielion (58 jaar) ligt na een herseninfarct op intensieve zorgen. Toestand lijkt hopeloos.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 18 feb 2015 17:12

Claude Cricquiellion overleden. Was wschlk de beste waalse renner na gilbert van de afgelopen 35 jaar.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

elefantino
Forum-lid

elefantino 18 feb 2015 20:31

fiedoo schreef:Claude Cricquiellion overleden. Was wschlk de beste waalse renner na gilbert van de afgelopen 35 jaar.
Triest, zeker op die leeftijd.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 19 feb 2015 10:35

Poeh, Triest nieuws. Geweldige renner die eigenlijk een nog mooie palmares had kunnen hebben. Ik herinner mij nog memorabele wielermomenten: de surplace in de finale van L-B-L met Roche waarna ze voorbij werden gespeerd door Bontempi die met de winst ging lopen. Het trieste hoogtepunt is natuurlijk het in de hekken gereden worden door Bauer in de finale van het WK van Ronse (1988?).

Tja, het is allemaal maar marginaal met het nieuws dat hij is overleden op zo'n leeftijd.....
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 19 feb 2015 20:05

mrcoffee schreef:Poeh, Triest nieuws. Geweldige renner die eigenlijk een nog mooie palmares had kunnen hebben. Ik herinner mij nog memorabele wielermomenten: de surplace in de finale van L-B-L met Roche waarna ze voorbij werden gespeerd door Bontempi die met de winst ging lopen. Het trieste hoogtepunt is natuurlijk het in de hekken gereden worden door Bauer in de finale van het WK van Ronse (1988?).

Tja, het is allemaal maar marginaal met het nieuws dat hij is overleden op zo'n leeftijd.....
Argentin, denk ik! ;)
Dat is het spijtige (vond hij zelf) dat hij altijd om zijn valpartij in Ronse werd herinnerd. Zijn WK in Montjuich en o.a. nog de RVV en 2x de waalse pijl worden omzeggens nooit vernoemd.
Beelden nog eens teruggezien van in Ronse en 100% zeker ben ik toch niet dat Fondriest ook zonder die valpartij niet zou gewonnen hebben.

dc
Forum-lid

dc 20 feb 2015 13:40

Lastig te zeggen, ik denk persoonlijk dat Maurizio het altijd wel had gewonnen. Hij zat ideaal en was toch rapper dan die twee strijkijzers. Maar het is op 75 meter van de meet, gewoon haast niet te zeggen.

Wat me wel opviel is dat Bauer niet alleen de deur te ver dicht gooit, hij maakt ook nog wel een beweging met zijn linker-elleboog, dus die diskwalificatie is wel terecht.

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 20 feb 2015 16:46

Sjees....wanneer zit het deze man eens mee???? :cry:
http://www.wielerupdate.nl/wielernieuws ... naar-huis/
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gerboon
Forum-lid

Gerboon 20 feb 2015 16:51

Soap schreef:Sjees....wanneer zit het deze man eens mee???? :cry:
http://www.wielerupdate.nl/wielernieuws ... naar-huis/
Pech is Gesinks tweede naam helaas. Ik snap alleen nooit zo goed waarom er zo vaag gecommuniceerd wordt. Nu wil iedereen weten wat er aan de hand is, maar is er niks naar buiten gebracht.

Over een paar dagen komt het toch naar buiten wat er was en dan heeft meestal vrijwel iedereen hier begrip voor. Waarom nu niet zeggen wat er aan de hand is. Openheid creëert alleen maar meer begrip naar mijn mening.

Plaats reactie