Alpenbrevet
-
- Forum-lid
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 21 aug 2014 11:41
Afgelopen weekend de susten, grimsel en furka beklommen..deels de route, WoW!!! Wat mooi
Versie 2015 heeft nog een staartje volgens een FB bericht van de organisatie:
Voraussichtlich wird das kommende Swiss Cycling Alpenbrevet am Samstag, 27. August 2016 stattfinden. Wir befinden uns jedoch aktuell noch in Verhandlungen mit den Bewilligungsbehörden im Kanton Uri.
Die Kantonspolizei Uri hat uns per E-Mail mitgeteilt, dass der Abschnitt zwischen Andermatt und Wassen (Beginn Sustenpass) durch die Schöllenen-Schlucht für das Swiss Cycling Alpenbrevet nicht mehr zur Verfügung stehen werde. Dies aufgrund von Vorfällen während der Veranstaltung 2015. Die Teilnehmenden hätten sich "weder um die Signalisation noch um die Anweisungen des Sicherheitsdienstes gekümmert". Zudem seien „die gefahrenen Geschwindigkeiten in der Schöllenen alles andere als verhältnismässig und schon gar nicht dem Verkehrsgeschehen angepasst" gewesen.
Wir immer noch in Verhandlungen mit allen beteiligten Partnern. Auch uns ist es ein wichtiges Anliegen, das Swiss Cycling Alpenbrevet für alle Verkehrsteilnehmenden sicherer zu machen.
Die Onlineanmeldung werden wir aus diesen Gründen voraussichtlich erst Ende Januar öffnen
Danke für Euer Verständnis!
Voraussichtlich wird das kommende Swiss Cycling Alpenbrevet am Samstag, 27. August 2016 stattfinden. Wir befinden uns jedoch aktuell noch in Verhandlungen mit den Bewilligungsbehörden im Kanton Uri.
Die Kantonspolizei Uri hat uns per E-Mail mitgeteilt, dass der Abschnitt zwischen Andermatt und Wassen (Beginn Sustenpass) durch die Schöllenen-Schlucht für das Swiss Cycling Alpenbrevet nicht mehr zur Verfügung stehen werde. Dies aufgrund von Vorfällen während der Veranstaltung 2015. Die Teilnehmenden hätten sich "weder um die Signalisation noch um die Anweisungen des Sicherheitsdienstes gekümmert". Zudem seien „die gefahrenen Geschwindigkeiten in der Schöllenen alles andere als verhältnismässig und schon gar nicht dem Verkehrsgeschehen angepasst" gewesen.
Wir immer noch in Verhandlungen mit allen beteiligten Partnern. Auch uns ist es ein wichtiges Anliegen, das Swiss Cycling Alpenbrevet für alle Verkehrsteilnehmenden sicherer zu machen.
Die Onlineanmeldung werden wir aus diesen Gründen voraussichtlich erst Ende Januar öffnen
Danke für Euer Verständnis!
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Typische reactie wellicht...
Mijn ervaring met (tour)fietsevenementen en cyclo's is dat een onacceptabel deel (ook al is dat maar een op de twintig) van de fietsers zich weinig gelegen laat liggen aan verkeersregels, stoplichten en nota bene aanwijzingen van verkeersregelaars. Bewust ("schijt aan") of onbewust ("adrenaline").
Ik verwijs in deze ook naar een eerder bericht waar het schijnbaar normaal gevonden wordt om in iemands voortuin te schijten omdat de mobiele toiletten bezet of vies (sic!) zijn.
Dit vaak in een omgeving of situatie die ze niet (genoeg) kennen of kunnen beoordelen.
Ik zelf houd me ook niet altijd aan de regels: als ik op zondagmorgen vroeg alleen naar de verzamelplaats fiets wacht ik ook niet als een onnozele op het verkeerslicht op een verder lege kruising in het durp, waar ik de verkeerssituatie precies ken.
Maar als ik in de Alpen bij een met verkeerslichten geregelde wegafzetting, wegens werkzaamheden, een knalhard afdalende fietser bijna frontaal op de motorkap kreeg omdat hij, naast zijn snelheid, mij gewoonweg niet kón zien en toch besloot door rood te rijden, dan wens ik hem ook ter plekke de de hel in. Luidkeels.
(Overigens is de situatie bij zo'n afzetting in een klim als fietser wat genuanceerder: de (meeste) fietsers kunnen de voor auto's veronderstelde klimsnelheid niet halen, daar ligt de situatie anders.
Mijn ervaring met (tour)fietsevenementen en cyclo's is dat een onacceptabel deel (ook al is dat maar een op de twintig) van de fietsers zich weinig gelegen laat liggen aan verkeersregels, stoplichten en nota bene aanwijzingen van verkeersregelaars. Bewust ("schijt aan") of onbewust ("adrenaline").
Ik verwijs in deze ook naar een eerder bericht waar het schijnbaar normaal gevonden wordt om in iemands voortuin te schijten omdat de mobiele toiletten bezet of vies (sic!) zijn.
Dit vaak in een omgeving of situatie die ze niet (genoeg) kennen of kunnen beoordelen.
Ik zelf houd me ook niet altijd aan de regels: als ik op zondagmorgen vroeg alleen naar de verzamelplaats fiets wacht ik ook niet als een onnozele op het verkeerslicht op een verder lege kruising in het durp, waar ik de verkeerssituatie precies ken.
Maar als ik in de Alpen bij een met verkeerslichten geregelde wegafzetting, wegens werkzaamheden, een knalhard afdalende fietser bijna frontaal op de motorkap kreeg omdat hij, naast zijn snelheid, mij gewoonweg niet kón zien en toch besloot door rood te rijden, dan wens ik hem ook ter plekke de de hel in. Luidkeels.
(Overigens is de situatie bij zo'n afzetting in een klim als fietser wat genuanceerder: de (meeste) fietsers kunnen de voor auto's veronderstelde klimsnelheid niet halen, daar ligt de situatie anders.
Het is niet normaal om in iemands voortuin te schijten (dit heb ik ook nergens beweerd). Wat wel niet normaal is, is 4 dixi's neerzetten voor een paar duizend man.
Afijn, er zal maar één ding opzitten voor de organisatie: de Gold-tour schrappen. Dat zou wel heel jammer zijn.
Ik zal deze cyclo hoegenaamd niet meer rijden. Organisatie viel zwaar tegen gezien de prijs. Route is mooi maar veel te veel verkeer.
Afijn, er zal maar één ding opzitten voor de organisatie: de Gold-tour schrappen. Dat zou wel heel jammer zijn.
Ik zal deze cyclo hoegenaamd niet meer rijden. Organisatie viel zwaar tegen gezien de prijs. Route is mooi maar veel te veel verkeer.
My bad!
Wil er nog aan toevoegen dat die auto's/motors daar wekelijks de regels aan hun laars lappen.....
Maar ook fietsers moeten zich aan de regels houden, maar om dat nu als punt noemen en daardoor een evenment in gevaar te brengen vind ik wel erg ver gaan.
Maar ook fietsers moeten zich aan de regels houden, maar om dat nu als punt noemen en daardoor een evenment in gevaar te brengen vind ik wel erg ver gaan.
YFood !!!
Daar is het op zaterdag in de zomer toch ook gewoon teringdruk met vakantieverkeer vanwege verkeer dat niet door de tunnel wil die daar onder ligt. Dan ben je wel een aardige oelewapper als je daar de verkeersaanwijzingen negeert.Herman_N schreef:Versie 2015 heeft nog een staartje volgens een FB bericht van de organisatie:
Voraussichtlich wird das kommende Swiss Cycling Alpenbrevet am Samstag, 27. August 2016 stattfinden. Wir befinden uns jedoch aktuell noch in Verhandlungen mit den Bewilligungsbehörden im Kanton Uri.
Die Kantonspolizei Uri hat uns per E-Mail mitgeteilt, dass der Abschnitt zwischen Andermatt und Wassen (Beginn Sustenpass) durch die Schöllenen-Schlucht für das Swiss Cycling Alpenbrevet nicht mehr zur Verfügung stehen werde. Dies aufgrund von Vorfällen während der Veranstaltung 2015. Die Teilnehmenden hätten sich "weder um die Signalisation noch um die Anweisungen des Sicherheitsdienstes gekümmert". Zudem seien „die gefahrenen Geschwindigkeiten in der Schöllenen alles andere als verhältnismässig und schon gar nicht dem Verkehrsgeschehen angepasst" gewesen.
Wir immer noch in Verhandlungen mit allen beteiligten Partnern. Auch uns ist es ein wichtiges Anliegen, das Swiss Cycling Alpenbrevet für alle Verkehrsteilnehmenden sicherer zu machen.
Die Onlineanmeldung werden wir aus diesen Gründen voraussichtlich erst Ende Januar öffnen
Danke für Euer Verständnis!
Alpenbrevet 2016 gaat gewoon door: http://www.alpenbrevet.ch/. Inschrijving start 27 januari.Herman_N schreef:Versie 2015 heeft nog een staartje volgens een FB bericht van de organisatie:
Voraussichtlich wird das kommende Swiss Cycling Alpenbrevet am Samstag, 27. August 2016 stattfinden. Wir befinden uns jedoch aktuell noch in Verhandlungen mit den Bewilligungsbehörden im Kanton Uri.
Die Kantonspolizei Uri hat uns per E-Mail mitgeteilt, dass der Abschnitt zwischen Andermatt und Wassen (Beginn Sustenpass) durch die Schöllenen-Schlucht für das Swiss Cycling Alpenbrevet nicht mehr zur Verfügung stehen werde. Dies aufgrund von Vorfällen während der Veranstaltung 2015. Die Teilnehmenden hätten sich "weder um die Signalisation noch um die Anweisungen des Sicherheitsdienstes gekümmert". Zudem seien „die gefahrenen Geschwindigkeiten in der Schöllenen alles andere als verhältnismässig und schon gar nicht dem Verkehrsgeschehen angepasst" gewesen.
Wir immer noch in Verhandlungen mit allen beteiligten Partnern. Auch uns ist es ein wichtiges Anliegen, das Swiss Cycling Alpenbrevet für alle Verkehrsteilnehmenden sicherer zu machen.
Die Onlineanmeldung werden wir aus diesen Gründen voraussichtlich erst Ende Januar öffnen
Danke für Euer Verständnis!
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Ben zelf van plan om de Goldtour te rijden. Iemand zin om samen te rijden? Of zijn er mensen waar ik misschien mee mee kan rijden?
Heb wel wat ervaring met het klimmen.(Amstel Gold Race, Luik Bastenaken Luik, de Stelvio beklommen) Maar dit word voor mij m'n eerste echt grote cyclo. Rij zo'n 8000km per jaar en m'n conditie is ook goed. Ga binnenkort een sporttest laten doen en ben druk bezig met zoveel mogelijk afvallen. Probeer me echt zo goed mogelijk voor te bereiden.
Maar zou het wel gezellig vinden om niet de hele dag alleen te hoeven rijden. En samen rijden is toch altijd wat makkelijker dan alleen. Dus als er iemand van plan is om ook te gaan, laat het me dan weten.
Heb wel wat ervaring met het klimmen.(Amstel Gold Race, Luik Bastenaken Luik, de Stelvio beklommen) Maar dit word voor mij m'n eerste echt grote cyclo. Rij zo'n 8000km per jaar en m'n conditie is ook goed. Ga binnenkort een sporttest laten doen en ben druk bezig met zoveel mogelijk afvallen. Probeer me echt zo goed mogelijk voor te bereiden.
Maar zou het wel gezellig vinden om niet de hele dag alleen te hoeven rijden. En samen rijden is toch altijd wat makkelijker dan alleen. Dus als er iemand van plan is om ook te gaan, laat het me dan weten.
Cube Agree SL 2012
Cube LTD Pro 2014
Canyon Ultimate CF SLX 9.0 2016
Cube LTD Pro 2014
Canyon Ultimate CF SLX 9.0 2016