Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2015/2016

Harryfietst
Forum-lid

Gebruikersavatar Harryfietst 17 nov 2015 17:30

Of Van der Haar de nummer 1 opponent is weet ik niet, maar inderdaad hij geeft wel kleur aan de koers. Daar kijk ik veel liever naar dan Pauwels. In Gavere ook weer. Pauwels laat Van Aert gewoon weg rijden, weigert op kop te rijden en in de laatste ronde probeert hij Nijs eraf te rijden. Blij toe dat het dit keer niet gelukt is!

geertjeb
Forum-lid

geertjeb 17 nov 2015 17:42

Volgens mij had Pauwels in het interview na Gavere gezegd dat ie continu op z'n limiet aan het rijden was. Dan kun je natuurlijk alleen maar volgen. Niet zijn cross denk ik.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 17 nov 2015 20:02

Vantornhout en Pauwels passen perfect bij elkaar.
Willen beiden niet op kop rijden en laten anderen de kastanjes uit het vuur halen.
Ik noem dat parasieten en idd niet leuk om naar de kijken.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 17 nov 2015 20:06

scottpch schreef:Vantornhout en Pauwels passen perfect bij elkaar.
Willen beiden niet op kop rijden en laten anderen de kastanjes uit het vuur halen.
Flauwekul , in het wiel rijden heeft in het veldrijden eerder nadelen dan voordelen.
Het niet op kop rijden van die twee is meer iets van niet beter kunnen op dat moment.
Als ze ze dan toch net kunnen aanklampen en later van een foutje van anderen profiteren is dat juist wel leuk voor het schouwspel.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 17 nov 2015 22:48

+1

Ben zeker geen fan van de manier van koersen van pauwels.

Pelep
Forum-lid

Pelep 17 nov 2015 22:52

Quarantanove schreef:
Flauwekul , in het wiel rijden heeft in het veldrijden eerder nadelen dan voordelen.
Het niet op kop rijden van die twee is meer iets van niet beter kunnen op dat moment.
Als ze ze dan toch net kunnen aanklampen en later van een foutje van anderen profiteren is dat juist wel leuk voor het schouwspel.
Inderdaad flauwekul. In Niel heeft Pauwels de forcing gevoerd. Pauwels komt niet over, is niet mondig en ziet er een 'valse trage' uit, maar hij koerst wel zeer verstandig, en ook een heel seizoen door. van der Haar is een heel ander type - zeer mondig, zeer aanvalslustig wat hij soms moet bekopen, maar ik zie hem doodgraag koersen.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 18 nov 2015 07:44

Het gaat er mij niet om dat hij niet mondig is of zo, hij koerst zo al jaren net als Vantornout.
Ik viel ook uit m'n stoel van verbazing, toen hij in Niel gas gaf.
Vaak wil hij geen kop nemen op de lange stukken naar de finish, zie afgelopen koers in Gavere, en zit na 2 m op kop te hebben gezeten weer om te kijken en de benen stil te houden.
Ook op de lange rechte stukken in het veld is dit het geval. :dislike:
En dan in de sprint je koptrekkers verslaan, lekker sociaal, noem het professioneel, niet mijn manier van koersen.
Nijs, v Aert, vd Haar en vd Poel zijn types die altijd willen koersen en daardoor mijn sympathie hebben.

wvm-rv
Forum-lid

wvm-rv 18 nov 2015 08:32

Ik zie ook liever een aanvallende coureur,
Maar als Pauwels goed is wacht hij ook niet tot de laatste ronde, dat heeft hij in het verleden meermaals bewezen.
Misschien moeten we eerst zelf een crossje rijden om te voelen hoe het is?
Dan voel je vanzelf dat als je in het wiel zit je echt niet de spurt afwacht als je jezelf de betere voelt..

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 20 nov 2015 15:14

Een leuke poll! Een zwarte of witte kampioenstrui?
http://sporza.be/cm/sporza/extra/opvallend/1.2501391

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 20 nov 2015 15:16

wvm-rv schreef:Ik zie ook liever een aanvallende coureur,
Maar als Pauwels goed is wacht hij ook niet tot de laatste ronde, dat heeft hij in het verleden meermaals bewezen.
Misschien moeten we eerst zelf een crossje rijden om te voelen hoe het is?
Dan voel je vanzelf dat als je in het wiel zit je echt niet de spurt afwacht als je jezelf de betere voelt..
Dan voel je ook dat in het wiel zitten ook op de meeste plekken van een parkoers geen voordeel oplevert.

rodeo
Forum-lid

rodeo 21 nov 2015 17:10

Het applaus/gejuich in de laatste 100 meter vandaag in Hasselt was best indrukwekkend.

Moet fraai zijn nog zo'n wedstrijd te kunnen rijden.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 22 nov 2015 10:52

rodeo schreef:Het applaus/gejuich in de laatste 100 meter vandaag in Hasselt was best indrukwekkend.

Moet fraai zijn nog zo'n wedstrijd te kunnen rijden.
En het was vooral vanuit de zetel ook fraai voor de Sporzakijker :winkthumb:

Plaats reactie