Nou vrijheid om te gaan wanneer je wilt .
Ook als je niet lid bent van een club, als ik met mijn beste fietsmaten, waar ik rustig weekje frankrijk mee doen, heb ik een voorkeur om hier in NL alleen te fietsen. Als ik werk tot 5u, zit ik om 10 over 5 op de fiets. Conformeer ik mij aan 1 of meer anderen dan maak je een afspraak. Loopt werk uit, is het kut. En afspraak maak je al meet wat marge, dus het is niet het meest efficient qua tijdgebruik. Dat je daarna dan nog afhankelijk bent van snelheid ed... is voor mij zelf wat minder boeiend. Ik draai geen trainingsschema's af die strikt gevolgd moeten worden. Maar ik kan mij wel voorstellen dat dat bij anderen wat meer mee speelt.
de "solofietser"
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
ik fiets graag alleen, hardlopen trouwens ook. De belangrijkste reden om alleen te hardlopen is het aanhouden van een eigen tempo en schema. En alleen fietsen doe ik graag omdat ik dan wat vraagstukken des levens die mij overkomen, te overpeinzen. Ik zou het op zich wel leuk vinden om af en toe met een kennis/vriend te fietsen maar ik heb in mijn vriendenkring werkelijk niemand die fietst of hardloopt.
Daarom ga ik van het voorjaar toch eens op zoek naar een toerclub. Beetje rustig cruisen met 30-32 uur met wat mensen lijkt me best leuk
Daarom ga ik van het voorjaar toch eens op zoek naar een toerclub. Beetje rustig cruisen met 30-32 uur met wat mensen lijkt me best leuk
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
- plantagenet
- Forum-lid
Ik fiets ook voornamelijk alleen, waarvan veel woon-werk. Een solorit is gewoon heerlijk om te doen. Lekker je gedachten de vrije loop laten en wanneer je wilt op zoek gaan naar je eigen grenzen. Desondanks geniet ik ook erg van een rit met z'n tweëen of drieën. Is anders maar het is een aangename afwisseling. Op kop of lekker in het wiel, maakt me niet uit dan, gewoon lekker fietsen!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
- Wolfhound32
- Forum-lid
Ik rijd 80-90% van mijn tijd solo. Veel woon-werk (60-70 km per dag). In het weekend vind ik het leuk om met een groepje te rijden. Gemiddeld zo'n 2-4 man. Puur gezelligheid en af en toe mekaar gek maken en volle bak rijden. Solo kan ik het meeste van de omgeving genieten. De 200+ ritten die ik gemaakt heb, zijn (op de 11-stedentocht na) allen solo gereden. Heerlijk genoten van de diversiteit aan landschappen waar je dan door heen rijdt.