Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Elite RealTour B+ / Qubo Digit. Smart B+ of toch Tacx Vortex

Kimera22
Forum-lid

Gebruikersavatar Kimera22 21 jan 2016 14:36

ArjanBok schreef:Ook hier komt binnenkort de qubo digial smart b+ thuis staan.mdeze wil ik gaan gebruiken in combinatie met zwift.

Nu ben ik de fietsmagneet van mijn garmin kwijt en ik vraag me af of ik deze erbij moet kopen om mee te doen op zwift of meet de qubo zelf de snelheid uit?
Vermogen en cadans worden bepaald door de trainer, waarna Zwift met deze gegevens je snelheid bepaalt (afhankelijk van hellinggraad, stream etc.). Je hebt dus geen extra sensors nodig. Het enige wat je nodig hebt is een ANT+ USB dongle om de Qubo met je pc te verbinden.

ormagon
Forum-lid

ormagon 13 aug 2016 08:23

Met dit belachelijke zomerweer begin ik stiekem al een beetje te kijken naar trainers en nu lijkt de Bkool Pro Trainer me ideaal maar ik kan weinig vinden over of de zogenaamd geleverde weerstand (het nabootsen van hellingen tot 20%) ook daadwerkelijk gehaald wordt. Nu hoeft 20% niet, maar een procent of 12 moet een trainer zeker voor mij halen. Zit dat erin met de Bkool Pro?

Matedeor
Forum-lid

Matedeor 23 aug 2016 15:12

Ben ook naar één van deze fietstrainers aan het kijken. Nou valt het me op dat de Elite Real Tour B+ vrijwel nergens meer verkrijgbaar is, iemand een idee hoe dat komt?

Daarnaast valt het me op dat DC Rainmaker eigenlijk de Taxc Vertox aanbeveelt, maar zie ik hier het merendeel juist voor de Elite gaan? Voordelen van Taxc die ik zo snel zie zijn de iets hogere weerstand (7% tegen 6%) en connectie naar je Garmin via ANT+. Ook is die misschien iets preciezer. Geluid vind ik ook wel een dingetje, als ik op youtube zie hoeveel herrie de trainers kunnen maken, dan zit het af en toe wel tegen het irritante aan lijkt mij. Als ik het zo lees is de Elite daar weer beter in.

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 24 sep 2016 16:40

Na lang twijfelen tussen de Elite Qubo Digital, Vortex, Bushido en Bkool uiteindelijk toch maar de Tacx Vortex besteld.

De fikse meerprijs voor de Bkool (+€135), Bushido (+€160) en Kickr Snap (+€320) kon ik buiten de hogere weerstand niet aan mijzelf verantwoorden. Een ander argument is dat wanneer je over de €500,- heen gaat, je beter nog even door kunt sparen voor een direct drive Flux, Neo of Kickr. Aangezien ik er niet zoveel geld aan uit wil geven ben ik bereid om genoegen te nemen met wat minder.

Volgende week even een proefritje en dan maar hopen op slecht weer!

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 25 sep 2016 06:43

Wil je die laatste zin even verwijderen? ;)

Succes met fietsen op de trainer als ik met heerlijk winterweer lekker m'n kms buiten trap.

Zonder gekheid, verstandige keuze en succes ermee!
Afbeelding

rob86
Forum-lid

rob86 29 okt 2016 15:56

Ik ben op zoek naar een Direct Drive trainer, maar heb een beperkt budget van max 500EUR.

De enige mogelijkheid die je dan hebt is de Elite Turbo Muin. Nu heeft deze een vloeistofrem. Ik vroeg me af of dit natuurlijk aanvoelt, en of er veel vertraging op de weerstand als je harder begint te trappen?

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 20 nov 2016 08:06

Beetje laat antwoord. De Muin werkt voor mij erg natuurlijk. Net zoals op de weg merk je netjes de stappen op je cassette. Bij hele lage cadans(<50) is het wel allemaal wat sloom en niet zo natuurlijk.

Let wel even op je cassette gebruik. Zorg voor een cassette met kleine stapjes. Verder is het ook fijn als cassette en ketting op elkaar ingewerkt zijn. Anders maakt je drivetrain nog wel het meeste geluid. Wat weer lastig serie kijken als gevolg heeft ;-)

djatwork69
Forum-lid

djatwork69 12 dec 2016 18:17

Blockxke schreef:Heb mij ook de elite qubo digital smart b+ aangeschaft. Was de laatste bij mantel :) morgen komt deze aan, ben zeer benieuwd hoe hij werkt.
EN?

Plaats reactie