Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 19 jan 2016 19:46

Lekker ritje vandaag, ijskoud -1°C en een venijnige zuidoostenwind (3Bf). De eerste 15 minuten had mijn lichaam toch moeite met die felle kou tegen de wind in - toch goed gekleed zelfs met een balaclava - maar daarna viel het toch wel mee en het is dat ik gezegd heb een 'klein'rondje van ong. 1,5 à 2 uur te rijden want anders had ik toch wel wat langer gefietst, enfin. :)

https://www.strava.com/activities/473715000

Kwam onderweg niemand tegen, maar heb wel een racer ingehaald, iemand met lange blonde lokken. Bleek bij het inhalen een wat 'oudere' man te zijn terwijl ik eerst dacht: "Meid wat trap jij goed door zeg". :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 19 jan 2016 19:55

Vandaag met de crosser over de Zeeuwse duinen - wat bos meegepakt, kortom een heerlijke middag. Paste precies tussen mijn dochter d'r schoolmiddag. Het voordeel van de crosser tov de ATB is wel het schoonmaken - en persoonlijk: Ik vind het een stuk beter fietsen. ;)

https://www.strava.com/activities/473727503

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

ProTon
Forum-lid

Gebruikersavatar ProTon 20 jan 2016 16:55

Vandaag een ritje gereden van een kleine 41km.
Alhoewel de temp. schommelde tussen de 2.5°C en 4°C op de Garmin had ik het gelukkig niet koud, de heenweg droog met een nat wegdek maar helaas op de terugweg een paar buien en een nog natter wegdek, toch onderweg ff wat kiekjes gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 jan 2016 15:46

Koud hier, -3 graden ongeveer. Wegen waren prima begaanbaar, alleen mijn eigen straat ligt nog wat ijs dus daar gelopen. Het snijdende windje maakte dat de gevoelstemperatuur behoorlijk laag lag. Dat mocht de pret niet drukken. Net geen 90 km door Drenthe. Onderweg genoten van het prachtige winterwonderland...

Afbeelding

En thuis volgde de beloning: warme chocolademelk met rum...

Afbeelding

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 jan 2016 16:30

havana schreef:Wegen waren prima begaanbaar,
Mooi!

Ik was vanmorgen op drie plaatsen waar het glad was dus ik heb een extra (gister was geplande rust) rustdag ingelast.
Echt zo'n gemeen flinterdun laagjes narigheid. Lag met de boodschappen bijna op m'n snuit

Komende dagen is het heel wisselend: morgen en zondag zo te zien niet best. Zaterdag aardig en maandag en dinsdag gewoon "warm" Als dat dinsdag zo is dan maar eens een dagje Vlaanderen.

stillekracht
Forum-lid

stillekracht 21 jan 2016 17:33

havana schreef:Koud hier, -3 graden ongeveer. Wegen waren prima begaanbaar, alleen mijn eigen straat ligt nog wat ijs dus daar gelopen. Het snijdende windje maakte dat de gevoelstemperatuur behoorlijk laag lag. Dat mocht de pret niet drukken. Net geen 90 km door Drenthe. Onderweg genoten van het prachtige winterwonderland...

Afbeelding

En thuis volgde de beloning: warme chocolademelk met rum...

Afbeelding
Volgens mij wordt jouw fiets beter gepoetst dan het ruitje van je kachel.

Doekje met een klein beetje amoniak doet wonderen (ook al is het smerig spul)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 jan 2016 18:54

Ik stook zoveel dat het poetsen niet echt zin heeft. Overigens werkt poetsen met een beetje as ook prima (en minder stinklucht dan amoniak...)

Jac
Forum-lid

Jac 21 jan 2016 19:29

Vandaag een waterkoude Granfondo januari gereden, Veenendaal -Otterlo-Veenendaal. Na de middag gegaan toen was de meeste gladheid wel weg . Wel veel ijzige rijp wat van de bomen viel dat maakte het er niet warmer op . Totaal 100.5 km ( granfondo net aan)
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 21 jan 2016 19:49

Respect!
Afbeelding

Jannijm
Forum-lid

Gebruikersavatar Jannijm 21 jan 2016 20:22

Mooie prestatie Jaco met dit weer! Ik kijk er naar uit om in het voorjaar weer gezellig met de club onze ritten te gaan maken. Groene pak aan en gaan... ;) :like:

i-mac

i-mac 21 jan 2016 20:38

Na de nodige klussen en boodschappen lachte de zon me deze middag tegemoet. En het was rond de klok van 13u00 best aangenaam. Ik schat iets van 4° en een licht windje. Ideaal om een ritje te maken.

Ik had een rit van ±50km in gedachte, maar in realiteit werden het er 91 ... Van bij mij thuis vie een klein ommetje naar de Damse Vaart. Aan de Siphon iets voorbij Damme stuurde ik mijn fiets naar rechts richting Eeklo. Normaal gezien was het de bedoeling om daar via wat binnenwegen terug naar Brugge te rijden. Maar dat bordje van het fietsnetwerk vertelde me dat Zomergem slechts 12km verder was. Hmmm, er stond wel wat tegenwind, maar ach , dat lukt wel.

Daar aangekomen stond de teller intussen op 51 km. Vandaar is het om en bij de 40km naar huis. De wind nu lichtjes in het voordeel, maar de zon was al aan het zakken. De temperatuur eveneens. En de temperatuur van mijn voeten was ook niet meer hoog te noemen. Maar toch bleef ik met volle teugen genieten van de stille omgeving. Waar het kanaal Gent - Brugge bijna aan zijn boog rond Brugge begint, mocht ik de andere kant op naar huis.

Na 3u30 fietsen wees de teller 91.2km aan. De koude voeten voelde ik niet meer. Voor ik kon genieten van een lekker warme douche eerst een kopje koffie gemaakt en daarbij een stukje brownie verorberd.

Heerlijke dag gehad. Op naar de volgende :-)

https://www.strava.com/activities/475210025

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 jan 2016 14:45

Vanmorgen bij het ontbijt scheen de zon naar binnen. De eerste uurtjes op de fiets waren dan ook best te doen.
Alleen op een gegeven moment werd het grijs:

Afbeelding

Grijs, heel grijs:

Afbeelding

Hier maakte ik ook een smerige fout. Aan het eind van deze weg links ben ik in 6km thuis. Rechts de Rotte rond ruim 20.......................
Foutje. Terugweg langs de Rotte smerig koude wind. Stukje naar Oud Verlaat waar ik de dijk verlaat was zo. zo koud. Ik denk dat de temperatuur wel boven nul was, maar de wind maakte het niet aangenaam. Had mezelf echt wel goed ingepakt.

Dit tunneltje vlak voor ik thuis ben gaf even beschutting en voelde heerlijk...................

Afbeelding

Nu lekker verse ravioli maken. Gaat wel smaken na goed 3 uurtjes buiten spelen.

Afbeelding

Goed weekend allen en wie wil gaan fietsen. Ik denk dat morgen de beste keuze is :idea:

Plaats reactie