Gevallen in 2016
-
- Forum-lid
Vandaag helaas mijn eerste val gehad door een kiezel bocht. De vorige keer lag die kiezel er Zeer zeker niet! Morgen fiets naar de fm brengen en hopen dat het meevalt. Een snee in arm met hechtingen, een gat in mijn duim en een kapotte broek als gevolg. Het ergste is dan misschien nog wel dat die broek net nieuw was. Afijn. Als beginnende wielrenner heb ik dat ook eens meegemaakt.
Ik was een rondje West Friese Omringdijk gaan rijden, laatste week-end van mei. ik was al aan een koel glas bier aan het denken want ik moest nog maar 30 K toen er ineens een auto van links zonder kijken de dijk op reed. Mij over het hoofd gezien op deze onoverzichtelijke kruising. Ik had wel wat vaart geminderd, de auto gaf juist gas. De gehele kruising is plateau. De dijk op rijdend zie je de fietsers pas op het laatst vanwege wat bosjes boven aan de dijk. Ik zag de auto ook pas toen het al te laat was. Om niet geschept te worden heb ik nog gestuurd naar links waardoor ik in de zijkant van de auto stuurde. In ieder geval niet geschept.
Gevolg was een gebroken schouder en een schouder die uit de kom was geschoten. Vier uur geopereerd. Plaatje, wat ijzerdraad en tien schroeven. Nu therapie, ben vijf weken verder nu en fiets al weer wel voor een boodschapje en dergelijke. Maar geen ritjes op de racefiets nog.
Gevolg was een gebroken schouder en een schouder die uit de kom was geschoten. Vier uur geopereerd. Plaatje, wat ijzerdraad en tien schroeven. Nu therapie, ben vijf weken verder nu en fiets al weer wel voor een boodschapje en dergelijke. Maar geen ritjes op de racefiets nog.
- Wolfhound32
- Forum-lid
Jemig. Wat een ellende. Het blijft ook alrijd zó oppassen met het andere verkeer.
Sterkte met je herstel maxwell!
Sterkte met je herstel maxwell!
Vorige week in de Noordhollandse Duinen op de mountainbike ook maar eens een flinke buiteling gemaakt. Eigenlijk stelde het niks voor. Daarentegen liep het toch niet zo fijn af. Ik wilde een mulle zandstrook vermijden door over de naastgelegen (30 cm hogere) grasstrook te gaan rijden. Waarschijnlijk lukte dat wel met het voorwiel, terwijl het achterwiel zijdelings tegen die verhoging bleef slepen. Of zoiets. In ieder geval ging ik relatief rustig en zacht onderuit. Immers, op m'n linkerzij op een onverhard paadje. Met als gevolg... Gebroken schouderblad en 4 gebroken ribben.
Na een slordige 20 jaar fietsen liep ik zodoende tegen mijn eerste serieuze blessure op. Tevens mijn eerste logeerpartijtje (van 8 dagen) in het ziekenhuis. Dan hoor je er pas écht bij, brabbelen de kenners dan meestal. Goede reden om er níet bij te willen horen, lijkt me.
Hoe dan ook, na de warme en liefdevolle verzorging in het Noordwest-ziekenhuis, mag het hersteltraject nu thuis voortgezet worden met zo'n 20 pillen p/dag. Aan het gebroken schouderblad en de 4 gebroken ribben wordt verders niets gedaan. Wel triest uiteraard dat zoiets het gevolg is van een onnozele valpartij over een lullig zandpaadje en bijvoorbeeld níet van een spectaculaire buiteling vanaf de Kitzbüheler Horn. Soms zit het mee, soms zit het 2 keer tegen.
Na een slordige 20 jaar fietsen liep ik zodoende tegen mijn eerste serieuze blessure op. Tevens mijn eerste logeerpartijtje (van 8 dagen) in het ziekenhuis. Dan hoor je er pas écht bij, brabbelen de kenners dan meestal. Goede reden om er níet bij te willen horen, lijkt me.
Hoe dan ook, na de warme en liefdevolle verzorging in het Noordwest-ziekenhuis, mag het hersteltraject nu thuis voortgezet worden met zo'n 20 pillen p/dag. Aan het gebroken schouderblad en de 4 gebroken ribben wordt verders niets gedaan. Wel triest uiteraard dat zoiets het gevolg is van een onnozele valpartij over een lullig zandpaadje en bijvoorbeeld níet van een spectaculaire buiteling vanaf de Kitzbüheler Horn. Soms zit het mee, soms zit het 2 keer tegen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Sterkte Buzz, zand paadje heeft qua breuken niet geholpen, maar qua schaaf en snijwonden was het op Kitzbüheler Horn vast slechter uitgepakt.
Wat is de prognose, nog een paar weekje mitella? En als de pijn minder wordt langzaam weer in beweging komen?
Wat is de prognose, nog een paar weekje mitella? En als de pijn minder wordt langzaam weer in beweging komen?
-
- Forum-lid
Sterkte, buzz!