Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2016

Martin78
Forum-lid

Gebruikersavatar Martin78 29 jun 2016 21:03

Dat klinkt gelukkig goed, hopelijk word het ook goed afgewikkeld

kevin-tje-v
Forum-lid

kevin-tje-v 30 jun 2016 20:54

Vandaag helaas mijn eerste val gehad door een kiezel bocht. De vorige keer lag die kiezel er Zeer zeker niet! Morgen fiets naar de fm brengen en hopen dat het meevalt. Een snee in arm met hechtingen, een gat in mijn duim en een kapotte broek als gevolg. Het ergste is dan misschien nog wel dat die broek net nieuw was. Afijn. Als beginnende wielrenner heb ik dat ook eens meegemaakt.

maxwell
Forum-lid

maxwell 03 jul 2016 22:54

Ik was een rondje West Friese Omringdijk gaan rijden, laatste week-end van mei. ik was al aan een koel glas bier aan het denken want ik moest nog maar 30 K toen er ineens een auto van links zonder kijken de dijk op reed. Mij over het hoofd gezien op deze onoverzichtelijke kruising. Ik had wel wat vaart geminderd, de auto gaf juist gas. De gehele kruising is plateau. De dijk op rijdend zie je de fietsers pas op het laatst vanwege wat bosjes boven aan de dijk. Ik zag de auto ook pas toen het al te laat was. Om niet geschept te worden heb ik nog gestuurd naar links waardoor ik in de zijkant van de auto stuurde. In ieder geval niet geschept.

Gevolg was een gebroken schouder en een schouder die uit de kom was geschoten. Vier uur geopereerd. Plaatje, wat ijzerdraad en tien schroeven. Nu therapie, ben vijf weken verder nu en fiets al weer wel voor een boodschapje en dergelijke. Maar geen ritjes op de racefiets nog.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 04 jul 2016 06:31

Jemig. Wat een ellende. Het blijft ook alrijd zó oppassen met het andere verkeer.
Sterkte met je herstel maxwell!

Ad58
Forum-lid

Ad58 04 jul 2016 07:45

Wat een gruwelijke verhalen zeg! Sterkte aan iedereen die nog moet herstellen!

wdfl
Forum-lid

wdfl 15 aug 2016 18:00

vandaag ook eens de grond van dichtbij gezien.
gelukkig en schaafwonden en een pijnlijke schouder
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 18 aug 2016 14:05

Vorige week in de Noordhollandse Duinen op de mountainbike ook maar eens een flinke buiteling gemaakt. Eigenlijk stelde het niks voor. Daarentegen liep het toch niet zo fijn af. Ik wilde een mulle zandstrook vermijden door over de naastgelegen (30 cm hogere) grasstrook te gaan rijden. Waarschijnlijk lukte dat wel met het voorwiel, terwijl het achterwiel zijdelings tegen die verhoging bleef slepen. Of zoiets. In ieder geval ging ik relatief rustig en zacht onderuit. Immers, op m'n linkerzij op een onverhard paadje. Met als gevolg... Gebroken schouderblad en 4 gebroken ribben.

Na een slordige 20 jaar fietsen liep ik zodoende tegen mijn eerste serieuze blessure op. Tevens mijn eerste logeerpartijtje (van 8 dagen) in het ziekenhuis. Dan hoor je er pas écht bij, brabbelen de kenners dan meestal. Goede reden om er níet bij te willen horen, lijkt me.

Hoe dan ook, na de warme en liefdevolle verzorging in het Noordwest-ziekenhuis, mag het hersteltraject nu thuis voortgezet worden met zo'n 20 pillen p/dag. Aan het gebroken schouderblad en de 4 gebroken ribben wordt verders niets gedaan. Wel triest uiteraard dat zoiets het gevolg is van een onnozele valpartij over een lullig zandpaadje en bijvoorbeeld níet van een spectaculaire buiteling vanaf de Kitzbüheler Horn. Soms zit het mee, soms zit het 2 keer tegen. ;)

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 18 aug 2016 14:43

Ondanks dat het onschuldig leek nog een serieus gevolg.

Goed herstel gewenst. Wat is de verwachting hiervan?
Afbeelding

Jac
Forum-lid

Jac 18 aug 2016 17:30

Sterkte met het herstel gewenst.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 aug 2016 17:33

Sterkte Buzz, zand paadje heeft qua breuken niet geholpen, maar qua schaaf en snijwonden was het op Kitzbüheler Horn vast slechter uitgepakt.

Wat is de prognose, nog een paar weekje mitella? En als de pijn minder wordt langzaam weer in beweging komen?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 18 aug 2016 19:36

Sterkte, buzz!

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 18 aug 2016 19:55

Dank, allen!
Voorlopig inderdaad 'n paar weken in de mitella. Zo'n 6 à 8 weken hersteltijd moest ik toch wel rekening mee houden. En dat, terwijl ik gewend ben om gemiddeld 6x p/week te trainen. Zal vermoedelijk niet meevallen.

Plaats reactie