Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo ELEMNT GPS

RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

RKN 15 mar 2017 21:02

SqueeZer schreef:
@RKN

Je verschil van 0.5 inch mooi in beeld, wss. toch nog een verschil gevonden tussen de Element en de Element Bolt.

Denk dat de Element Bolt max. 9 velden kan tevoorschijn toveren per pagina waar de gewone Element er 11 op krijgt (vermoedelijk door kleiner scherm).
Bedankt!

Zie net in filmpje van DC regenfiguur dat de Bolt in kaartmodus geen straatnamen laat zien: doet grote broer dat wel?
(en hoeveel is dit in praktijk waard?)

Edit : Screenshot van filmpje op tel blijft een crime, maar toch een poging:

Afbeelding

Afbeelding

Verschil in scherm lijkt (?) toch nog wel behoorlijk... :? :?:

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 15 mar 2017 22:59

Nee ook de gewone Elemnt geeft (nog) geen straatnamen weer op de kaart. Wel bij de TBT meldingen. Ik vind een verschil van 0,5 inch = 1,27 cm (diagonaal) echt wel behoorlijk. Duidelijk te zien op bovenstaand plaatje. Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die voor een Bolt gaan, voor mij echter toch echt te klein. Mensen die deze apparaten een koelkast noemen, begrijp ik niet. Ze willen schijnbaar wel een GPS computer met een scherm maar vinden alles eigenlijk te groot.

BTW bij een Wahoo heb je geen backup nodig onderweg dit schijnbaar in tegenstelling tot een Garmin ;)

lee_malone
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2013 14:24

lee_malone 16 mar 2017 00:23

Welke kaarten staan er eigenlijk op de Wahoo? Openstreetmap? Kan je er dan ook zelf andere regio's bij zetten?

Verstuurd vanaf mijn Moto G met Tapatalk

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 16 mar 2017 07:19

alliance_0 schreef:Mensen die deze apparaten een koelkast noemen, begrijp ik niet. Ze willen schijnbaar wel een GPS computer met een scherm maar vinden alles eigenlijk te groot.

BTW bij een Wahoo heb je geen backup nodig onderweg dit schijnbaar in tegenstelling tot een Garmin ;)
Een Garmin 1000 heeft alles wat je zoekt, en ja hij heeft zeker ook een paar minpunten net zoals andere producten, Wahoo bouwt koelkasten of beter gezegd het design is waardeloos.

Daarnaast hebben ze nog altijd geen vergelijkbaar product!

Zoals eerder genoemd blijf ik ze wel volgen, het is een interessant product dat in de toekomst een serieuze concurrent kan worden van Garmin en dat is alleen maar goed :winkthumb:
YFood !!!

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3557
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 16 mar 2017 08:13

csteenbe schreef: Daarnaast hebben ze nog altijd geen vergelijkbaar product!
Dat is op zijn minst discutabel.

Ik ben het wel eens dat het design van de Garmins een stuk strakker is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 16 mar 2017 08:17

raven14 schreef:
csteenbe schreef: Daarnaast hebben ze nog altijd geen vergelijkbaar product!
Dat is op zijn minst discutabel.

Ik ben het wel eens dat het design van de Garmins een stuk strakker is.
Meen dat jij een Tacx Neo hebt, de Bolt ondersteund nog geen FE-C. Misschien gebruik je het niet maar toch een verschil.

Alles heeft zijn plus en minnen, Maar ik zag toch liever een 820 dan een Bolt op je Parlee ;)
YFood !!!

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3557
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 16 mar 2017 08:23

csteenbe schreef:
raven14 schreef:
csteenbe schreef: Daarnaast hebben ze nog altijd geen vergelijkbaar product!
Dat is op zijn minst discutabel.

Ik ben het wel eens dat het design van de Garmins een stuk strakker is.
Meen dat jij een Tacx Neo hebt, de Bolt ondersteund nog geen FE-C. Misschien gebruik je het niet maar toch een verschil.

Alles heeft zijn plus en minnen, Maar ik zag toch liever een 820 dan een Bolt op je Parlee ;)
:D
Klopt wat FE-C betreft maar als ik naar mezelf kijk, dan ben ik 99% zeker dat ik daar geen gebruiker van ben. Ik heb nu een iphone met Tacx app die de Neo ook kan controleren, en die app heb ik nog niet geopend. Ook TTS4 hoeft voor mij niet bvb. Neo en Zwift gaan voor mij hand in hand.

Daarentegen ben ik al lang zoekende naar betere Strava integratie voor zowel routes als segmenten. Het hangt dus van je perspectief af, daarom zal je mij alvast niet horen zeggen dat deze of gene in absolute termen de betere is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 16 mar 2017 10:34

lee_malone schreef:Welke kaarten staan er eigenlijk op de Wahoo? Openstreetmap? Kan je er dan ook zelf andere regio's bij zetten?

Verstuurd vanaf mijn Moto G met Tapatalk
Op een Wahoo staan de kaarten van OSM van de hele wereld (gratis en deze worden ook bijgewerkt en die updates worden automatisch verwerkt op je apparaat). Kaarten kun je uit en aan zetten, dus wat je niet nodig hebt vinkje uit en bespaart zo ruimte.

@csteenbe als je de Bolt een koelkast vindt dan is de Edge 1000 toch zeker een koelcel.
De 820 zo gestroomlijnd tegen je stuur als de Bolt is niet mogelijk met onhandige knoppen aan de onderkant van het apparaat.
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 16 mar 2017 10:52, 2 keer totaal gewijzigd.

RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

RKN 16 mar 2017 10:48

Ook maar die Bolt besteld, ben benieuwd...

Refereren ze met "Bolt" trouwens naar dat schroefje waarmee je het ding aan de houdert vast kunt bouten? :D ;)

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 16 mar 2017 10:54

Ik vroeg mij ook al af waar die naam vandaan kwam. Toen ik hoorde, enige tijd geleden, dat de opvolger van de Elemnt er aankwam en deze naam had, had ik hele andere voorstellingen van de afmetingen van de Bolt.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 16 mar 2017 12:14

alliance_0 schreef: @csteenbe als je de Bolt een koelkast vindt dan is de Edge 1000 toch zeker een koelcel.
De 820 zo gestroomlijnd tegen je stuur als de Bolt is niet mogelijk met onhandige knoppen aan de onderkant van het apparaat.
De Garmin 1000 is veel minder dik, dat bedoel ik met een koelkast ;)
YFood !!!

RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

RKN 17 mar 2017 06:41

Hier die lompe koelkast vd zijkant;

Afbeelding

Valt wel mee toch?

Plaats reactie