Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)
Maar de mening van die meneer is wel gebaseerd op 0 materiaalkennis en hij meent ons ook nog wijs te maken dat Giovanni Pinarello al voor zijn geboorte fietsen op de markt bracht. Wat die meneer zegt is net zo'n grote berg onzin als de spacertoren op de fiets van zijn vrouw.wolly68 schreef:Als de kwaliteit inderdaad zo slecht zou zijn, dan stond het halve internet inmiddels vol met "horrorverhalen" van de gecrashde fietsers. Ik zie alleen maar "horrorverhalen" van anonieme fietsenmakers. Beetje raar. Ik ben zelf na vier probleemloze chinarello jaren overgestapt op een sensa calabria. Heb daarbij ook vast kunnen stellen dat het stuurgedrag van de chinees beter is. Die voelt veel stabieler aan. Dit alles sluit dus wel redelijk aan bij de mening van de chinese meneer uit het filmpje.
De kwaliteit van een chinarello zal niet veel verschillen van een instap carbon frame van een budgetmerk en is dus verre van high end maar ook niet gevaarlijk of slecht. Het stuurgedrag komt voornamelijk van de geometrie. Laten ze die nu net gejat hebben...
Campagnolo Ultra Dork
Gevaarlijk zal het volgens niet worden met deze Chinese frames. Ik lees meer over gebroken en gescheurde merkframes dan over gebroken en gescheurde Chinese frames.
Ik weet niet of ik ze high-end zou noemen. Wat is high-end trouwens? Zou je het voelen, het verschil tussen een instapper en een high-end versie. Het verschil tussen een CAAD-SiperSix-SuperSix Evo HM zonder te kijken beoordelen. Misschien dat je de CAAD er nog tussenuit haalt.
Ik heb ook een Chinees (geen kopie van iets bestaand) en de interne afwerking is iets minder dan die van mijn Orbea maar voor de rest rijdt ie veel strakker dan de Orbea.
Namaak is voor mij ook Not-Done. Als je een Pina (of andere duur merk) wilt om op te scheppen, dan moet je maar de hoofdprijs betalen (of iets minder bij Vos of zo), moet het goedkoper, koop dan een no-name Chinees (of iets in reclame)
Zelf zie ik mezelf binnen een jaar of 10 wel op een Pina rijden, het merk spreekt me wel aan. Ik zal dan ook een echte kopen en als ik daar het geld niet voor moest hebben dan spaar ik verder of koop ik een Cube
Ik vind het overigens wel een leuk topic. Aan een frame kan ik meestal ook zien (of afleiden aan de advertentie) dat het een fake is, aan onderdelen al veel minder. Dus leuk om daar ook eens op gewezen te worden.
Ik weet niet of ik ze high-end zou noemen. Wat is high-end trouwens? Zou je het voelen, het verschil tussen een instapper en een high-end versie. Het verschil tussen een CAAD-SiperSix-SuperSix Evo HM zonder te kijken beoordelen. Misschien dat je de CAAD er nog tussenuit haalt.
Ik heb ook een Chinees (geen kopie van iets bestaand) en de interne afwerking is iets minder dan die van mijn Orbea maar voor de rest rijdt ie veel strakker dan de Orbea.
Namaak is voor mij ook Not-Done. Als je een Pina (of andere duur merk) wilt om op te scheppen, dan moet je maar de hoofdprijs betalen (of iets minder bij Vos of zo), moet het goedkoper, koop dan een no-name Chinees (of iets in reclame)
Zelf zie ik mezelf binnen een jaar of 10 wel op een Pina rijden, het merk spreekt me wel aan. Ik zal dan ook een echte kopen en als ik daar het geld niet voor moest hebben dan spaar ik verder of koop ik een Cube
Ik vind het overigens wel een leuk topic. Aan een frame kan ik meestal ook zien (of afleiden aan de advertentie) dat het een fake is, aan onderdelen al veel minder. Dus leuk om daar ook eens op gewezen te worden.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
De man van het filmpje (filmpje heb ik een paar jaar geleden al gezien) heeft waarschijnlijk nog nooit op een echte Pina gereden?
Ik heb tijden geleden op een Chinarello gereden van een clubgenoot en vergeleken met het rijgedrag van mijn toen allereerste Pina.
Niet te vergelijken. Totaal ander rijgedrag. Is ook logisch door andere duurdere en andere carbonsoorten, diktes, in welke richting ze de matjes leggen etc. van de echte. Het is appels met Chinese peren vergelijken.
De man bedoelt het goed en je zal er op kunnen fietsen maar het is in de verste verte geen Pinarello of maar een beetje vergelijkbaar.
Ik heb tijden geleden op een Chinarello gereden van een clubgenoot en vergeleken met het rijgedrag van mijn toen allereerste Pina.
Niet te vergelijken. Totaal ander rijgedrag. Is ook logisch door andere duurdere en andere carbonsoorten, diktes, in welke richting ze de matjes leggen etc. van de echte. Het is appels met Chinese peren vergelijken.
De man bedoelt het goed en je zal er op kunnen fietsen maar het is in de verste verte geen Pinarello of maar een beetje vergelijkbaar.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 15 jun 2016 09:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Maar wat is de 'dekkingsgraad' van chinarello's, hoeveel zouden er verkocht worden in vergelijking met echte ? Ik heb geen idee. Ik denk daarbij ook dat personen die een nepperd kopen, maar hem wel als 'echt' presenteren niet zo snel gaan roepen dat ze schade hebben.wolly68 schreef:Als de kwaliteit inderdaad zo slecht zou zijn, dan stond het halve internet inmiddels vol met "horrorverhalen" van de gecrashde fietsers. Ik zie alleen maar "horrorverhalen" van anonieme fietsenmakers. Beetje raar. Ik ben zelf na vier probleemloze chinarello jaren overgestapt op een sensa calabria. Heb daarbij ook vast kunnen stellen dat het stuurgedrag van de chinees beter is. Die voelt veel stabieler aan. Dit alles sluit dus wel redelijk aan bij de mening van de chinese meneer uit het filmpje.
Je kan best een punt hebben denk hoor, maar zonder alle data is kom je nooit tot de juiste conclusie.
Leuk dit topic. Is weer eens wat anders dan een discussie over lekbestendigheid
Immitatie? Blijf weg uit die hoek. De kans is aanwezig dat geld verdienen het enige belang is.
No name? Ga af op ervaringen die overal te vinden zijn. Er zijn inmiddels al partijen die een goede reputatie opgebouwd hebben en een goed product willen aanbieden. Het blijft echter een Chinees bedrijf: communicatie en afstand zullen een issue blijven en Chinezen denken echt anders over veel zaken dan wij.
Dat een nepper anders rijdt dan een echte geloof ik meteen. Dat je een no name moet vergelijken met een instap van een merk volg ik dan weer niet.
Investeert een merk meeste tijd en geld in een model waar hij er veel van hoopt af te zetten, of in het top model waar hij kleine aantallen in gaat doen? Is een top model beter? Wat is beter? Kijk je naar stijfheid dan zijn de verschillen tussen veel frames marginaal. Is het dan gewicht? Roept u maar...
Waar ligt de kennis van het materiaal? In Europa bij een R&D afdeling van een paar man, of in Azië bij de productiefaciliteiten die dag in dag uit met het materiaal werken? Ik heb het antwoord daarop niet (wel mijn gedachten).
Immitatie? Blijf weg uit die hoek. De kans is aanwezig dat geld verdienen het enige belang is.
No name? Ga af op ervaringen die overal te vinden zijn. Er zijn inmiddels al partijen die een goede reputatie opgebouwd hebben en een goed product willen aanbieden. Het blijft echter een Chinees bedrijf: communicatie en afstand zullen een issue blijven en Chinezen denken echt anders over veel zaken dan wij.
Dat een nepper anders rijdt dan een echte geloof ik meteen. Dat je een no name moet vergelijken met een instap van een merk volg ik dan weer niet.
Investeert een merk meeste tijd en geld in een model waar hij er veel van hoopt af te zetten, of in het top model waar hij kleine aantallen in gaat doen? Is een top model beter? Wat is beter? Kijk je naar stijfheid dan zijn de verschillen tussen veel frames marginaal. Is het dan gewicht? Roept u maar...
Waar ligt de kennis van het materiaal? In Europa bij een R&D afdeling van een paar man, of in Azië bij de productiefaciliteiten die dag in dag uit met het materiaal werken? Ik heb het antwoord daarop niet (wel mijn gedachten).
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Just wondering: Ik ga deze zomer een frame + (hopelijk) vork bouwen en die moet uiteraard gespoten gaan worden. Wanneer ik dan een kleurenschema van een bestaand model gebruik, ben ik dan ook in overtreding? De logo's komen er uiteraard niet op, maar ik vind de Donhou DSS1 http://www.donhoubicycles.com/signature-steel/ en ook deze Hartley http://www.hartleycycles.com/design-museum-bike/ heel erg fraai.
In principe zou je dan ook kunnen praten over auteursrecht, maar verder wordt de fiets natuurlijk op geen enkele manier een Donhou of Hartley.
In principe zou je dan ook kunnen praten over auteursrecht, maar verder wordt de fiets natuurlijk op geen enkele manier een Donhou of Hartley.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Bouwvakkers werken de hele dag met beton, dat maakt ze nog geen betonconstructeur.JoostG schreef:Waar ligt de kennis van het materiaal? In Europa bij een R&D afdeling van een paar man, of in Azië bij de productiefaciliteiten die dag in dag uit met het materiaal werken? Ik heb het antwoord daarop niet (wel mijn gedachten).
Natuurlijk weten ze daar ook wel iets maar ik denk dat veel van die kennis toch in het westen zit. Daarnaast heb ik altijd het idee dat de echte innovaties uit het westen komen.
Het is voor eigen gebruik dus dan is het toegestaan.Erik schreef:J Wanneer ik dan een kleurenschema van een bestaand model gebruik, ben ik dan ook in overtreding? De logo's komen er uiteraard niet op,
Ik weet niet of je het spuitwerk zelf doet of dat je het overlaat aan een professional
Als je een beetje creatieve spuiter weet te vinden dan kan die zich laten inspireren door jouw voorbeelden en met een one off voorstel komen.
Zelf spuiten lijkt me helemaal geen strak plan, dus dat doe ik maar niet. Martin Bekking (bij wie ik de framebouwcursus ga doen) werkt veel samen met Van Gemert in Apeldoorn, dus ik denk dat ik daar naartoe ga.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Tja jullie roepen allemaal om het hardtse omtrent carbonmatjes hier en carbonmatjes daar en die Chinese hebben de geometry gecloond en daarom rijden ze niet heel erg slecht!
Maar blabla is dat mijnsinziens!
Hier op t forum is er iemand die op een clone gefietst heeft van een clublid en vondt de rijkwaliteiten van de clone zeer slecht hahahah...
Nu fiets ikzelf al een 38 jaar als sport en ben al tig jaar werkzaam in de fietsenwereld maar zo'n onzin als hier soms wordt neergetypt slaat soms helemaal nergens op.
Teneerste diegene die beweert dat een clone/no-name in welke zin dan ook van een Pinarello slechter rijdt als een originele l+lt uit zijn nek en/of is zo bevooroordeeld dat het echte wel beter MOET zijn om de hoge prijs te kunnen rechtvaardigen.
LET wel ik heb het over de clone frames van de laatste tijd!
Ik weet zeker dat als men iedereen die hier nu roept over delaminering etc en slechtere rijeigenschappen blind op twee fietsen laat rijden, waarvan 1tje een clone dat er geen significant verschil gaat onstaan tussen de keuzes!
Deze test is al meerdere malen uitgevoerd met wedstrijdrijders, zelfs profs en mekaniekers van Pinarello, en daarbij is nooit gebleken dat de clone slechter fietst!
Nog vreemder, de clone kwam er vaker uit als snellere fiets zijnde dan het originele produkt. Hoe verklaren jullie dat dan?
Ik heb het nu niet over het feit wat wel en niet mag en of imitaties wettelijk niet mogen en of diegene die ze aanschaft eikels zijn die geen geld hebben maar enkel over het gegeven van rijeigenschappen en kwaliteit.
Okay, Pinarello zelf roept dat het gevaarlijk is om imitatie te kopen want deze hebben geen kwaliteitscontrole etc. laat me niet lachen Pinarello....
De enige reden is dat jullie minder verkopen door deze clones!
Maar die regel wordt niet gebruikt om andere te behoeden voor clones.
Zoals al eerder hier geschreven hoor ik vaker dat er echte breken dan cloneframes.
En ga nu aub ook niet weer beweren dat deze er weinig rondrijden, want als deze wereldwijd niet verkocht worden tgen grote aantallen zou heel het interweb er niet mee vol staan. Ook het gegeven zoals hier eerder beweert dat iemand met een clone dit niet aan de grote zal hangen uit schaamte voor zijn cloneaankoop is natuurlijk lariekoek!
Iemand waarbij het frame echt breekt en vol op zijn plaat gaat heeft geen keuze, deze wordt vaak al bekend gemaakt door omstanders, clubgenoten, ritcollega's of wat dan ook want een ieder zal grag beweren dat er weer een clone is gestorven en dat dat je deze niet moet kopen.
Ik ken zelf honderden wedstrijdrijders in zowel race en mtb en ook vele die op clones hebben gereden en nog rijden, zelfs teams schuwen het niet om een Chinees no-name te bestickeren met firma of teamnaam, is danwel geen clone maar no-name frame maar gaat om wat jullie beweren over de kwaliteit van Chinese framebouwers etc.
Maar ik hoor slechts zelden dat iemand niet tevreden is met deze frames of er problemen mee heeft gehad!
Ik snap best dat als je een tig K neerlegt voor een fiets dat ie dan in je hoofd wel beter MOET zijn om een en ander te rechtvaardigen, echter leert de praktijk dat deze vlieger niet altijd opgaat!
Chinese no-name frames zijn niet slecht.
Wel goedkoper.
OF een PInarello is véél te duur, zo kan men het ook uitleggen!
Maar dan niet blindelings dingen gaan roepen die niet kloppen of die in de praktijk niet staven als zijnde brasframes!
Op het web staan diverse testen en ervaringen van mensen die een clone of no-name frame hebben en die alles getest hebben en toch bij de clone uitkwam (blindelings getest)
Maar blabla is dat mijnsinziens!
Hier op t forum is er iemand die op een clone gefietst heeft van een clublid en vondt de rijkwaliteiten van de clone zeer slecht hahahah...
Nu fiets ikzelf al een 38 jaar als sport en ben al tig jaar werkzaam in de fietsenwereld maar zo'n onzin als hier soms wordt neergetypt slaat soms helemaal nergens op.
Teneerste diegene die beweert dat een clone/no-name in welke zin dan ook van een Pinarello slechter rijdt als een originele l+lt uit zijn nek en/of is zo bevooroordeeld dat het echte wel beter MOET zijn om de hoge prijs te kunnen rechtvaardigen.
LET wel ik heb het over de clone frames van de laatste tijd!
Ik weet zeker dat als men iedereen die hier nu roept over delaminering etc en slechtere rijeigenschappen blind op twee fietsen laat rijden, waarvan 1tje een clone dat er geen significant verschil gaat onstaan tussen de keuzes!
Deze test is al meerdere malen uitgevoerd met wedstrijdrijders, zelfs profs en mekaniekers van Pinarello, en daarbij is nooit gebleken dat de clone slechter fietst!
Nog vreemder, de clone kwam er vaker uit als snellere fiets zijnde dan het originele produkt. Hoe verklaren jullie dat dan?
Ik heb het nu niet over het feit wat wel en niet mag en of imitaties wettelijk niet mogen en of diegene die ze aanschaft eikels zijn die geen geld hebben maar enkel over het gegeven van rijeigenschappen en kwaliteit.
Okay, Pinarello zelf roept dat het gevaarlijk is om imitatie te kopen want deze hebben geen kwaliteitscontrole etc. laat me niet lachen Pinarello....
De enige reden is dat jullie minder verkopen door deze clones!
Maar die regel wordt niet gebruikt om andere te behoeden voor clones.
Zoals al eerder hier geschreven hoor ik vaker dat er echte breken dan cloneframes.
En ga nu aub ook niet weer beweren dat deze er weinig rondrijden, want als deze wereldwijd niet verkocht worden tgen grote aantallen zou heel het interweb er niet mee vol staan. Ook het gegeven zoals hier eerder beweert dat iemand met een clone dit niet aan de grote zal hangen uit schaamte voor zijn cloneaankoop is natuurlijk lariekoek!
Iemand waarbij het frame echt breekt en vol op zijn plaat gaat heeft geen keuze, deze wordt vaak al bekend gemaakt door omstanders, clubgenoten, ritcollega's of wat dan ook want een ieder zal grag beweren dat er weer een clone is gestorven en dat dat je deze niet moet kopen.
Ik ken zelf honderden wedstrijdrijders in zowel race en mtb en ook vele die op clones hebben gereden en nog rijden, zelfs teams schuwen het niet om een Chinees no-name te bestickeren met firma of teamnaam, is danwel geen clone maar no-name frame maar gaat om wat jullie beweren over de kwaliteit van Chinese framebouwers etc.
Maar ik hoor slechts zelden dat iemand niet tevreden is met deze frames of er problemen mee heeft gehad!
Ik snap best dat als je een tig K neerlegt voor een fiets dat ie dan in je hoofd wel beter MOET zijn om een en ander te rechtvaardigen, echter leert de praktijk dat deze vlieger niet altijd opgaat!
Chinese no-name frames zijn niet slecht.
Wel goedkoper.
OF een PInarello is véél te duur, zo kan men het ook uitleggen!
Maar dan niet blindelings dingen gaan roepen die niet kloppen of die in de praktijk niet staven als zijnde brasframes!
Op het web staan diverse testen en ervaringen van mensen die een clone of no-name frame hebben en die alles getest hebben en toch bij de clone uitkwam (blindelings getest)
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Dat is allemaal leuk en aardig maar een neppert verkopen als een echte en je weet ervan is pure oplichting afgezien van de kwaliteit van de fiets.
Maak joe woar