Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Dura Ace 9100

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27880
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 okt 2016 13:14

Dank.

Nog een paar vragen

1. Heb je als je kiest voor de BT-unit niet nodig een kabel nodig?
2. Heb je die rubberen grommets nog nodig?
3. Kun je de BT-unit ook in het frame verstoppen?

Het wordt trouwens best een prijzig grapje zo

- Shifters 230
- VD 163
- AD 172
- nieuwe interne batterij 120
- BT Unit 68
- batterijlader 78
- interne junction 23
- externe junction 90
- kabels 7x20 = 140
- grommets 4
- Di2 tool 5

Totaal 1093 euro. Scheelt maar 150 euro t.o.v. een eTap upgradekit... :?
Laatst gewijzigd door havana op 04 okt 2016 13:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39571
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 okt 2016 13:19

Waarom heeft Shimano de boel zo vroeg aangekondigd, maar pas zo laat leverbaar? Normaal zit dat toch veel dichter op elkaar?
Less is bore

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5256
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 04 okt 2016 13:50

havana schreef:Dank.
Heb je als je kiest voor de BT-unit niet nodig een kabel nodig?
Ja idd, 15cm kabel erbij is dan voldoende.
Heb je die rubberen grommets nog nodig?
Dat hangt van je frame af, voor mijn trek frame heb je specifieke dopjes voor di2.
Kun je de BT-unit ook in het frame verstoppen?
Je kan hem idd overal verstoppen, ik stop hem denk ik bij de bottombracket.
Wel iets eromheen doen zodat hij niet gaat rammelen/vastplakken oid.
Het wordt trouwens best een prijzig grapje zo
Kijk eens bij merlincycles.com, scheelt best wel wat tov prijzen die jij noemt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39571
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 okt 2016 14:12

havana schreef:Dank.

Nog een paar vragen

1. Heb je als je kiest voor de BT-unit niet nodig een kabel nodig?
2. Heb je die rubberen grommets nog nodig?
3. Kun je de BT-unit ook in het frame verstoppen?

Het wordt trouwens best een prijzig grapje zo

- Shifters 230
- VD 163
- AD 172
- nieuwe interne batterij 120
- BT Unit 68
- batterijlader 78
- interne junction 23
- externe junction 90
- kabels 7x20 = 140
- grommets 4
- Di2 tool 5

Totaal 1093 euro. Scheelt maar 150 euro t.o.v. een eTap upgradekit... :?
150,- goedkoper, geen accu-gezwellen maar wel kabels en mooier synchro schakelsysteem. Wat is het probleem dan?
Stuk voordeliger (allebei) dan Campa. Das pas duur.
Less is bore

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5256
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 04 okt 2016 14:28

daniel1975 schreef:Waarom heeft Shimano de boel zo vroeg aangekondigd, maar pas zo laat leverbaar? Normaal zit dat toch veel dichter op elkaar?
Daar verbaas ik mij ook over.
En ook maf dat de nieuwe batterij al wel leverbaar is.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6353
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 04 okt 2016 14:30

havana schreef: Het wordt trouwens best een prijzig grapje zo

- Shifters 230
- VD 163
- AD 172
- nieuwe interne batterij 120
- BT Unit 68
- batterijlader 78
- interne junction 23
- externe junction 90
- kabels 7x20 = 140
- grommets 4
- Di2 tool 5

Totaal 1093 euro. Scheelt maar 150 euro t.o.v. een eTap upgradekit... :?
En je hebt de Quarq al besteld - wat is er zo moeilijk aan dan. Installatie = eenvoudiger - geen gerammel van kabeltjes - alleen de batterij hè van de achterderailleur.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 04 okt 2016 14:57

havana schreef:Elektrisch wordt pas in april verwacht.

Ik heb al een setje 9000-remmen (nieuw), crank wordt een Quarq. Cassette wordt custom 12-30 Marchisio, ketting wordt SRAM en verder ga ik voor de Ultegra upgradekit. Dan kan ik als het nieuwe "brein" + batterij uit is de boel gaan upgraden.
Waarom een 12-30 cassette? In Noord-NL rijd je toch altijd 12-23 o.i.d.?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 04 okt 2016 15:45

Uit dit onderzoek blijkt toch inderdaad ook dat de upgradegroep van eTap best een aantrekkelijke prijs heeft.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39571
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 okt 2016 15:58

lupo schreef:
Waarom een 12-30 cassette? In Noord-NL rijd je toch altijd 12-23 o.i.d.?
Heb je de tegenwind daar al eens gevoeld? :mrgreen:
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27880
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 okt 2016 17:09

Met synchroshiften vervalt de noodzaak van 39 binnenblad en een 11-23. Althans dat vermoed ik.

vitamineb
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 apr 2014 14:15

vitamineb 04 okt 2016 17:50

havana schreef:Dank.

Nog een paar vragen

1. Heb je als je kiest voor de BT-unit niet nodig een kabel nodig?
2. Heb je die rubberen grommets nog nodig?
3. Kun je de BT-unit ook in het frame verstoppen?

Het wordt trouwens best een prijzig grapje zo

- Shifters 230
- VD 163
- AD 172
- nieuwe interne batterij 120
- BT Unit 68
- batterijlader 78
- interne junction 23
- externe junction 90
- kabels 7x20 = 140
- grommets 4
- Di2 tool 5

Totaal 1093 euro. Scheelt maar 150 euro t.o.v. een eTap upgradekit... :?
Ultegra toch? Dat kan toch wel goedkoper volgens mij:
http://www.ribblecycles.co.uk/shimano-d ... #pid=34186

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39571
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 okt 2016 19:00

Met die ribble set heb je toch nig niet het nieuwe synchroshift?
Less is bore

Plaats reactie