Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Magazine een grote teleurstelling...

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 24 aug 2016 15:40

Kijk Roderick hoe je het ook doet als redactie, je doet het nooit goed. Heb zelf in het verleden heel wat personeelsblaadjes en verenigingsblaadjes in elkaar gedraaid en altijd was er commentaar. Het is nou eenmaal moeilijk iedereen dus de lezers tevreden te stellen en zeker diegene hier op dit forum.

Alles hangt af van de doelgroep(en) waarop je je als redactie van het totaal blad 'Fiets'of per onderdeel bijv. 'Testen' cq. 'Verhalen' o.i.d. richt. Dit neemt niet weg dat er regelmatig zal moeten worden gepeild of de beoogde strategie(n) 'roadmap' nog in de pas loopt met de behoeftes van de lezers.

Slow and Steady Wins the Race. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 24 aug 2016 21:45

Met dank aan William235, toch even 10 pagina's interessante discussie gelezen. 't Kan verkeren.

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 24 aug 2016 23:27

Zolang er nog commentaar komt zijn er blijkbaar mensen die belang hechten aan het blad. Het wordt pas gevaarlijk zodra niemand meer opmerkingen heeft.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

M.A,S
Forum-lid

M.A,S 25 aug 2016 09:05

ik heb niet alle pagina's gelezen .

maar ik heb wel eens een fiets of 2 gelezen , ik was er al snel klaar mee.

ik zit graag op de mtb en doe ook wel wat kilometers conditie training op m'b race .

nu valt me op , en niet alleen bij dit blad , maar bij de meeste dat het meestal racefietsen betreft , als er al iets over mtb gaat zijn het 1 of 2 pagina's wat meestal meer een soort reclame is .

reclame is waarschijnlijk niet te voorkomen in de bladen tegenwoordig , maar mag soms wat minder .

toevallig zie ik hier op de site een reclame van een fiets special voor onderhoud en reparatie , ik durf hem niet te bestellen omdat ik denk dat er alleen maar race fietsen in staan . verder weinig ervaring met het blad , maar wie weet kan de redactie iets met deze input . :winkthumb:

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 25 aug 2016 09:40

Herman_N schreef:Zolang er nog commentaar komt zijn er blijkbaar mensen die belang hechten aan het blad. Het wordt pas gevaarlijk zodra niemand meer opmerkingen heeft.
Precies dit valt me toch ook wel op in de hele discussie. Je hebt haat en liefde, maar onverschilligheid is de ergste. Dan laatste lijkt er niet te zijn.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 25 aug 2016 22:19

M.A,S schreef:ik heb niet alle pagina's gelezen .

maar ik heb wel eens een fiets of 2 gelezen , ik was er al snel klaar mee.

ik zit graag op de mtb en doe ook wel wat kilometers conditie training op m'b race .

nu valt me op , en niet alleen bij dit blad , maar bij de meeste dat het meestal racefietsen betreft , als er al iets over mtb gaat zijn het 1 of 2 pagina's wat meestal meer een soort reclame is .

reclame is waarschijnlijk niet te voorkomen in de bladen tegenwoordig , maar mag soms wat minder .

toevallig zie ik hier op de site een reclame van een fiets special voor onderhoud en reparatie , ik durf hem niet te bestellen omdat ik denk dat er alleen maar race fietsen in staan . verder weinig ervaring met het blad , maar wie weet kan de redactie iets met deze input . :winkthumb:
Absoluut gewoon bestellen. Race en MTB zijn eerlijk en duidelijk verdeeld (50/50)
Een aanrader, deze onderhoudsgids.

M.A,S
Forum-lid

M.A,S 26 aug 2016 07:25

ah mooi, ik denk dat ik het dan maar doe, de verhouding hier is ook 50% - 50% :mrgreen:

tenzij ik de steps mee tel , dat zijn mtb's zonder trapas en aandrijving . :D

apt80
Forum-lid

Gebruikersavatar apt80 26 aug 2016 10:57

monsieurpinot schreef:
Herman_N schreef:Zolang er nog commentaar komt zijn er blijkbaar mensen die belang hechten aan het blad. Het wordt pas gevaarlijk zodra niemand meer opmerkingen heeft.
Precies dit valt me toch ook wel op in de hele discussie. Je hebt haat en liefde, maar onverschilligheid is de ergste. Dan laatste lijkt er niet te zijn.
Denk je dat de onverschilligen aan deze discussie zullen deelnemen?

Ik denk dat het sowieso moeilijk is bij een blad als fiets lang de aandacht vast te houden. Ik hou van fietsen maar om steeds reviews te lezen van nog een fiets... Nee dat interesseert me niet. Ik heb een mooie fiets. Dit forum daarentegen waardeer ik wel enorm.
Fly Merlin

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 26 aug 2016 11:28

Lezers vasthouden is zeker een kunst. Zeker als je telkens maar dezelfde 'soort' artikelen blijft schrijven. Een fietstestn, nog een fietstest,... nog een fietstest,.... en nog een fietstest,.... en dat jaar in en jaar uit.... En heel veel van die geteste fietsen zijn niet vernieuwend of zo. Gewoon weer een fiets. Beetje alu,. beetje carbon,.. voor de zoveelste keer Ultegra.

Maar ja,..... als Fiets ervoor zou kiezen om meer reisverhalen te gaan publiceren dan is dat plots iets vernieuwends. maar jaar in jaar uit reisverhalen schrijven gaat op den duur ook vervelen. Ik denk gewoon dat veel abo-opzeggers de fiets artikelen beu zijn en die krijg je alleen maar terug door het blad flink op de schop te gooien. Ik zie dat niet zo nel gebeuren.
Live fast; die young. mijn blog

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 26 aug 2016 12:22

rob74 schreef:Lezers vasthouden is zeker een kunst. Zeker als je telkens maar dezelfde 'soort' artikelen blijft schrijven. Een fietstestn, nog een fietstest,... nog een fietstest,.... en nog een fietstest,.... en dat jaar in en jaar uit.... En heel veel van die geteste fietsen zijn niet vernieuwend of zo. Gewoon weer een fiets. Beetje alu,. beetje carbon,.. voor de zoveelste keer Ultegra.

Maar ja,..... als Fiets ervoor zou kiezen om meer reisverhalen te gaan publiceren dan is dat plots iets vernieuwends. maar jaar in jaar uit reisverhalen schrijven gaat op den duur ook vervelen. Ik denk gewoon dat veel abo-opzeggers de fiets artikelen beu zijn en die krijg je alleen maar terug door het blad flink op de schop te gooien. Ik zie dat niet zo nel gebeuren.

En wat zou jij dan willen testen in een Fietsblad???? Auto's, Motoren, Skateboards????
Als je alleen maar reisverhalen zou willen lezen, dan kan je beter het blad reizen nemen.
Geef maar eens aan wat jij dan in een blad wat aan het sportieve fietsen is gelieerd, aan artikelen wil zien.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 26 aug 2016 12:32

Reisverhalen over cyclo's.
Mooie tochten door de bergen.
Kasseien tochten
Lange trektochten met een koersfiets

duh,..... was dat nu zo moeilijk om te vatten wat soort reisverhalen ik zou willen lezen?
En dat vind ik dus een stuk interessanter dan de zoveelste test over een carbon racer met een Ultegra groep en Fulcrum wielen
Live fast; die young. mijn blog

M.A,S
Forum-lid

M.A,S 26 aug 2016 12:58

opzich zou een rubriek met de gewone man en zijn fiets interessant zijn .
met antwoorden : waarom dat merk , wat doe je er allemaal mee onderhoud zelf ? enz enz enz

dan heb je als lezer eens wat anders te lezen dan tests van dure fietsen die je vaak niet kan betalen .
of een tips en tricks rubriek over reperaties onderhoud en aanschaf fiets zowel nieuw als 2e hands .
er zit geneog op en aan een fiets om daar een aantal maanden mee te vullen

Plaats reactie